phpphpاخبار

مایکروسافت در آینده پشتیبانی از PHP را در ویندوز متوقف می کند!

در‌حال ‌حاضر، مایکروسافت از PHP در ویندوز پشتیبانی می‌کند؛ با ‌این ‌حال، اطلاعیه‌ ای جدید نشان می‌دهد این شرکت در آینده به ‌پشتیبانی از PHP خاتمه خواهد داد.

مایکروسافت به ‌تازگی اطلاعیه ‌ای روی وب ‌سایت خود قرار داده و اعلام کرده است که می‌خواهد به ‌پشتیبانی از زبان برنامه ‌نویسی پی اچ ‌پی (PHP) در سیستم ‌عامل ویندوز خاتمه دهد. از سال ‌ها پیش، ردموندی ها پشتیبانی از PHP را آغاز کرده بودند. در واقع، آغاز پشتیبانی از این زبان برنامه‌ نویسی به ویندوز ویستا برمی‌گردد.

درحال‌حاضر، مایکروسافت از PHP 7.3 و PHP 7.4 پشتیبانی می‌کند و در مسیر توسعه ‌آن‌ها هم قدم برمی‌دارد و نیز تلاش کرده است PHP 7.2 را ازلحاظ امنیتی برای ویندوز بهبود ببخشد و در آینده‌ای نزدیک، PHP 8.0 رسما دردسترس قرار می‌گیرد. مایکروسافت می‌گوید با انتشار PHP 8.0، رسما به ‌پشتیبانی از این زبان برنامه‌ نویسی در ویندوز خاتمه خواهد داد. 

دیل هرت، مدیر پروژه‌ی زبان PHP در مایکروسافت، در اطلاعیه‌ جدید این شرکت می گوید:

طبق برنامه‌ خود، سعی می‌کنیم از هر نسخه‌ PHP دو سال به ‌منظور رفع باگ‌ ها پشتیبانی کنیم. پس از این زمان، یک سال دیگر نیز برای رفع مشکلات امنیتی از نسخه‌ی مد نظر خود پشتیبانی خواهیم کرد. این یعنی پشتیبانی از PHP 7.2 نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) به‌اتمام می‌رسد. به ‌علاوه در نوامبر، زبان PHP 7.3 را فقط وارد حالت رفع مشکلات امنیتی می‌کنیم. یک سال دیگر تا پایان مدت رفع باگ‌های PHP 7.4 باقی مانده است. پس از این یک سال، یک سال دیگر نیز از این زبان برای رفع مشکلات امنیتی پشتیبانی می‌کنیم. ما خود را به ادامه‌ توسعه و ساخت نسخه‌ های ۷.۲ و ۷.۳ و ۷.۴ PHP برای ویندوز متعهد می‌دانیم؛ البته فقط تا زمانی ‌که این نسخه‌ ها رسما پشتیبانی شوند. همچنین، برنامه ‌ای برای پشتیبانی از نسخه‌ ۸ و نسخه‌ های بعدی PHP در ویندوز نداریم.

تصمیم جدید مایکروسافت بدین‌ معنا می باشد که در آینده به‌ منظور اجرای جدیدترین نسخه‌ی PHP روی ویندوز، مجبور خواهید شد از ساب ‌سیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) استفاده و PHP را درون محیط لینوکس اجرا کنید.

“با تشکر که با ما همراه بودید”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا