اخبار

تولید یک قطعه‌ موسیقی با یادگیری متن چند ترانه،توسط هوش مصنوعی

شاید هوش مصنوعی به ‌مرور توانایی انجام تمامی وظایف ما را پیدا کند. بازسازی قطعات موسیقی از گروه‌ها و خواننده‌ های محبوب، یکی از کارهای جذاب برای کاربران دنیای فناوری است که شاید در خطر تصاحب توسط هوش مصنوعی قرار داشته باشد.

یکی از کاربران یوتیوب به ‌نام فانک ترکی از مدت ‌ها پیش به‌ دنبال آزمایش کردن توانایی هوش مصنوعی در ساختن قطعات موسیقی بود. او متن ترانه‌ها را به یک هوش مصنوعی می ‌داد تا یک موسیقی کاملا جدید را براساس ورودی ‌ها بسازد. نتیجه‌ ای اولیه از آزمایش‌ها، قابل قبول به‌ نظر می‌ رسد و می‌ توانید نمونه‌ آن را در این لینک مشاهده کنید. در جدید ترین آزمایش ترکی، او ترانه‌ هایی از قطعات موسیقی متعدد گروه نیروانا را به هوش مصنوعی داد. یکی از این ویدئو ها که بسیار مشهور است و ثمره و حاصل پردازش هوش مصنوعی است و Smother نام دارد.

فانک ترکی برای ساخت ویدیوی بالا، ترانه ‌‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی را خواند و با ابزارهای نرم ‌افزاری آن‌ها را به صدای جدیدی تغییر داد. تمامی بخش‌ های آهنگ ‌سازی و ترکیب سازها نیز توسط ترکی انجام شده‌ اند. به ‌هرحال متنی که در ترانه‌ حاصل می‌ شنویم، هیچ معنا و هدف خاصی ندارد و نمی ‌توان آن را یک اثر هنری دانست.

قبلا تلاش‌های مشابهی توسط او برای ساختن قطعات موسیقی به کمک هوش مصنوعی انجام شده بود که از موسیقی گروه‌هایی همچون متالیکا و نیکل ‌بک استفاده می‌ کرد. درنهایت، حاصل کار هیچ ‌گاه یک اثر کامل نیست و مانند آزمایش‌های مشابه برای نوشتن فیلمنامه به کمک هوش مصنوعی، هنوز راه زیادی تا تکامل در پیش دارد.

سپاس از وقتی که گذاشتید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا