ترفند هاترفند های ویندوزترفندهای اندروید

چک کردن اصل یا تقلبی بودن مدل گوشی، لپ تاپ

زمانیکه در مغازه ای گوشی و یا لپ تاپ جدید میخرید و به اصل یا تقلبی بودن آن شک دارید بهترین راه برای مطمئن شدن چک و بررسی شماره سریال (Serial Number) منحصر به فرد دستگاه است.

معمولا سریال نامبرها در پشت دستگاه نظیر لپ تاپ، گوشی و… (که ممکن است چندان در دسترس نباشد) درج می شوند.

اما روش های سریعتری هم برای به دست آوردن نیز وجود دارد که ما در ادامه آن ها را بررسی و شیوه چک کردن شماره سریال را نیز آموزش می دهیم.

پس با ما همراه باشید…

کد IMEI چیست؟

IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity یا همان شناسه جهانی/بین الملی شناسایی تجهیزات موبایل میباشد و یک استاندارد و کد یکتا ۱۴ رقمی است که اکثرا بر روی جعبه گوشی شما ، پشت سخت افزار و در خود نرم افزار گوشی درج میگردد و برای شناسایی جهانی دستگاه شما بکار میرود.

چک کردن اصل یا تقلبی بودن مدل گوشی، لپ تاپ

این کد که در ایران اغلب برای ثبت گارانتی توسط فروشنده های گوشی استفاده میشود کاربرد های دیگری مثل ردیابی دستگاه دزدیده شما،مسدود کردن گوشی و.. نیز دارد.

سریع ترین شیوه بدست آوردن سریال نامبر و بررسی تقلبی و اصلی بودن گوشی

برای پیدا کردن سریع شماره سریال موبایل خود بدون توجه به کمپانی سازنده،سیستم عامل و سیم کارت آن (آیفون،اندروید،سونی،هوآوی و..) تنها کافییست شماره زیر را در شماره گیر گوشی خود بگیرید تا بلافاصله این کد نمایش داده شود:

چک کردن اصل یا تقلبی بودن مدل گوشی، لپ تاپ

خب پس از یادداشت شماره IMEI،حالا کافیست آن را با کد درج شده در پشت جعبه یا روی خود گوشی تطبیق دهید و از یکی بودن آنها مطمئن شوید.

یا میتوانید با مراجعه به وب سایت www.imei.info کد را وارد و با کلیک بر روی Check اطلاعات و مشخصات دستگاه را مشاهده نمایید.

سریع ترین راه برای بررسی و بدست آوردن مدل و سریال نامبر لپ تاپ و کامپیوتر

سریال نامبر لپ تاپ اغلب در پشت لپ تاپ و قطعاتی مثل پشت جای باطری و.. درج میگردد اما روش نرم افزاری دیگری وجود دارد که دیگر نیاز نیست سیستم خود را خاموش و شماره سریال را بدست آورید که در ادامه این پست به آنها اشاره میکینم.

پیدا کردن سریال نامبر و مدل دستگاه در سیستم عامل های ویندوز

از این روش در ویندوز،XP 7،۸ و ویندوز ۱۰ استفاده میکنید ابتدا کلیدهای ترکیبی win+r را نگه دارید و عبارت cmd تایپ و اینتر کنید

سپس دستور زیر را در پنجره باز شده تایپ و اینتر کنید تا شماره سریال دستگاه نمایش داده شود

wmic bios get serialnumber

در کد قبل مدل لپت تاپ  و.. نمایش داده نمیشد اما با استفاده از کد زیر مدل و نام سازنده لپ تاپ را نیز نمایش داده میشود.

wmic csproduct get name, identifyingnumber

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. ☺

آرزو حسینی

مدیر گروه فنی مهندسی زرین هور آرزوهای زندگیمان را به اهداف زندگیمان تبدیل کنیم تا برای رسیدن به آنها تلاش کنیم نه اینکه فقط دعا کنیم...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا