اپلیکشن ها

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی ,اگر از کاربران اندروید باشید حتما می‌دانید که بعد از مدتی استفاده از گوشی با مشکلاتی از جمله پر شدن سریع رم و کند شدن روبرو خواهید شد. برای کند شدن تلفن همراه دلایل بسیاری وجود دارد که مهم ترین آن ها را شاید بتوان مشکل سیستم عامل اندروید برای مدیریت سخت افزار دانست، ولی به سادگی می توان بخش مهمی از توان سیستم عامل را برای افزایش سرعت گوشی باز پس گرفت.

ترفندهای افزایش سرعت گوشی موبایل اندرویدی 

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت گوشی , شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی تلفنتان در حین کار کردن هنگ کند و یا با سرعت کم موجب ناراحتی شما شود. البته سرعت همه گوشی های اندرویدی به مرور زمان و با به روز شدن برنامه ها و افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده کم می شود و بخشی از این کاهش سرعت اجتناب ناپذیر است

در ادامه به آن میپردازیم…

۱-صفحه اصلی را از برنامه های اضافی پاک کنید

تعداد زیاد برنامه، ویجت ها و یا تصاویر متحرک بر روی صفحه اصلی تلفن همراه یکی از مهمترین دلایل کند شدن گوشی تلفن همراه است. در اولین فرصت ویجت های غیر لازم را حذف کنید و از تصاویر پس زمینه غیر متحرک استفاده کنید. در فواصل زمانی مشخصی برنامه هایی که مدت زیادی است از آنها استفاده نکردید را پاک کنید و صفحه اصلی تلفن همراه خود را خلوت کنید.

۲-از لانچرها استفاده کنید

لانچرها برنامه های راه انداز سیستم عامل هستند که به لانچ و شروع برنامه های شما کمک می کنند. برای نصب این برنامه ها به پلی استور مراجعه کنید و سعی کنید برنامه متناسب با برند گوشی تلفن و نسخه اندروید خود را دانلود کنید.

۳-گوشی تلفن خود را ریست کنید

حتما فواصل منظمی را برای ریست کردن گوشی تلفن همراه خود در نظر بگیرید. این کار موجب بهبود عملکرد تلفن همراه شما می شود. اگر از دستگاه خود خسته شدید و با باگ های عجیب و غریبی مواجه می شوید نیز بازگردادن دستگاه به تنظیمات پایه کارخانه نیز فکر خوبی است. البته فراموش نکنید قبل از انجام اینکار از اطلاعات گوشی خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید

۴-مرورگر گوشی خود را تغیر دهید

مرورگر ها ناخواسته داده های زیادی را ذخیره می کنند و همچنین افزونه های بسیاری را نصب می کنند. همه این اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن شما می مانند و سرعت گوشی تلفن شما را کاهش می دهند. در مرحله اول می توانید داده های ذخیره شده و سوابق و کوکی ها را در فواصل منظم پاک کنید. در روش دیگر هم نصب مرورگر Puffin و مرورگر Opera را توصیه می کنیم. این مرورگر ها به شما در بارگزاری صفحات اندروید بدون داشتن دردسر کمک کنند و سرعت گوشی تلفن شما را بهبود می دهند.

۵- برنامه های مخرب و ویروس ها را پاک کنید

گاهی بعضی از برنامه ها حتی برنامه های کمپانی های مشهور و معروف هم موجب کندی سیستم عامل تلفن همراه می شوند.  گاهی بالا آمدن یا به اصطلاح لود شدن یک برنامه بیش از حد زمان می برد و یا برنامه ای بیش از حد معمول از شارژ و حافظه تلفن شما استفاده می کند.

اگر بعد از نصب برنامه ای خاص متوجه کند شدن سیستم عامل تلفن همراهتان شدید، آن برنامه را حذف کرده و به دنبال جایگزین مناسب تری برای آن باشید.

بد افزارها و ویروس ها هم با اشغال فضای ذخیره سازی، تکثیر فایل های ناخواسته، از بین بردن یا مخدوش کردن فایل های ضروری و یا اجرای ناخواسته برنامه یا تصاویر و فیلم ها هم یکی دیگر از عوامل کندی گوشی های اندرویدی هستند. برنامه های آنتی ویروس مناسب نصب کنید و در فواصل منظم فایل های حافظه اصلی و جانبی تلفن خود را پاکسازی کنید.

۶- همگام سازی خودکار تلفن همراه خود را غیر فعال کنید

همگام سازی خودکار هر ۱۵ دقیقه یکبار تمامی نرم افزارها و برنامه های اندرویدی شما با سرور اصلی اندروید همگام می کند. این فعالیت غیر ضروری می تواند تاثیر زیادی در سرعت تلفن همراه شما داشته باشد . برای غیر فعال کردن این گزینه به بخش تنظیمات تلفن همراه خود بروید و همگام سازی خودکار یا  Auto-Syncing  را غیر فعال کرده و یا آن را به ۶ ساعت یکبار یا فواصل طولانی تر تغییر دهید.

۷- برنامه های فعال در پس زمینه را غیر فعال کنید !!!

با استفاده از ابزارهای کمکی یا بخش تنظیمات بعضی از تلفن های همراه می توانید از وجود برنامه های فعال حال حاضر مطلع شوید و برنامه های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

Greenify یک برنامه Task killerss است که از اجرا برنامه در پس زمینه اندروید جلوگیری می کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید از Auto-Syncing جلوگیری کنید.

البته فراموش نکنید که برنامه هایی که به خودی خود موجب اشغال شدن فضای حافظه می شوند پس از گذشت یک تایم بخصوص، این برنامه ها توسط اندروید، بصورت هوشمندانه و منظم بسته خواهند شد. پس در نصب و استفاده از این برنامه هم زیاده روی نکنید. زیرا اینگونه برنامه ها با فعال بودن مداوم خود بخش زیادی از حافظه را اشغال کرده و ممکن است خود موجب کندی سیستم عامل اندروید شما شود

۸-از برنامه های بهبود دهنده استفاده نکنید

برنامه های  تحت عنوان Speed Boosters، گاهی هم RAM boosters و SD card speeder برای بهبود و سرعت دادن به اس دی کارت معرفی می شوند که تنها فضای حافظه و رم شما را اشغال می کنند و تاثیر چندانی در بهبود عملکرد تلفن همراه شما ندارد.

۹- کش تلفن همراه خود را پاک کنید

استفاده از اپلیکیشن ها، جستجو در وب، دانلود فایل و… همگی از مواردی هستند که باعث ایجاد شدن فایل های غیرقابل استفاده ای میشود که با نام کش (cash) شناخته میشود. این فایل های بلا استفاده به مرور زمان افزایش پیدا میکنند به اصلی ترین دلیل برای کند شدن گوشی شما تبدیل می شود. برای حذف کردن کش ها میتوانید از اپلیکیشن های مرتبط با این کار استفاده کنید که با یک جستجوی ساده در اینترنت به سادگی قابل دسترسی هستند.

می توانید به بخش تنظیمات رفته سپس وارد بخش Storage شوید. بر روی Cashed Data کلیک کرده و سپس Ok را بزنید تا کش های ذخیره شده توسط اپلیکیشن ها پاک شوند.

امیدوارم این ترفندها برایتان کاربرد داشته باشد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا