اینستاگرامشبکه های اجتماعی

امنیت پیج اینستاگرام

در رابطه با هر مسائلی بحث امنیت برجسته تر از هر موضوعی است.در دنیای اینترنت و فضای مجازی امنیت نقش مهم و اساسی دارد.به همین دلیل امروزه بسیاری از اپلیکیشن ها و همین طور اینستاگرام یک بخش امنیتی در اپشن های موجوده خود دارند با استفاده از این اپشن میتوان ازاحتمال هک شدن و ورود افراد دیگر به حسابتان جلوگیری کرد.

هک شدن اکانت اینستا چه موقع رخ میدهد؟

هک شدن اکانت اینستاگرام به این معنی است که فردی دیگر بدون اطلاع شما به اطلاعات شما دست یافته و وارد حریم شخصی شما شده است.برای اینستا مثل هر برنامه دیگری یک نام کاربری(Username) و یک رمز عبور(Password)لازمه ورود ما می باشد.اگراشخاص دیگری هم به اطلاعات شخصی شما(UsernameوPassword)دسترسی پیدا کنند خطر هک شدن و سواستفاده از اطلاعات شخصی شما به شدت بالا میرود.پس طبیعتا باید در نگهداری رمز عبور و نام کاربری خود اشراف داشته باشیید.

اما درخیلی موارد صرفا در نظر گرفتن این مورد کافی نیست و فعال کردن خود اپشن اینستا جهت حفاظت بیشتر و اطمینان بیشتر نتیجه ی مطلوب تری به همراه دارد.یکی از قایلبت های اینستاگرام جهت پیش برد بهتر این امنیت فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام میباشد.

فعال کردن تایید دو مرحله یی اینستاگرام

هک اینستا در حالت عادی تنها با اطلاع داشتن از نام کاربری و رمز عبور ممکن و قابل انجام است.اما با فعال کردن تایید دو مرحله ای یا همان Two Factor Authentication منجر خواهد شد که فقط اطلاع داشتن از نام کاربری و رمزعبور برای هک کردن کافی نباشد و کاربری ک قصد ورود به اکانت شما را دارد علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمزعبور یک کدامنیتی دیگر را نیزباید وارد کند ک به شماره موبایل صاحب اصلی اکانت پیامک میشود.تا زمانی که این کد ارائه نشود اینستاگرام اجازه دسترسی کاربر به اکانت اینستا را نمیدهد.بنابراین تقریبا شانس هک شدن اکانت شما خیلی کم شده یا به صفر میرسد.

مراحل فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

برای فعال سازی این کد کافی است به شرح زیرعمل کنیم:

اینستاگرام را باز کرده و وارد قسمت پروفایل خود شوید ایکون سه خط در بالای صفحه سمت راست برنامه را لمس کنید.

برروی Setting و اگر اینستاتون فارسیه روی قسمت تنظیمات کلیک کنید

سپس وارد Security شوید و اگه اینستاتون فارسیه وارد قسمت امنیت بشید

پس باز شدن صفحه ی بعد یک گزینه داریم به نام Two Factor Authentication که به معنی احزار هویت دو عاملی رو انتخاب کنید

بعد از وارد شدن به Two Factor Authentication صفحه ی پایین براتون باز میشه که کافیه Get start رو بزنید

در این قسمت گزینه ی Text Message را فعال کنید.

بعد از فعال کردن Text Message از طرف اینستا یک کد فعال سازی برای شماره ای ک با ان حساب دارید ارسال میشه و کد را در پایین وارد نمایید.

در قسمت بعد اینستاگرام یک کد ۸ رقمی را برای شما نشان میدهد که در صورت بروزهرگونه مشکل و یا فراموش کردن حساب کاربری شما میتوانید با وارد کردن این کد وارد حساب کاربریتون بشید.(حتما کد رو ذخیره داشته باشید)

در اخرین مرحله صفحه ی پایین براتون باز میشه که به معنی تایید دو مرحله ای پیج شما میباشد.

امیدوارم از این پست بهره لازم رو برده باشید.ممنون از نظراتت شما که با ما به اشتراک میگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا