اخبار

سامسونگ این بار خریدار گوشی می شود

سامسونگ این بار خریدار گوشی می شود. بله شاید عجیب به نظر برسد اما کاملا حقیقت دارد. چند سال اخیر یکی از بزرگترین مشکلات خریداران گوشی های سلمسونگ افت قیمت آن است.گوشی های سامسونگ حتی چند ماه پس از عرضه در فروشگاه های بزرگ با تخفیف های ۲۰۰ دلاری مواجه می شوند.شما اگر این گوشی ها را بخرید پس از گذشت یکسال با افت قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی آن مواجه می شوید.

علت این طرح

برای نمونه گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ هم‌اکنون تنها با گذشت چند هفته از عرضه‌ی آن، در فروشگاه آمازون با مبلغی ۲۰۰ دلار پایین‌تر از قیمت اولیه به فروش می‌رسد.به حالت عادی این امر به مرور باعث تمایل کمتر کاربران به خرید پرچمداران سامسونگ شده است.

اما اینبار رکود ناشی از کرونا و لطمه ی اقتصادی آن نیز در میان است.پیش بینی می شود تا جهان در بهترین حالت با رکود دو ساله ی اقتصادی مواجه شود.و سرمایه گذاران از هم اکنون در حال تبدیل سرمایه های خود هستند.در این بین شرکت های بزرگ سعی دارند تا با ایجاد شرایط مناسب کاربران خود را به خرید ترغیب کنند.چرا که حیات این شرکت ها به مصرف ،کاربران بستگی دارد نه به سود دهیشان.

نحوه ی خرید دوباره

اینبار سامسونگ تصمیم گرفته تا گوشی ای را که به شما می فروشد بعد از ۲۴ ماه دوباره از شما بخرد.البته با ۵۰ درصد قیمت پرداختی شما.در این بین یک نکته البته وجود دارد.و آن هم این است که گوشی شما نباید بیشتر از استهلاک دو سال ضربه دیده باشد.و حداقل کارایی را هنوز داشته باشد. طبق این طرح، درصورتی‌که یکی از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ را از فروشگاه سامسونگ خریداری کرده باشید می‌توانید آن را در هر زمان طی ۲۴ ماه بعدی پس دهید و ۵۰ درصد از مبلغ خرید را دریافت کنید.

سامسونگ این بار خریدار گوشی می شود ،باتوجه به افت شدید قیمت گوشی‌های دست‌دوم سامسونگ در یک بازه‌ی دو ساله، طرح مذکور بسیار وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال در حال حاضر نسخه‌ی ریفربیش شده‌ی گلکسی اس ۹ در سایت آمازون با قیمت کمتر از ۲۷۰ دلار قابل‌خرید است؛ این در حالی است که قیمت این گوشی در زمان عرضه ۷۲۰ دلار بود؛ بنابراین اگر امروز یک گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی را به قیمت ۱۴۰۰ خریداری کنید دو سال بعد می‌توانید ۷۰۰ دلار از این مبلغ را پس بگیرید که پیشنهاد جذابی بنظر می‌رسد.

طبق اعلام سامسونگ، خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ در مقایسه با مدل‌های اس ۱۰ با افت ۴۰ درصدی فروش مواجه شده‌اند. سامسونگ مشخصا با طرح مذکور قصد دارد مشتریان را به خرید محصول جدید خود ترغیب کرده و این کاهش فروش را تا حدی جبران کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا