بازیبازی سازیبرنامه نویسیرایانه ایموتور بازی سازی یونیتی

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت ششم – گرفتن امتیازها)

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت ششم – گرفتن امتیازها)

در قسمت قبلی دوره آموزشی بازی سازی با یونیتی، نحوه قرار دادن امتیازهای بازی را آموزش دادیم.

در  قسمت ششم از دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت ششم – گرفتن امتیازها) ما به مباحث زیر می پردازیم:

  1. اضافه کردن کد های مورد نیاز به اسکریپت player
  2. آموزش نحوه کار تابع OnTriggerEnter
  3. اضافه کردن تگ به اشیا بازی و آموزش کاربرد تگ در یونیتی
  4. نحوه فعال و غیر فعال کردن اشیا با کد نویسی
  5. توضیح در مورد فیزیک بازی و Collider ها در بازی
  6. فعال کردن حالت is Trigger برای امتیاز ها
  7. اضافه کردن کامپوننت Rigidbody (این کامپوننت برای ایجاد حالت فیزیک اشیا در محیط واقعی می باشد)
  8. فعال کردن گزینه is Kinematic برای امتیازها

 

 

 

 

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت ششم – گرفتن امتیازها)

مراحل آموزش قسمت ششم بصورت متن در زیر قرار گرفته است:

  1. ابتدا لازم است که اسکریپت player را باز کنیم و تغییرات لازم را ایجاد کنیم.
  2. اضافه کردن تابع OnTriggerEnter، و قطعه کد زیر:
  3. تابع OnTriggerEnter زمانی فراخوانی می شود که شیی در بازی با تگ point با player برخورد کند و سپس gameObject را غیرفعال کند.
  4. با استفاده از ویژگی Tag ها در اشیا، تگ point را برای همه امتیازها قرار می دهیم.
  5. گزینه is Trigger در point را فعال می کنیم زیرا که این گزینه باعث می شود قابلیت برخورد کالیدر ها و غیر فعال شدن آن ها ممکن شود.
  6. باید به امتیاز های بازی کامپوننت Rigidbody را اضافه کنیم. این کامپوننت قابلیت فیزیکی بودن در دنیای واقعی را برای ما ایجاد می کند.
  7. فعال کردن گزینه is Kinematic برای امتیاز ها، در صورت فعال نکردن این گزینه چون Rigidbody قابلیت فیزیک را میدهد امتیاز ها بازی یا مکعب ها پایین می افتند یعنی جاذبه روی آن ها تاثیر دارد. برای این که این اتفاق نیافتد گزینه is Kinematic را فعال می کنیم. برای این که در آینده مشکلی پیش نیاید لازم بود که به امتیاز های بازی خاصیت Rigidbody را اضافه کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا