اپلیکشن هاارزهای مجازیتجارت الکترونیک

آموزش کیف پول تراست (trust wallet)

آموزش کیف پول تراست (trust wallet)

«تراست» (Trust) یک کیف پول چند ارزی است که وابسته به صرافی بایننس است. این کیف پول برای پلتفرم‌های موبایلی (اندروید و iOS) طراحی شده است و به کاربران موبایلی امکان ذخیره، دریافت و پرداخت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

می‌توانید برای دانلود کیف پول تراست از وب‌سایت رسمی این کیف پول بازدید کنید.

لینک دانلود Play Store

لینک دانلود App Store


شما می‌توانید نسخه موبایل این کیف پول را که با اندروید و iOS سازگار است به صورت رایگان نصب و استفاده کنید. سادگی استفاده از این کیف پول را می‌توان یکی از نقاط قوت آن برشمرد. کاربران اندروید این کیف پول می‌توانند به صورت مستقیم از صرافی‌های کوین‌بیس، شِیپ‌شیفت و یا چنجلی اتریوم خریداری کنند.

همچنین صرافی غیرمتمرکز درون ساخت این کیف پول به شما امکان تبادل ارزها با یکدیگر را می‌دهد و علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق برنامه کیف پول تراست به طور مستقیم با برنامه‌های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنید.


ویژگی‌ها و مزایای تراست ولت:

  • ایمن و مطمئن
  • قابل دسترس و رایگان
  • ساده، سهولت در استفاده و کاربرپسند
  • امکان تعیین رمز عبور برای ورود به کیف پول
  • قابلیت نصب همزمان روی چند دستگاه موبایل
  • ذخیره شدن کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه کاربر
  • مشاهده کامل دارایی‌ها به همراه قیمت لحظه‌ای رمز ارزها
  • امکان تبدیل برخی از ارزها به یکدیگر در بخش Swap (چنج کردن ارزها)
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف و متنوع: بیش از ۴۰ نوع بلاکچین و بیش از ۱۶۰ هزار کوین و توکن

معایب تراست ولت:

  • فقط برای تلفن همراه در دسترس است.
  • احراز هویت دو عاملی یا دو مرحله‌ای ندارد.
  • به اندازه کیف پول سخت‌افزاری ایمن نیست.

امنیت

این کیف پول برای در امان ماندن از هک و سرقت دارایی کاربران خود اقدامات امنیتی زیادی را در نظر گرفته است. تراست یک کیف پول غیرامانی است، به این معنی که کلیدهای خصوصی کیف پول شما در سروری ذخیره نمی‌شود، این کلیدها فقط در موبایل کاربر ذخیره می‌شوند و هیچ کس دیگری به آن دسترسی ندارد.

تراست همچنین امکان بازیابی کیف پول و دارایی‌های موجود در آن در صورت مفقودی موبایل فراهم کرده است. در زمان باز کردن اکانت در کیف پول، هیچ اطلاعت شخصی از کاربر دریافت نمی‌شود.

کد تراست متن‌باز است. به این معنی که هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند تمام کد را ببینید و در صورت نیاز و صلاحدید متخصصان این کد قابل تغییر است.


نیاز به نسخه پشتیبان از کیف پول Trust

از آنجایی که این کیف پول بر روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگر قابل دسترسی نیست. برای جلوگیری از این گونه مشکلات، می‌توانید از همان ابتدا از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر اینصورت، اگر به هر دلیلی دسترسی شما به کیف پول از بین برود، با هیچ روش دیگری نمی‌توانید دوباره وارد کیف پول خودتان شوید.

منظورمان از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت ۱۲ کلمه بازیابی (Recovery Phrase) هست که در زمان نصب کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. به دلیل اینکه در زمان نصب کیف پول تراست، مانند دیگر کیف پول‌ها شماره تلفن یا ایمیلی از سمت شما ثبت نمی‌شود. تنها راه دسترسی به کیف پول‌تان، استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی هست که به صورت مفصل درمقاله های بعدی ، در مورد آن صحبت میکنیم.


راهنمای دانلود و نصب کیف پول Trust Wallet

گام اول

از لینک های معتبری که در بالا برایتان قرار دادیم برنامه را نصب کنید:


برای مثال : در گوشی خود روی لینک Google Play کلیک کنید و مطابق تصویر زیر روی Install کلیک کنید:


گام دوم

۱- پس از دانلود برنامه Trust Wallet و باز کردن آن، بر روی گزینه “create a new wallet” (ایجاد یک کیف پول جدید) کلیک کنید.

۲- گزینه “I already have a wallet” (من قبلاً یک کیف پول داشتم) نیز برای کاربرانی که از قبل وارد برنامه Trust Wallet شده‌اند و حساب کاربری دارند، موجود است. این کاربران در صورتی که بخواهند وارد حساب قدیمی خود شوند، می­‌توانند از این گزینه استفاده کنند.


گام سوم

در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی “create a new wallet”، تراست ولت از شما می‌خواهد سیاست‌های حریم خصوصی و اصطلاحات این سرویس را بخوانید. در صورت تمایل به ادامه، این مورد را بپذیرید و روی گزینه “Continue” کلیک کنید.


گام چهارم

اکنون نیاز است که ۱۲ کلمه نشان داده شده در تصویر را یادداشت کنید. در صورت نیاز به بازیابی کیف پول به این ۱۲ کلمه نیاز دارید و باید در امنیت کامل نگهداری شوند.


چند توصیه مهم در مورد ۱۲ کلمه بازیابی:

  1. کلمات بازیابی را روی یک کاغذ نوشته و در مکانی امن نگهداری کنید. از ذخیره این کلمات در محیط مجازی که به اینترنت متصل است، خودداری کنید.
  2. چندین نسخه از کلمات تهیه کنید و آنها را در جاهای مختلف ذخیره کنید تا در صورت گم یا خراب شدن یکی از آن‌ها، بتوانید به نسخه دیگری از این کلمات دسترسی داشته باشید.
  3. جهت حفظ امنیت کیف پول خود، کلمات را با دیگران به اشتراک نگذارید.

تراست ولت از شما می‌خواهد که ۱۲ کلمه بازیابی که در مرحله بعد مشاهده می‌کنید را در اختیار دیگران قرار ندهید. این مورد را بپذیرید و با کلیک بر روی گزینه “Continue”، برنامه ۱۲ کلمه بازیابی را به شما نمایش می‌دهد. فراموش نکنید که ترتیب این کلمات اهمیت دارد و این کلمات را در جای امن یادداشت کنید.


گام پنجم

در این مرحله، برای تایید کیف پول، برنامه از شما می‌خواهد که ۱۲ کلمه مرحله قبل را به ترتیبی که به شما نمایش داده شد، وارد کنید

پس از وارد کردن کلمات، روی گزینه “Done” کلیک کنید:


گام ششم

پس از تأیید کلمات، تصویر زیر نمایش داده می‌شود. با نمایش این صفحه اطمینان حاصل می‌شود که کیف پول شما ساخته شده است.

برای دسترسی به کیف پول خود روی کلمه “DONE” کلیک کنید یا از طریق علامت ضربدر پنجره را ببندید.

پیغام بعدی مربوط به پوش نوتیفیکشن کیف پول‌تان هست (پیامی که بر روی صفحه نمایش موبایل شما نمایان می‌شود). برای مثال، زمانی که بیت کوین در کیف پول‌تان دریافت می‌کنید، این پیغام دریافت بر روی موبایل شما ظاهر می‌شود. می‌توانید روی گزینه “ENABLE” (فعال کردن) کلیک کنید یا پنجره را با استفاده از علامت ضربدر ببندید.

در تصویر زیر، صفحه اصلی کیف پول تراست ولت را مشاهده می‌کنید که روی بخش “Tokens” (توکن‌ها) فعال است:

اگر برنامه را نصب کردید و هنوز کلمات بازیابی را در جایی یادداشت نکردید، لطفاً مراحل زیر را انجام دهید تا مجدد کلمات بازیابی کیف پول خودتان را ببینید (یادداشت کلمات بازیابی فراموش نشود).

روی بخش “تنظیمات” کیف پول تراست ولت (سمت پایین، گوشه راست) کلیک کنید:


در تصویر زیر، روی گزینه “Wallets” کلیک کنید:


روی علامت “۳ نقطه” که به صورت عمودی نشان داده شده، کلیک کنید:


در تصویر زیر با کلیک بر روی گزینه “Show Recovery Phrase” کلمات بازیابی به شما نشان داده می‌شود. آنها را یادداشت کرده و در جای امن نگهداری کنید.


نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. ☺

آرزو حسینی

مدیر گروه فنی مهندسی زرین هور آرزوهای زندگیمان را به اهداف زندگیمان تبدیل کنیم تا برای رسیدن به آنها تلاش کنیم نه اینکه فقط دعا کنیم...

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    تشکر از توضیحاتتون
    تمام مراحل رو رفتم ولی هیچکدوم از ارزهام رو نشون نداد و همه صفر بودن /… لطفا لطفا راهنمایی بفرمایین چکار باید بکنم؟؟؟

  2. با عرض سلام.
    یک ایراد خیلی بزرگ دارد که کد دو عاملیت ندارد.
    اگر این مورد را هم میشد ابدیت کرد خیلی خوب میشد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا