اپلیکشن هااخبار

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی

شماره مجازی چیست؟

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی:شماره مجازی دقیقا همان شماره واقعی است و مانند سیم کارت واقعی عمل می کند و با استفاده از آن می توان پیامک ارسال و دریافت کرده و یا تماس برقرار کرد. تنها تفاوت در این است که شماره مجازی هویت واقعی و فیزیکی ندارد؛ همانطور که از نامش مشخص است. زمانی که شما از شماره مجازی استفاده می کنید هیچ سیم کارتی در اختیار ندارید و به واسطه نرم افزار ارائه دهنده آن شماره از امکانات آن استفاده می کنید. شماره های مجازی به صورت آنلاین و به وسیله نرم افزار یا وب سایت ارائه می شود. بنابراین جهت استفاده از شماره مجازی باید به اینترنت متصل باشیم.

شماره مجازی رایگان

همانطور که پیشتر ذکر شد با استفاده از شماره مجازی امکان ارسال و دریافت پیامک و همچنین برقراری تماس وجود دارد؛ که این مورد به وسیله همان برنامه یا سایت ارائه دهنده شماره انجام می شود. برخی از سرویس های ارائه شماره مجازی رایگان بوده و برخی نیز از مشتری ها هزینه دریافت می کنند. شماره های مجازی رایگان معمولا موقت هستند و کاربر تنها چند روز فرصت استفاده از آن را دارد. علاوه بر این باید بدانید که شماره های مجازی (مخصوصا شماره های مجازی رایگان) عمومی هستند و پیش از شما در اختیار کاربران دیگری بوده و پس از شما نیز در اختیار کاربران دیگری قرار خواهد گرفت.

چرا از شماره مجازی استفاده می شود؟

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی:بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها تمایل زیادی به استفاده از شماره مجازی دارند. احتمالا برای شما این سوال به وجود می آید که با وجود سیم کارت و شماره واقعی چه لزومی دارد که از شماره مجازی و موقت استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به طور کلی دو دلیل اصلی برای استفاده از شماره مجازی توسط کاربران وجود دارد.

۱. حریم خصوصی


حتما این را می دانید که جهت فعالیت در بسیاری از اپلیکیشن های آنلاین نظیر پیام رسان ها باید از شماره موبایل خود برای ثبت نام استفاده کنید. چنین برنامه هایی به وسیله شماره موبایل حساب شما را ثبت کرده و با آن احراز هویت شما را انجام می دهند. گرچه استفاده از شماره موبایل علاوه بر سادگی کار، افزایش امنیت حساب کاربری شما را نیز به دنبال دارد. اما این موضوع در بعضی موارد باعث می شود شماره موبایل کاربر توسط دیگر کاربران مشاهده شود. به عنوان مثال در اپلیکیشن وایبر دیگر کاربران می توانند شماره موبایل شما را مشاهده کنند. تلگرام نیز شماره موبایل را به کاربرانی که در لیست مخاطبین قرار دارند نمایش می دهد. این مورد مشکلات دیگری نیز به دنبال دارد که باعث می شود برخی کاربران تمایل به اشتراک شماره موبایل خود نداشته باشند.

۲. ساخت چند حساب کاربری
برخی کاربران تمایل دارند در اپلیکیشن های مختلف چند اکانت ایجاد کرده و از آنها استفاده نمایند. در حالی که تنها یک یا دو سیم کارت در اختیار دارند. علاوه بر این در مواردی فرد نمی خواهد شماره شخصی خود را وارد موضوعی خاص نماید. مثلا برای کار خود باید دارای اکانت باشد اما نمی خواهد با شماره شخصی خود این کار را انجام دهد. در این صورت استفاده از شماره مجازی می تواند بسیار مفید واقع شود. 

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی

برای دریافت شماره مجازی اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که هر یک از این اپلیکیشن ها شماره مجازی منطقه خاصی را ارائه می دهد. برخی از برنامه ها، شماره مجازی آمریکا را ارائه می دهند و برخی دیگر شماره های فیلیپین یا اندونزی را برای کاربران فراهم می کنند. اما در نهایت تمام شماره ها یک کار را انجام می دهند و کشور مربوط به شماره اهمیت چندانی ندارد. با توجه به این که رایگان بودن برنامه برای کاربران اهمیت دارد، ما لیستی از برنامه های رایگان دریافت شماره مجازی را برای شما تهیه کرده ایم که در ادامه می توانید آن را مشاهده نمایید.

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی:

– برنامه TextNow: 

این برنامه برخلاف دیگر برنامه های ساخت شماره مجازی جهت ثبت نام نیازی به شماره واقعی خودتان ندارد. یعنی جهت ثبت نام در TextNow و دریافت شماره مجازی نیازی نیست تا شماره واقعی خودتان را وارد کنید. بنابراین می توانید به راحتی و بدون مشکل یک شماره مجازی ایجاد کنید.

پس از نصب اپلیکیشن TextNow و ثبت نام در آن باید کد سه رقمی منطقه را وارد کنید. این کد مربوط به مناطق ایالات متحده می باشد که پس از وارد کردن آن شماره موبایل ایالات متحده با پیش شماره ۱+ برای شما ساخته می شود. این برنامه توانسته رتبه بالایی در گوگل پلی دریافت نماید که نشان از محبوبیت بالای آن می باشد. در ادامه برخی از ویژگی های این برنامه ذکر شده است.

  • اختصاص شماره مجازی آمریکا و یا کانادا
  • ارائه هدیه مکالمه و پیام کوتاه پس از ثبت نام
  • امکان سفارشی سازی بخش هایی از برنامه
  • برقراری تماس صوتی

– برنامه textPlus:

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی: برخی کاربران textPlus را برنامه محبوبی می دانند. علتش هم این است که این برنامه علاوه بر حجم پایین و سبک بودن، ظاهر زیبا و ساده ای دارد و استفاده از آن نیز بی دردسر می باشد. علاوه بر این استفاده از textPlus (جهت دریافت پیامک تایید اعتبار) همچون دیگر برنامه های مرتبط رایگان می باشد. این برنامه علاوه بر نسخه اندروید دارای نسخه iOS نیز می باشد.

ثبت نام در این برنامه بسیار آسان می باشد و نیاز به شماره واقعی و یا آدرس ایمیل ندارد. تنها با نوشتن نام کاربری و رمز عبور حساب شما ایجاد می شود و پس از آن باید منطقه مورد نظر خود را وارد کرده و پس از آن یک پیش‌شماره برای شماره مجازی خود انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل شماره مجازی شما حاضر می شود و شما می توانید وارد منو اصلی برنامه شده و از خدمات آن استفاده کنید. برخی از ویژگی های برنامه:

  • استفاده از شماره مجازی جهت ثبت نام در اپلیکشین های مختلف
  • برقراری تماس های خارجی با تعرفه بسیار ارزان
  • امکان برقراری تماس و ارسال پیامک رایگان (شرایط خاص)
  • ارسال پیامک به صورت گروهی

– برنامه Text Free:

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی: همچون برنامه های پیشین اصلی ترین ویژگی این برنامه ساخت شماره مجازی برای کاربر است که با استفاده از آن شماره می توان تماس صوتی رایگان برقرار کرد و SMS ارسال و دریافت نمود. شماره ارائه شده توسط این برنامه مربوط به کشور آمریکا می باشد و ارائه خدمات به کاربران نیز از طریق اینترنت انجام می شود. اما باید توجه داشت که برای ثبت نام در برنامه تکست فری و دیگر برنامه های شماره مجازی حتما باید یک شماره موبایل داشته باشید و به وسیله آن در برنامه ثبت نام انجام دهید.

برنامه Text Free به شما امکان می دهد که بدون فاش شدن شماره موبایل خود با افراد مختلف تماس گرفته و یا در اپلیکشین های پیام رسان همچون تلگرام ثبت نام انجام دهید. در این صورت دیگر شماره اصلی شما برای افراد مشخص نمی شود و با خیال راحت می توانید در پیام رسان ها ثبت نام کنید. این در حالیست که شما برای این کار هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید و شماره مجازی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

  • ارائه شماره مجازی آمریکا
  • ارسال تعداد نامحدود پیامک (SMS) و پیام تصویری (MMS)
  • ارسال پیام گروهی به افراد مختلف
  • تماس تلفنی کاملا رایگان

– برنامه TextMe:

اگر می خواهید شماره مجازی غیر از آمریکا داشته باشید، از برنامه تکست می استفاده کنید. برنامه TextMe برنامه ای برای ساخت شماره مجازی انگلستان با پیش شماره +۴۴ است. با این برنامه می توانید یک شماره اختصاصی برای خود ایجاد کنید و با استفاده از آن با دوستان خود ارتباط مجازی برقرار کنید. به علاوه این که امکان برقراری ارتباط تصویری و ویدیویی نیز در این برنامه وجود دارد و در در صورت نداشتن پیام رسان، می توانید از تکست می به عنوان یک پیام رسان استفاده کرده و به دوستان خود پیام متنی ارسال کنید. این برنامه همچون دیگر برنامه های مشابه امکان ساخت و فعال سازی اکانت تلگرام و دیگر پیام رسان ها را دارد.

تفاوت این برنامه با دیگر برنامه های مشابه این است که شماره تنها به کاربران ساکن انگلیس ارائه می شود. بنابراین باید با VPN، به سرورهای انگلستان متصل شوید و سپس اقدام به دریافت شماره مجازی نمایید. نکته مثبت برنامه این است که برای ساخت شماره نیازی به ارائه شماره اصلی خود ندارید. علاوه بر این حتی نیازی نیست که آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید. برنامه TextMe قابلیت های مختلفی دارد که در ادامه ذکر شده است.

  • تماس صوتی و تصویری (HD) رایگان
  • امکان تماس با همه کشورهای دنیا
  • امکان ثبت نام در تلگرام، واتس اپ، اسنپ چت و اینستاگرام با شماره مجازی
  • ارائه شماره مجازی مخصوص انگلیس

– برنامه Talkatone:

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی: این برنامه هم بسیاری از برنامه های سازنده شماره مجازی در موبایل به شما شماره کشورهای ایالات متحده و کانادا را ارائه می کند. با استفاده از برنامه Talkatone شما این فرصت را پیدا می کنید که شماره رایگان از یک کشور خارجی دریافت نموده و با آن تماس و پیامک رد و بدل نمایید. یکی از بهترین کاربردهای این برنامه ثبت نام در پیام رسان ها همچون تلگرام و واتس اپ برای مصارف غیرشخصی می باشد. به عنوان مثال اگر تنها برای یک بار قصد دارید وارد تلگرام شده پیامی را دریافت کنید می توانید با شماره مجازی در تلگرام ثبت نام کنید. برنامه سیب میلیون ها نصب فعال در گوگل پلی دارد که این نشان از کیفیت عملکرد آن می باشد. برخی از ویژگی های برنامه به این شرح است.

  • ارائه شماره تلفن ایالات متحده و کانادا
  • برقراری تماس رایگان بدون سیم کارت
  • ارسال پیامک و تماس تنها با اینترنت
  • برقراری تماس های بین المللی با کشورهای مختلف (از جمله کلمبیا، هندوراس، مکزیک و گواتمالا)

– برنامه Nextplus:

برنامه نکست پلاس Nextplus در حقیقت همان برنامه textPlus می باشد که توسط همان سازنده ارتقا پیدا کرده و قابلیت های آن بروزرسانی شده است. با استفاده از این برنامه شما می توانید با متصل شدن به اینترنت، تماس صوتی رایگان برقرار کرده و پیامک موبایلی ارسال و دریافت نمایید. این برنامه برای ساخت حساب در اپلیکیشنهایی نظیر تلگرام و واتس آپ بسیار مناسب می باشد و به شما این امکان را می دهد که پیامک فعال سازی حساب را از طریق شماره مجازی خود دریافت کنید.

برنامه شماره مجازی نکست پلاس مخصوص تلگرام و واتس اپ

البته این تنها قابلیت برنامه نیست و امکان برقراری تماس های بین المللی، ارسال استیکر، نمایش وضعیت آنلاین بودن فرد و … را نیز دارد. علت انتشار این برنامه کارآمدی پایین نسخه قبلی برنامه بود و به همین جهت توسعه دهنده برنامه تصمیم گرفت با نوسازی برنامه و بازنویسی آن علاوه بر افزایش کارایی آن، عملکرد آن را نیز افزایش دهد و امکانات بیشتری را به نسخه جدید اضافه نماید. به عنوان مثال در نسخه جدید امکان ارسال استیکر و تصاویر متحرک در بخش پیام رسان وجود دارد که در نسخه قبلی این امکان فراهم نبود.

  • امکان استفاده در اندروید و iOS
  • تماس صوتی باکیفیت و رایگان
  • ارسال و دریافت پیامک از جمله پیامک فعال سازی تلگرام و واتس اپ
  • امکان ارسال تصویر و استیکر در پیام رسان

– برنامه SafeUM:

تا به حال هر برنامه ای که به شما معرفی کردیم شماره مجازی آمریکا، کانادا یا فیلیپین را ایجاد می کرد. اما این بار برنامه ای را معرفی می کنیم که شماره مجازی کشوری جدید را برای شما ایجاد کند. برنامه SafeUM برنامه ای برای ساخت شماره مجازی کشور لیتونی (لاتویا) است که شماره آن دارای پیش شماره ۳۷۱+ می باشد. اما نکته مثبت برنامه سیف یو ام این است که با استفاده از آن علاوه بر دریافت شماره مجازی می توانید همچون یک پیام رسان از آن استفاده کنید. 

برنامه شماره مجازی SafeUM

در صورت استفاده از اپلیکیشن SafeUM می توانید شماره مجازی خود را دریافت کنید و پس از شارژ کردن حساب خود با نقاط مختلف دنیا تماس امن داشته باشید. منظور از تماس امن این است که شماره اصلی شما هنگام تماس مشخص نمی شود و شما با شماره مجازی خود ارتباط برقرار می کنید. عضویت در برنامه بسیار ساده و آسان است چون شما برای ثبت نام در برنامه نیازی به ارائه شماره همراه و حتی آدرس ایمیل ندارید. تنها کافیست برای خود یک نام کاربری انتخاب کرده و ثبت نام کنید.

  • امکان استفاده همزمان از ۳ حساب کاربری در یک گوشی
  • امکان ثبت نام با استفاده از سیم کارت جهت بکارگیری لیست تماس ها
  • تماس صوتی و تصویری رمزنگاری شده 
  • مشخص کردن وضعیت محدودیت پیام ها و زمان انقضا

– برنامه Talk2:

اپلیکیشن Talk2 از جمله معروف ترین و محبوب‌ترین برنامه های مختص ساخت شماره مجازی رایگان می باشد که نسخه های اندروید و iOS آن برای موبایل ارائه شده است و طبق تجربه عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. با استفاده از شماره های ارائه شده توسط این برنامه می توان در تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی ثبت نام کرده و کد فعال سازی دریافت نمود.

برنامه Talk2 جهت ثبت نام و ساخت شماره مجازی ابتدا از شما شماره تلفن واقعی تان را درخواست می کند تا کد فعال سازی را به آن ارسال کند. پس از آن اکانت شما فعال می شود و برنامه یک شماره‌ مجازی فیلیپین با کد ۶۳+ به شما ارائه می دهد. ساخت شماره مجازی در این برنامه رایگان است و دریافت پیامک هزینه ای برای شما ندارد. اما برقراری تماس و ارسال پیامک به وسیله آن نیاز به هزینه دارد که در صورت نیاز باید اکانت ساخته شده در Talk2 را شارژ کرده و سپس از آن استفاده نمایید. در ادامه برخی از ویژگی های اپلیکیشن Talk2 ذکر شده است.

  • ارائه تماس و پیامک رایگان (تعداد محدود)
  • ارائه تعدادی پیامک رایگان به صورت ماهیانه
  • ارتباط با دیگر افراد بدون استفاده از اینترنت
  • همگام سازی خودکار دفترچه تلفن

– برنامه SmartCall:

این برنامه حجم بسیار پایینی دارد که در نوع خود کم نظیر است. SmartCall همچون دیگر برنامه های ساخت شماره مجازی، برای ثبت نام نیاز به ارائه شماره موبایل واقعی دارد تا پیامک فعالسازی حساب را به آن ارسال نماید. پس ثبت نام در این برنامه و فعال شدن حساب شما، شماره ای با پیش شماره ۶۲+ که مربوط به کشور اندونزی می باشد به شما ارائه خواهد شد. این اپلیکیشن موبایلی گرچه امتیاز بالایی در گوگل پلی دریافت نکرده اما به خوبی کار خود را انجام می دهد.

اپلیکیشن SmartCall برای ساخت شماره مجازی

مراحل فعال سازی و استفاده از اپلیکیشن SmartCall دقیقاً با Talk2 می باشد. همچنین شماره مجازی ساخته شده توسط این برنامه مناسب جهت ثبت نام در اپلیکیشن های آنلاین، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی می باشد. پس به راحتی با استفاده از SmartCall در اپلیکیشن های مختلف ثبت نام کرده و پیامک فعالسازی را به وسیله شماره مجازی دریافت نمایید. برخی از ویژگی های این برنامه به شرح زیر می باشد.

  • اختصاص شماره مجازی مربوط به کشور اندونزی
  • رابط کاربری ساده و قابل درک
  • بدون تبلیغات مزاحم
  • امکان همگام سازی دفترچه تلفن مخاطبین

– برنامه ESIAtalk:

ESIAtalk همچون برنامه SmartCall شماره مجازی اندونزی با پیش شماره ۶۲+ را برای شما می سازد. این برنامه عملکرد خوب و مناسبی را از خود نشان داده و جهت دریافت پیامک فعالسازی شبکه های اجتماعی بسیار مناسب و کارآمد می باشد.

دریافت شماره مجازی با ESIAtalk

جهت استفاده از این برنامه باید همچون دیگر برنامه های دریافت شماره مجازی عمل می کند که پس از ثبت نام و فعالسازی حساب یک شماره رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. اگرچه تماس های ورودی این برنامه در برخی گوشی ها دارای مشکل است اما صندوق ورودی پیامک آن بدون مشکل کار می کند. چند مورد از ویژگی های این برنامه به شرح زیر می باشد.

  • ارائه شماره مجازی خارجی
  • مصرف پایین اینترنت
  • اعلام پیامک یا تماس در صورت بسته بودن برنامه
  • امکان برقراری تماس صوتی و تصویری به صورت گروهی

در پایان ذکر دو نکته در خصوص شماره های مجازی حائز اهمیت می باشد.

۱- شماره های مجازی رایگان تنها به طور موقت در اختیار شما قرار می گیرد که این زمان تنها چند روز می باشد. بنابراین شماره ساخته شده برای شما پس از مدتی غیرفعال شده و دیگر برای شما کار نخواهد کرد. اما سرویس دهنده آن شماره را به فرد دیگری ارائه می دهد. بنابراین باید پیش از پایان مهلت استفاده از شماره، اکانت های ساخته شده در شبکه های اجتماعی با آن شماره را حذف نمایید. زیرا در غیر اینصورت اطلاعات اکانت شما نظیر چت ها، مخاطبین، پست ها و … به دست شخص دیگری خواهد افتاد.

۲- برنامه یا وب سایت های سازنده شماره مجازی لزوما امن نیستد و ممکن است برخی از این اپلیکیشن ها پیامک های شما را رسد کرده و یا از شماره های شما استفاده نمایند. بنابراین هنگام استفاده از این شماره ها به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی و شخصی خود را چه در پیامک و چه در اکانت پیام رسان هایی که به وسیله این شماره ها ایجاد شده اند قرار ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا