تکنولوژیشبکه

محدود کردن گوشی های شیائومی در ایران – موبایل های شیائومی قفل میشوند؟

چند روز پیش کاربری در کوبا که موبایل شیائومی داشت گزارش کرده بود که موبایل او به طرز عجیبی قفل شده است. از دیروز خبر قفل شدن موبایل های شیائومی در ایران هم گذاشته شده است. دیروز در سایت XDA DEVELOPERS که توسعه دهندگان شیائومی هستند، این قضیه مطرح شد که چند تا از کشور ها دسترسی به موبایل های شیائومی را از دست خواهند داد.

چرا موبایل های شیائومی، محدود یا لاک میشوند؟

توسعه دهندگان شیائومی، به بند ۱۴ قوانین و شرایط خرید اشاره کرده اند. در این قانون آمده است که کشور های متعددی از جمله ایران از مبدا اروپا نباید موبایل های شیائومی را باز فروش دهند. یعنی اجازه فروش به کشور هایی از جمله ایران را ندارد. حالا، با در نظر گرفتن اینکه این قانون فقط برای کشور های اروپایی است، میتوان امید داشت که از سایر کشور های دیگر گوشی های شیائومی برای ما توسعه خواهند داشت و امکان دسترسی به آن را داریم. منتهی پارت نامبر های اروپا در ایران لاک خواهند شد.

پس این محدودیت ها فقط از سمت گوشی های اروپا است. یعنی گوشی های که از مبدا اروپا به ایران میرسند، لاک میشوند و دسترسی به آنها قطع میشود. اما موبایل شما از مبدا چین و هند این قوانین را ندارد و هیچ قانونی مربوط به این نیست.

و در آخر با در نظر گرفتن بازار داغ شیائومی در ایران و ارسال آپدیت ها برای اختصاصی کردن رام ایران، میتوان با جرات گفت احتمال افتادن این اتفاق بسیار بسیار کم است

خیلی ممنون که تا پایان این مطلب همراهمان بودید، تا درودی دیگر به درود…

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب دیروز گوشی من که مدل ردمی ۹ t هست خاموش شد و تا الآن هم روشن نشده نه ضربه خورده و نه اتفاقی براش افتاده هیچ گونه نرم افزار مخربی هم روش نصب نیست آیا امکان داره درگیر همین موضوع لاک شدن شده باشه ؟ و اگر شده چه کار باید کرد؟؟
    ممنون میشم توجه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا