اخبار

عملکرد سال۱۳۹۸ آپارات منتشر شد

عملکرد سال۱۳۹۸ آپارات منتشر شد ،آپارات نامی است که هم اکنون برای همه ی ما آشناست.در غیاب سرویس های بزرگ و جهانی اشتراک گذاری ویدئو ایجاد خلآ سرویس اشتراک ویدئو در ایران به شدت احساس میشد.آپارات با پیدایش در چنین شرایطی توانست به سرعت مراحل پیشرفت را طی کند و این طی مراحل منجر به رشد و البته محبوبیت بین کاربران ایرانی گردید.فشای گسترده و نسبتا بازتر این سرویس توانست آن را به یکی از اولین انتخاب های کاربران ایرانی برای اشتراک و جست و جوی ویدئو تبدیل کرده است.عملا می توان گفت آپارات یکی از سرویس‌های اشتراک ویدئو محبوب‌ در ایران محسوب می‌شود که در غیاب سرویس‌های بزرگ بین‌المللی، عمده‌ی نیاز کاربران داخلی را به محتوای ویدئویی برطرف می‌کند.

در سال‌های اخیر، گسترش قابلیت‌های زیرساختی و خدماتی آپارات در تبدیل آن به پرطرفدارترین سرویس در حوزه‌ی اشتراک ویدئو تأثیر بسیاری داشته است. اولین و مهم‌ترین نکته‌ی گزارش سالیانه‌ی آمار و عملکرد آپارات در سال ۱۳۹۸شامل تعداد کاربران و وضعیت آن در میان وب‌سایت‌های داخلی و بین‌المللی است. آپارات اکنون طبق آمار الکسا (Alexa) در رتبه‌ی دوم وب‌سایت‌های ایرانی و هفتادیکم جهان قرار دارد.

آمار مشاهده‌ی ویدئو در آپارات هم نشان‌دهنده‌ی فعالیت فوق العاده ی کاربران در آن است. در سال ۱۳۹۸، روزانه به طور میانگین بیش از ۱۸۰ میلیون دقیقه ویدئو در آپارات نمایش داده شده است که به‌صورت میانگین برابر با ۳۲ میلیون ویدئو است.

عملکرد سال۱۳۹۸ آپارات منتشر شد ،قسمت دیگری از گزارش آپارات، آماری جالب‌ از زیرساخت‌های فنی کاربران سرویس ارائه می‌کند. بیشتر کاربران آپارات (۳۱/۳۴ درصد) از اپراتور ایرانسل برای استفاده و مشاهده‌ی محتوای ویدئویی استفاده می‌کنند و شبکه های دیگر به‌ترتیب همراه اول، مخابرات، شاتل و آسیاتک هستند که رتبه‌های دوم تا پنجم را ازآنِ خود کرده‌اند. نکته‌یحائز اهمیت دیگر این است که اکثر کاربران آپارات از سیستم‌عامل اندروید برای استفاده ازسرویس استفاده می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که کاربران اندرویدی ۶۶ درصد از جمعیت آپارات محسوب می‌شوند و در رتبه‌های بعدی، iOS با ۲۱/۱ و ویندوز با ۱۱/۴ درصد قرار دارند. مجموع ۸۱/۱ درصدی کاربران آپارات که از موبایل برای تماشای ویدئو استفاده می‌کنند، از برتری بی‌چون‌و‌چرای این پلتفرم در بین کاربران علاقه‌مند به محتوای ویدئویی حکایت می‌کند. 

 در این بخش، آمار ۴ درصدی کاربران تلویزیون هم نشان می‌دهد به‌مرور استفاده از تلویزیون‌های هوشمند و سرویس‌های محتوایی در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. در بخش مقایسه‌ی مرورگرها، گوگل کروم موبایل بیشترین سهم را با آمار ۴۳/۴ درصدی دراختیار دارد و در رتبه‌های بعد، مرورگر موبایلی سامسونگ و سافاری و گوگل کروم دسکتاپ قرار دارند.

 در سال ۱۳۹۸، به‌صورت میانگین روزانه ۲۲۰ هزار دقیقه ویدئو و درمجموع، ۵ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدئو در آپارات بارگذاری شده است. نکته‌ی جالب این است که تمایل کاربران به بارگذاری محتوای ویدئویی با کیفیت بیشتر، سالانه افزایش پیدا می‌کند. درحالی‌که کاربران آپارات در سال ۱۳۹۷ ۱۲۵ هزار و ۶۱۸ ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p بارگذاری کرده‌اند، در سال ۱۳۹۸ این آمار به ۴۳۶ هزار و ۳۵۱ ویدئو رسیده است.

از خدمات پرطرفدار و تازه آپارات می‌توان به استریم لایو اشاره کرد. بسیاری از تولید محتوا کنندگان برای پوشش رویدادهای خود از بستر لایو آپارات استفاده می‌کنند. استریم لایو بازی یکی از کاربردهای پرطرفدار این بستر محسوب می‌شود که در جهان هم با سرویس‌های بزرگی همچون توئیچ شناخته می‌شود. کاربران ایرانی باتوجه‌به امکانات و سرعت بهتر آپارات برای کاربران داخلی، به‌مرور به‌سمت این سرویس‌ داخلی تمایل پیدا کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا