ارزهای مجازیتجارت الکترونیک

در مورد ارز دیجیتال بیشتر بدانید

در مورد ارز دیجیتال بیشتر بدانید

توضیحات خواندنی کامل و شفاف از پایه در مورد ارزهای دیجیتال که باید بدانید:

اگر در دنیای مجازی اهل اخبار یا حتی جوک هایش باشید احتمال بسیار کمی دارد اسم بیت کوین را نشنیده باشید به خصوص زمانی که قیمتش به سرعت رو اوج رفت و حتی خبرهای صداوسیما به آن اشاره کردند و آن را حبابی نامیدند که دیر و زود می ترکد (البته نمیدونم این حباب بحران اقتصادی کشور رو چرا ازش حرف نمیزنن که از اون حباب هاست که امکان ترکیدنش نیست) و سرمایه ها را به باد خواهد داد! (اما زیاد نترکیده و خیلی ها وارد دنیای ثروتمندان کرد).

حالا بحث بیت کوین و مونرو و… خیلی زود است،در این پست به توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال میپردازیم:

پول مجازی

(از زاویه بالا،منظورم اینکه که از سطح معمولی بالاتر توضیح داده شده)

پول مجازی به هر پولی گفته می شود که بتوان آن را از طریق اینترنت انتقال داد. پی پال، وبمانی، بیت کوین،مونرو و … نمونه هایی از پول مجازی هستند.

به عبارت دیگر بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال خود زیر مجموعه پول های مجازی است. پول های مجازی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تبدیل می شوند.پول های مجازی غیرمتمرکز اصطلاح ارزهای رمزپایه یا ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) نامیده می شود. پول های مجازی متمرکز زیر نظر یک شرکت یا موسسه واسطه ای خاص فعالیت می کنند. مثلا پی پال یک پول مجازی متمرکز است.(پایین تر کامل توضیحاتی در مورد ارزدیجیتال داده ایم)
تفاوت ارزهای مجازی متمرکز و غیرمتمرکز

در حوزه پول های مجازی غیرمتمرکز تراکنش ها توسط پایگاه داده توزیع شده به اسم بلاک چین، انجام می شوند و شرکت خاصی مالک آن ها نیست. کاربران بدون نیاز به ثبت نام می توانند با نصب کیف پول ارز مورد نظر در کامپیوتر یا موبایل خود تراکنش های خود را بدون واسطه و به صورت همتا به همتا انجام دهند. این ارزها پشتوانه ارزهای دیگر را ندارند و به صورت کاملا یکتا فعالیت می کنند. مثلا بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بدون واسطه فعالیت می کند و واحد های آن به صورت غیرمتمرکز استخراج و توزیع می شوند و قیمت آن متغیر خواهد بود.

توضیحات خواندنی کامل و شفاف از پایه در مورد ارزهای دیجیتال که باید بدانید:

معرفی ارزهای دیجیتالی
ارزهای دیجیتالی یا رمزنگاری شده یک پول صد در صد مجازی است. برخلاف تقریباً تمامی پول‌های دیگر در جهان، هیچ حکومتی روی این پول نظارت و کنترل ندارد، در عوض، کاملاً مجازی است. ارزهای دیجیتالی‌که مالک آن هستید، در کامپیوتر شما ذخیره می‌شوند. می‌توانید این ارزهای دیجیتالی را بفروشید و یورو یا ریال دریافت کنید. پول کامپیوتری یا پول دیجیتال یا پول اینترنتی نام‌های هستند که به این پول مجازی گفته می‌شود یکی از بزرگترین علاقه‌مندی‌های گیک‌ها و خوره‌های دنیای دیجیتال است. عده‌ای دیگر هم آن را ابزاری برای مبارزه بر ضد نظام سرمایه داری جهانی و بانک‌های بزرگ می‌دانند. شرکت‌ها و افرادی که کارهای تجاری و بازرگانی انجام می‌دهند، اغلب به دنبال راه حل‌هایی برای دریافت پول و سود بیشتر هستند، مشتریان هم در مقابل خدمات مناسب و شیوه‌های پرداختی معقول و مطمئنی را طلب می‌کنند. شاید ایده‌های مختلفی برای جابجا کردن پول و اعتبار به صورت اینترنتی به ذهن شما هم رسیده باشد. بانکداری الکترونیکی و استفاده از روش‌های سنتی تر هم مشکلات و محدودیت‌های فیزیکی و قانونی متعددی دارند؛ بنابراین تلاش‌ها برای آفریدن نوعی پول دیجیتال از همان آغاز کسب و کارهای الکترونیک شکل گرفته بود.

توضیحات خواندنی کامل و شفاف از پایه در مورد ارزهای دیجیتال که باید بدانید:

فهرست ارزهای دیجیتالی
لیست ارزهای دیجیتالی شاید فقط بیت کوین را به عنوان ارز دیجیتال یا رمزنگاری شده میشناسید ولی در اینجا لیستی از سایر ارزهای دیجیتالی تهیه شده. البته که بیت کوین و لایت کوین بیشتر مورد استقبال و استفاده قرار گرفته‌اند و بیت کوین اولین ارز دیجیتالی هم هست.

فهرست یک سری از ارزهای دیجتال:

بیتکوین

اتریوم

بیتکوین کش

لایت کوین

ریپل

مونرو

نئو

و ..

در پستهای آتی به معرفی هر کدام از ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

توضیحات خواندنی کامل و شفاف از پایه در مورد ارزهای دیجیتال که باید بدانید:

تاریخچه ارز دیجیتال
ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ با عرضه بیت‌کوین توسط شخص یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (به انگلیسی: Satoshi Nakamoto) معرفی شد و بعد از آن با حضور پر رنگ آلت کوین‌ها موج جدید در حوزه بسیار جوان پول‌های دیجیتال شکل گرفت که کلیه مفاهیم و قوانین دنیای مبادلات دیجیتال و در پی آن دنیای تجارت را تحت تأثیر خود قرار داده است. تاکنون که کمتر از یک دهه از شکل‌گیری عملی این ارز مجازی می گذرد، محافظه کار‌ترین دولت‌ها در برابر آن واکنش نشان داده اند و سعی می‌کنند که برای مواجهه مناسب با آن به مطالعه بپردازند.

این توضیحات رو مختصر و ساده از منابع خارجی معتبر و سایتهای رسمی و همچنین آنچه خودم میدونم رو با شما به اشتراک گذاشتم در پستهای آتی مفصل و پله پله و شفاف براتون میزاریم این پست رو به عنوان پیش زمینه ای کوتاه به یاد داشته باشید.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا