امنیتترفند های IOSترفندهای اندرویدتکنولوژیشبکهفایرفاکسگوگل کروممرورگر

ردیابی تمامی گوشی های سرقت شده

گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی است که ممکن است تجربه کنید. علاوه بر خسارت مالی، در صورتی که اطلاعات شخصی و مهمی را در گوشی ذخیره کرده باشید این احتمال وجود دارد که شخص یا اشخاصی از این اطلاعات سو استفاده کنند و یا حتی شما را با آن تهدید کنند. بنابراین مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی را در نظر داشته باشید.اما اگر این اتفاق رخ داده باشد چه؟ احتمالا روزها و هفته‌ها ذهنتان پریشان می‌شود و به دنبال راهی برای پیدا کردن تلفن همراه خود خواهید بود. خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که بتوان امیدوار بود گوشی مفقودی یا سرقت شده را مکان‌یابی کرد و از راه دور کنترل‌هایی را بر روی گوشی داشت.در ادامه با چند روش برای ردیابی کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده آشنا می‌شوید.

استفاده از گوگل و نرم افزار Find my device برای گوشی اندروید

زمانی که شما حساب کاربری گوگل خود را بر روی تلفن همراه وارد کرده باشید و گوشی به اینترنت متصل باشد این قابلیت گوگل به شما این امکان را می‌دهد مکان گوشی و آخرین جاهایی که گوشی در آن وجود داشته است را ببینید. همچنین می‌توانید از این طریق آلارم گوشی را به صدا دربیاورید (حتی اگر گوشی بر روی حالت بی‌صدا باشد)، اطلاعات روی گوشی را قفل کنید و یا این اطلاعات را به کلی پاک کنید.

برای این منظور ابتدا از طریق کامپیوتر وارد حساب کاربری گوگل خود شوید یا وارد این لینک شوید.

پس از ورود به حساب کاربری عبارت Find my device را جستجو کنید. خواهید دید که گوگل تمامی دستگاه‌های متصل به این حساب کاربری را به شما نشان خواهد داد.

بر روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به مکان‌یابی شوید.

در این صفحه اگر گوشی شما به اینترنت متصل باشد مکان دقیق آن را خواهید دید.

در سمت چپ صفحه امکانات تماس با گوشی، قفل آن و پاک کردن اطلاعات روی گوشی را می‌توانید ببینید.

استفاده از icloud و نرم‌افزار find my iPhone برای گوشی آیفون

اگر گوشی شما از برند معروف آیفون هم باشد می‌توانید با استفاده از سرویس iCloud و اپل آیدی خود اقدام به ردیابی آن بکنید. مانند روش قبلی این روش نیز نیازمند این است که گوشی شما به اینترنت متصل باشد و location service نیز بر روی آن فعال شده باشد.

برای این منظور وارد این سایت شوید و اطلاعات اکانت اپل خود را وارد نمایید.ردیابی کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده

پس از ورود به حساب اپل خود می‌توانید دستگاه‌های متصل به این حساب را مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر کدام موقعیت آن‌ها را پیدا کنید. این محیط بسیار شبیه به محیط گوگل است و قابلیت‌های به صدا در آوردن گوشی، حذف و قفل اطلاعات دستگاه‌ را هم می‌توانید ببینید.ردیابی کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده

استفاده از نرم‌افزار برای ردیابی کردن گوشی گم شده و دزدیده شده

نرم‌افزارهای بسیاری را می‌توان برای ردگیری گوشی استفاده کرد. از جمله نرم‌افزارهای کاربردی در این حوزه می‌توان به اپ‌های Cerberus، Prey Anti-Theft و … اشاره کرد. هر کدام از این اپ‌ها را می‌توان به راحتی در گوگل پلی و اپ استور پیدا کرد و بر روی گوشی نصب نمود. البته ناگفته نماند استفاده از این نرم‌افزارها تنها زمانی کاربردی خواهد بود که از قبل بر روی گوشی شما نصب شده باشند.

کمک گرفتن از اپراتورهای تلفن همراه

اگر گوشی همراه شما خاموش باشد و یا به هر دلیلی به اینترنت متصل نباشید تنها کاری که می‌توانید در این موقعیت انجام دهید این است که از اپراتور تلفن همراه کمک بگیرید.

۱-  همراه اول

اگر سیم‌کارت شما همراه اول است کافی است با یک خط همراه اول دیگر شماره سریال گوشی گم شده یا دزدیده شدۀ خود را از طریق ۲ روش زیر به سامانه بدهید.

  • شماره گیری کد: #سریال گوشی*۲۰۴۱*۱۰*
  • ارسال کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰

این سرویس پس از دریافت شماره سریال گوشی شما به مدت ۱۰ روز به جستجو و ردیابی گوشی می‌پردازد. پس از پایان این مهلت در صورتیکه موفق به یافتن موقعیت گوشی شود نتیجه از طریق پیامک به شماره‌ای که سریال را با آن ارسال کرده بودید به اطلاع شما خواهد رسید. شما می‌توانید پس از دریافت این پیامک مراحل قانونی و قضایی دیگر را طی کنید. اما اگر جستجو موفقیت آمیز نباشد می‌توانید مجددا سرویس را فعال کنید.

کدهای دستوری برای استفاده از سرویس ردیابی گوشی با سیم کارت همراه اولردیابی کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده

۲- ایرانسل

اگر سیم‌کارت شما ایرانسل باشد نیز می‌توانید از سرویس این اپراتور برای ردیابی گوشی خود استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس وارد این لینک شوید و طبق مراحلی که در تصویر هم مشاهده می‌کنید اقدام به ثبت درخواست خود نمایید.

به نظر می‌رسد گم شدن گوشی به دلیل مشغله‌های ذهنی در عصر حاضر امری اجتناب‌ناپذیر باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما از اپ‌های مخصوص برای ردیابی گوشی استفاده کنید و همچنین اطلاعات روی تلفن همراه خود را رمزگذاری کنید تا در صورت دزدیده شدن گوشی به راحتی این اطلاعات در اختیار اشخاص قرار نگیرد.

به عنوان آخرین توصیه حتی‌الامکان اطلاعات مهم بانکی و تصاویر شخصی و خانوادگی را بر روی گوشی ذخیره نکنید. به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است.

<<گروه فنی‌مهندسی زرین‌هور>>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا