اپلیکشن هااخبارامنیتتجارت الکترونیکترفند هاترفند های IOSتکنولوژیسایت و اپلیکیشننرم افزار

ترفند ارتقا حافظه آیفون

در صورتی که شما گوشی آیفونی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و بیشتر داشته باشید امکان پر شدن این فضای ذخیره سازی بسیار کم است. از آنجایی که هر آیفون پر از موسیقی، عکس ها، فیلم ها و برنامه های کاربردی مختلف می باشد، صاحبان مدل های ۱۶ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت یا حتی ۶۴ گیگابایتی همیشه نگران پر شدن حافظه گوشی خود هستند.

بسیاری از دستگاه های اندرویدی حافظه قابل ارتقا را ارائه می دهند تا صاحبان آنها بتوانند ظرفیت حافظه گوشی خود را افزایش دهند. اما شرایط برای آیفون چگونه است؟ آیا می توانید حافظه گوشی آیفون خود را افزایش دهید؟

ممکن است نتوانید حافظه داخلی آیفون را گسترش دهید

ممکن است امکان ارتقا حافظه آیفون امکان پذیر نباشد. برای دیگر گوشی های هوشمند، افزایش ظرفیت حافظه آنها معمولا به این معنی است که تلفن از حافظه قابل جابجایی مانند کارت SD پشتیبانی می کند. با یک کارت SD، شما می توانید یک حافظه اضافی را وارد گوشی خود کنید. آیفون از این قابلیت پشتیبانی نمی کند (آیفون معروف به محدود کردن ارتقاء کاربر است. این مسئله شاید به قابل تعویض نبودن باتری آیفون هم مرتبط باشد).

بنابراین، اگر نمی توانید حافظه داخلی آیفون را ارتقا دهید، چه کاری می توانید انجام دهید؟

کیس هایی که حافظه آیفون را گسترش می دهند

یکی از گزینه های ساده برای گسترش حافظه برخی از مدل های آیفون این است که یک کیس (Case) را که دارای حافظه اضافی است امتحان کنید.

Mophie، که باتری های با طول عمر زیاد به عنوان باتری اضافی برای دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهد، Space Pack را روانه بازار کرده است. Space Pack یک کیس آیفون می باشد که هم عمر باتری و هم فضای حافظه را افزایش می دهد. با استفاده از Mophie، عمر باتری ۱۰۰٪ بیشتر می شود و همچنین ۳۲ گیگابایت یا ۶۴ گیگابایت حافظه به آیفون اضافه می گردد.

گزینه دیگر برای سری های آیفون ۶ و ۶S کیس SanDisk iXpand است. شما می توانید ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای حافظه را از بین مدل های مختلف این کیس در چهار رنگ انتخاب کنید، اما باید بدانید که در SanDisk iXpand هیچ باتری اضافی وجود ندارد.

در حالی که اضافه کردن یک کیس به عنوان حافظه اضافی باعث تغییر در شکل ظاهری دستگاه می گردد، اما این بهترین گزینه ای است که از نظر وزن و قابلیت جابجایی مناسب می باشد.

استفاده از درایوهای انگشتی سازگار با آیفون

اگر شما کیس نمی خواهید، می توانید یک درایو کوچک و سبک وزن را انتخاب کنید که قادر است به لایتنینگ پورت که در آیفون ۵ و مدل های جدیدتر وجود دارد، وصل شود.

یکی از این دستگاه ها، SanDisk iXpand می باشد که تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه اضافی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین از USB پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید آن را به یک کامپیوتر وصل نموده تا فایل هایتان را مبادله کنید. گزینه مشابه دیگر، LEEF iBridge است که همان ظرفیت حافظه و پورت USB را ارائه می دهد.

از آنجایی که اینها پیوستهای خارجی هستند، ممکن است از نظر زیبایی شناختی ایده آل نباشند، اما انعطاف پذیری و ظرفیت حافظه اضافی برای شما فراهم می کنند.

راه دیگر برای ارتقا حافظه آیفون، این است که یک تکنسین ماهر، یک حافظه جدید با ظرفیت بالاتر را روی گوشی شما نصب کند. ما از شرکتهایی که این خدمات را فراهم می کنند اطلاع نداریم. در حقیقت، این چیزی نیست که اپل ارائه می دهد.

ارتقا حافظه آیفون ۶s از ۱۶ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت

در جایی که تقاضا هست، فرصت وجود دارد. با نارضایتی کاربران آیفون ۱۶G از حافظه دستگاه خود، یک فناوری جدید برای ارتقا حافظه آیفون ارائه شد. اما آیا می توان حافظه آیفون را ارتقا داد؟ در ادامه روش ارتقا حافظه آیفون ۶s از ۱۶ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت شرح داده می شود.

یادآوری:

۱. پروگرامر تراشه PCIE NAND Flash عمدتا برای iPhone 6s / 6s Plus / SE / iPad Pro استفاده می شود.۲. این روش ارتقا حافظه آیفون ممکن است برای انجام در خانه مناسب نباشد زیرا نیاز به یک تعمیرکار با تجربه دارد.
۳. این روش در مورد ارتقا حافظه آیفون ۶S می باشد، نه در مورد کارت توسعه یا حافظه پلاگین.

۴. با حافظه فلش جدید ۱۲۸ گیگابایتی عملکرد و سرعت دستگاه مانند همان زمانی می شود که دستگاه از حافظه ۱۶ گیگابایتی استفاده می کرده است
.
۵. پد های خالی ناشی از برداشتن فلش درایو قدیمی عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

۶. پشتیبانی پس از فروش رسمی اپل تلفن تعمیرات شخص ثالث را قبول نمی کند.

۷. یک ریسک احتمالی برای آیفون ارتقا یافته وجود دارد. اگر فناوری ارتقا حافظه آیفون به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد، مدیران شرکت اپل ممکن است برخی اقدامات برای جلوگیری از این کار انجام دهند.

این روند ارتقا حافظه آیفون ۶S شامل ابزار آسان اما قدرتمند برای استفاده است. با پروگرامر تراشه PCIE NAND Flash برای دستگاه های اپل شما قادر به نوشتن داده های قبلی در فلش درایو جدید هستید.

مراحل اصلی ارتقا حافظه آیفون ۶S به شرح زیر است:

۱) پروگرامر تراشه PCIE NAND Flash را از طریق ۲ کابل داده USB به کابل داده لایتنینگ متصل کرده، سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.

۲) وارد “WL Software” شوید و نوع دیسک خاص “PCIE Disk” را انتخاب نمایید.

۳) بر روی “Refresh Port” کلیک نموده، سپس “Open Port” را برای نوشتن داده آماده کنید.

۴) تراشه فلش NAND قدیمی نصب کرده و دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید.

۵) برای خواندن و بررسی اینکه آیا اطلاعات درخواست شده درست است، روی “All Data Query” کلیک کنید.

۶) سپس اطلاعات اصلی را توسط نرم افزار در یک مسیر معین بازگردانید.

۷) تراشه فلش قدیمی را خارج کرده و به جای آن، تراشه جدید را نصب نمایید.

۸) دکمه “Reset” را فشار دهید، سپس مدل iPhone 6s را انتخاب کنید، روی “write bottom” کلیک نمایید.

۹) بر روی “Write all disk data” کلیک کنید تا اطلاعات iPhone 6s به فلش درایو جدید ۱۲۸GB ارسال شوند

۱۰) “All data query” را برای بررسی اینکه آیا عملیات نوشتن داده موفق است انتخاب نمایید.

۱۱) فلش درایو جدید را روی مادربرد قرار دهید.

۱۲) مادربورد را روی بدنه دستگاه نصب کنید و سپس صفحه LCD متصل نمایید.

۱۳) آیفون را از طریق iTunes بازیابی کرده و سپس آن را فعال کنید

۱۴) حافظه ارتقا یافته را تست و بررسی نمایید

در آخر به این نکته اشاره می کنیم که ۳ برنامه کاربردی مهم برای این کار وجود دارد: Upgrade iPhone Storage و Unlock iPad و WiFi Module Repair. روش ذکر شده در بالا تنها با استفاده از یکی از آنهاست.

<<گروه فنی‌مهندسی زرین‌هور>>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا