اخباربرنامه نویسی

بررسی قدرت زبان برنامه نویسی پایتون

بررسی قدرت زبان برنامه نویسی پایتون

ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون

دستورات زبان پایتون به زبان انسان بسیار نزدیک است و این موضوع سبب می شود تا خوانایی برنامه بالا برود.

برنامه های نوشته شده بر روی سیستم عامل های یونیکس، ویندوز، لینوکس قابل اجرا هستند.

زبان پایتون از برنامه نویسی شی گرایی به خوبی پشتیبانی می کند، درون سازی کد در پایتون بسیار قوی است به این معنی که شما از کدهای جاوا و یا c++ می توانید درون زبان پایتون استفاده کنید. کتابخانه های زبان برنامه نویسی پایتون بسیار گسترده است و تقریبا می توان گفت که در هر موضوعی که بخواهید بنویسید کتابخانه پایتون در آن خصوص وجود دارد.

قدرت زبان برنامه نویسی پایتون

در زیر نمونه ای از پروژه هایی که با زبان برنامه نویسی پایتون طراحی شده است معرفی میکنیم :

Sublime text یکی از ویرایشگرهای متنی چند پلتفرمی است که برای کدنویسی استفاده می شود و از دستورات زبان های برنامه نویسی مختلفی پشتیبانی می کند. این ویرایشگر در بین ویرایشگرهای موجود بسیار قدرتمند و مشهور است.

bitTorrent اصلی ترین و معروف ترین نرم افزار دانلود و اشتراک گذاری فایل در شبکه های نظیر به نظیر است که به زبان پایتون نوشته شده است و قدرت بالایی دارد.

blender یک نرم افزار آزاد و متن باز است که بسیار کم حجم و قدرتمند به شمار می آید و برای ساخت مدل ها و انیمیشن های سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد، در ساخت این نرم افزار از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده شده است. این نرم افزار از این زبان برای اسکریپ نویسی داخل خود نیز استفاده می کند.

Dropbox از معروف ترین و بهترین سرویس های میزبانی فایل در اینترنت است که با این زبان قدرتمند ساخته شده است.نرم افزارهای متن باز و ویرایشگر های فایل های ویدیویی برای سیستم عامل لینوکس با این زبان نوشته شده است. پاندا سه بعدی یک موتور بازی بسیار قدرتمند است که زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است.

زبان پایتون یکی از قدرتمندترین زبان هایی است که توسط آن می توانید به راحتی برنامه نویس شوید.

سادگی و سهولت این زبان برنامه نویسی به شما کمک می کند بهترین باشید.

مقایسه زبان برنامه نویسی پایتون با زبان جاوا

زبان برنامه نویسی پایتون در مقایسه با زبان جاوا عموما کندتر عمل می کند، اما زمان نوشتاری کمتری دارد، در واقع برنامه نوشته شده ۳ تا ۵ برابر کوتاه تر از برنامه هایی است که با زبان جاوا نوشته شده است. این تفاوت به دلیل انواع داده ای سطح بالا در زبان پایتون است. در برنامه نویسی با پایتون برای اعلان انواع آرگومان ها و متغیرها نیاز به وقت تلف کردن نیست و پشتیبانی دستوری قدرتمند در این زبان دیده می شود. زمان tun time در زبان برنامه نویسی پایتون به نسبت جاوا سخت تر است. البته چنین وضعیتی در تولید برنامه های بزرگ عموما مشکل ساز است و برای برنامه های کوتاه نمی توان گفت که زبان پایتون کند است.

 

جمع بندی در خصوص کاربرد زبان برنامه نویسی پایتون

دقت کنید که زبان برنامه نویسی پایتون برای دو دسته از افراد بسیار عالی است.

دسته اول مربوط به فردی است که هیچ دانشی در برنامه نویسی ندارد .

دسته دوم مربوط به گروهی که زبان های برنامه نویسی دشوار را ترک کرده اند .

زبان پایتون آسان و قدرتمند است.

 

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا