اپلیکشن هاامنیتاندرویدترفند هاتکنولوژیرایانه ایسایت و اپلیکیشنشبکهشبکه های اجتماعیگوگل پلی

ترفندهای‌ کاربردی برای سرعت اینترنت وای‌فای

 ترفندهای‌ کاربردی برای سرعت اینترنت وای‌فای , گاها پیش می آید که بنا به دلایلی نامعلوم سرعت شبکه وای فای شما با کاهش چشمگیری روبرو می گردد. برای رفع این مشکل و افزایش سرعت وای فای راهکارهایی وجود دارد که در ادامه چند نمونه از این راهکارها را معرفی خواهیم نمود تا بتوانیم از یک سرعت خوب و قابل قبول شبکه وای فای و همچنین اتصال اینترنت بهره مند گردیم.

افزایش سرعت وای فای

ترفندهای‌ کاربردی برای سرعت اینترنت وای‌فای , حتماً برای شما هم پیش آمده که در انتظار لود شدن صفحه‌های وب کلافه شوید؛ یا تصاویر به کندی لود شوند و یا ویدیوها را به‌صورت منقطع و تکه‌تکه ببینید و با ناراحتی صفحه را ببندید و بی‌خیال کاری که می‌خواستید انجام دهید شوید.

این مشکلات اینترنتی همیشه کم‌وبیش وجود دارند این ترفندهای ساده به شما کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه و یا تغییر اپراتور و یا سرویس خود سرعت اینترنت خود را افزایش دهید

۱-جای مودم را عوض کنید(تغییر دهید)

محل قرارگیری مودم یا روتر شما یکی از مهمترین دلایل افزایش یا کاهش سرعت اینترنت شماست. ایده آل ترین مکان برای قرار دادن مودم شما نزدیک ترین جای ممکن به مرکز منزل یا محل کار شماست. به دلیل انتشار رو به پایین امواج هم اگر مودم را در ارتفاعی نسبتا بلند قرار دهید سیگنال های وای فای با قدرت مناسب تری پخش خواهند شد.

البته در نظر داشته باشید که مودم را دور از وسایل الکترونیکی قرار دهید و کاملا از همه جهات در دید رس باشد.

۲-جهت آنتن های مودم خود را تغیر دهید

جهت آنتن های مودم خود را تغییر دهید و به همین آسانی سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. با قرار دادن عمودی انتن ها نسبت به هم تا نسبت زیادی می توانید سرعت نت خود را افزایش دهید. این روش برای بیشتر مودم ها کار می کند. در غیر این صورت با روش آزمون و خطا و با کمی وقت و حوصله بهترین حالت آنتن های مودم خود را کشف کنید

۳- آنتن های مودم خود را ارتقا دهید

ارتقا دادن آنتن روتر یکی دیگر از راهکارهایی است که می‎تواند سرعت و منطقه تحت پوشش وای‎فای‎‎ را افزایش دهد. معمولا اغلب آنتن‎هایی که از ابتدا روی خود روتر قرار دارند ۵dBi و حتی بعضی ۲dBi هستند. اگر روتر شما از ۲ یا ۳ آنتن قابل جدا شدن استفاده می‎کند، بهتر است همه آنها را به آنتن‎های ۹dBi ارتقا دهید. محدوده تقریبی تحت پوشش آنتن‎های ۹dBi نزدیک ۱۴۰ متر است.

۴- از مبدل های پاورلاین استفاده کنید

البته این روش کاملا رایگان نیست و استفاده از مبدل های پاورلاین اندکی هزینه دارد. این مبدل ها تکنولوژی مدرنی در ساختار خود دارند که به تقویت سیگنال های وای فای کمک می کند. مبدل های پاورلاین برای محیط کار یا خانه های بزرگ یا چند طبقه که از یک مودم اشتراکی استفاده می کنند مناسب است.

برای استفاده از این مبدل ها یکی از آنها را در کنار مودم به برق متصل کنید و آن را با یک کابل شبکه به مودم متصل کنید. مبدل دیگر را هم در فضایی که به تقویت سیگنال نیاز دارد به برق وصل کنید و آن را به صورت مستقیم با استفاده از کابل شبکه به دستگاه خود وصل کنید.

پخش کننده های پاورلاین هم با همین روش کار می کنند.

پاور لاین

۵- از نرم افزارهای نقشه ی حرارتی استفاده کنید

برای اطلاع از میزان آنتن دهی و پوشش شبکه‌ای موردنیاز خودمی‌توانید از نرم‌افزارهای نقشه‌ی حرارتی کمک بگیرید.(( این نرم‌افزار به شمانقشه‌ی حرارتی وایرلس منزلتان و میزان پوشش سیگنالی که هر قسمت از منزل دریافت می‌کند را نمایش می‌دهد)). با در اختیار داشتن این اطلاعات شما قادر خواهید بود که روتر خود، آنتن‌ها و یا مبدل‌ها را برای برطرف کردن مشکلات موجود جابجا کنید.

۶- از امنیت شبکه وای فای خود مطمئن شوید

شاید کند شدن سرعت اینترنت شما به دلیل هک شدن شبکه وای فای شما باشد. ممکن است فرد یا افرادی از امنیت پایین مودم شما سواستفاده کنند و با تماشای آنلاین ویدیو و یا دانلود فایل های با حجم بالا، پهنای باند شما را اشغال کنند.

اگر از امنیت شبکه وای فای خود مطمئن نیستید مهمترین کار شما چک کردن اتصالات و افزایش امنیت مودم خود با استفاده از روش رمزگذاری WPA2 است.

برای این کار باید آدرس IP خود را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید و با استفاده از نام کاربری و رمز ورودی خود وارد بخش تنظیمات مودم شوید. سپس روش رمزگذاری WPA2 را به عنوان پروتکل امنیتی انتخاب کنید و رمزی نه چندان آاسان با استفاده از ترکیب اعداد و حروف و نشانه ها انتخاب کنید.

می توانید IP دستگاه های مورد اعتماد خود را نیز وارد کنید و تنها به این دستگاه ها اجازه اتصال به شبکه را بدهید.

۶- تنطیمات فرکانس مودم خود را تغییر دهید

معمولا در منزل و محل کار وسایل الکترونیکی بسیاری وجود دارند که می توانند نویز زیادی روی طیف۲.۴ ایجاد کنند. بنابراین طیف ۲.۴ گیگاهرتز که پیش فرض مودم ها است ممکن است بیش از اندازه شلوغ شود. برای کاهش نویز و قطعی سیگنال ها می توانید تنظیمات مودم خود را بر روی ۵ گیگاهرتز تنظیم کنید. با این کار خود به خود به  استفاده از کانال ارتباطی خلوت تر هم تغییر وضعیت می دهید.

البته در اکثر مودم ها این قابلیت به طور اتوماتیک تعبیه شده است و با هربار ریبوت (خاموش و روشن شدن) مودم، به طور خودکار به خلوت ترین کانال متصل می شود.

۷- به فکر یک مودم به روزتر باشید

سرعت رشد دنیای اینترنت و تکنولوژی‌های وابسته به آن‌ها به حدی بالاست که شاید مودمی که چند سال پیش خریداری کردید دیگر نتواند نیاز شمارا برطرفکند. بسیاری از مودم‌های ساخت 5  سال قبل و یا بیشتر، از تکنولوژی‌های جدید مانند 5 گیگاهرتز، 802.11n و یا ac و سرعت بالاتر از 100Mbps ، پشتیبانی نمی‌کنند.

توجه داشته باشید قبل از خرید مودم نو مشخصات مودم خود را بررسی کنید و با مشخصات سرویس‌های اینترنتی که توسط ISP شما ارائه می‌شود مقایسه کنید تا ببینید مودمتان آن‌قدر قدیمی شده تا نیاز به تعویض داشته باشد یا نه.

امیدوارم از این آموزش لذت ببرید و بدرد بخور باشد برایتان…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا