سایت و اپلیکیشن

معرفی چند موتور جست و جو قدرتمند ،رقبای گوگل!!!!

معرفی چند موتور جست و جو ،با گسترش فضای اینترنت موتورهای جستجو گر باید خود را با خواسته های مخاطبان وفق دهند.موتور جستجوی گوگل به عنوان بزرگ ترین موتور جستجوی جهان بیشترین آمار جستجو را در میان موتور های جستجوگر دارد و حدود ۶۳.۹ درصد جستجوها در اینترنت با این موتور جستجوگر انجام می شود.اما کارکردن با گوگل گاهی آزار دهنده می شود چرا که این موتورجستجوگر قواعد و محدودیت های خاص خود را دارد و شما در این مواقع می توانید با سایر موتورهای جستجوگر به نتیجه دلخواه خود برسید.با ما در ادامه همراه باشید تا ۱۲ موتور جستجوگر جاگزین گوگل را به شما معرفی کنیم.

duckduckgo

معرفی چند موتور جست و جو قدرتمند ،رقبای گوگل!!!!

DuckDuckGo بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال اطلاعات،عکس ها و یا دیگر جزییات ناشناخته و یا کمتر شناخته شده هستند، همچنین برای افرادی که حریم شخصی برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است در این موتور جستجوگر برخلاف گوگل، تاریخچه مرورها، عکس ها، ایمیل ها و دیگر اطلاعات شما به هیچ عنوان ذخیره و بررسی نمی شوند.

از ویژگی های مهم این برنامه این است که اطلاعاتیدقیقی که حتی یک بار هم بازدید نداشته اند باز هم در صفحه اول برای شما پیدا می کند، همچنین موارد تبلیغاتی در این موتور جستجوگر نسبت به گوگل کمتر است.در هر صورت اگر می خواهید یک موتور جستجوگر با امنیت و دقت بالا داشته باشید حتما DuckDuckGo را امتحان کنید.

 Wolframalpha

معرفی چند موتور جست و جو قدرتمند ،رقبای گوگل!!!!

WolframAplha بیشتر یک منبع علمی و محاسباتی است تا یک موتور جستجوگر که با آن هم می توانید محاسبات پیچیده مانند دیفرانسیل، انتگرال و یا آمار را انجام دهید هم یک مطلب را از میان اطلاعات WolframAplha پیدا کنید و برخلاف گوکل که در هر بار جستجو لیستی از سایت ها و اطلاعات موجود در سایت ها را در اختیار شما قرار می دهد اما نکته جالب درباره WolframAplha این است که این منبع علمی و موتور جستجوگر از اطلاعات قرار داده شده در خودش هم استفاده می کند.

DogPile

معرفی چند موتور جست و جو قدرتمند ،رقبای گوگل!!!!

معرفی چند موتور جست و جو ،DogPile یک موتور جستجوگر و محبوب در دهه ۹۰ میلادی البته قبل از گوگل بوده است.در این روزها این موتور جستجوگر دوباره تلاش بر گرفتن جایگاه خود است.

DogPile اطلاعات، عکس ها، ویدیوها، لینک ها را از سایر موتورهای جستجو مانند Google ،Yahoo، Bing و Youndex به صورت لینک های مستقیم می دهد و ویژگی هایی از جمله دسته ها، ترجیحات، فیلترهای جستجو و جستجوهای اخیر را برای پیداکردن بهتر عبارت موردنظر شما دارد.

Yippy

معرفی چند موتور جست و جو قدرتمند ،رقبای گوگل!!!!

اگر می خواهید یک جستجوی دقیق انجام دهید، موتور جستجوی Yippy گزینه بسیار مناسبی است چرا که این موتور جستجوگر متا ،قدرت موتورهای جستجوی مرسوم مانند گوگل را با اطلاعات جامعی که در هر بار جستجو به کاربر می دهد، به ارمغان آورده است. عنوان های متا در هر جستجو نقش کلیدی دارند و این موتور جستجوگر با اساس قرار دادن توضیحات متا، تا حد زیادی موفق عمل کرده است.

پیدا کردن صفحات کمتر شناخته شده به دلیل میزبانی شدن توسط سرورهای خصوصی و جدا، کارسختی است و موتور جستجوگر Yippy با بهره گرفتن روش های جدید در جستجو، نتیجه مناسبی را در هر بار جستجو در اختبار شما قرار می دهد.

Bing

معرفی چند موتور جست و جو قدرتمند ،رقبای گوگل!!!!

معرفی چند موتور جست و جو ، دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است که حدودا ۲۰ درصد جستجوها با آن انجام می شود.این موتور جستجوگر که متعلق به شرکت مایکروسافت است با قرار دادن تمامی اطلاعات به کاربران به حریفی قدرتمند برای گوگل تبدبل شده است و قدرت این موتور جستجوگر را به چالش کشیده است.

بعید نیست که در آینده این موتور جستجوگر جای گوگل را در رتبه اول بگیرد ولی Bing در هر بار جستجو بیشتر عباراتی که پربازدید است و گوگل در اختیار شما قرار می دهد را پیدا می کند.در هر حال استفاده از این موتور جستجوگر قدرتمند خالی از لطف نیست.

Ask

معرفی چند موتور جست و جو قدرتمند ،رقبای گوگل!!!!

Ask موتور جستجوگر قدرتمندی است که جواب سوال های شما را پیدا می کند و حدود ۳ درصد ار جستجوها با آن انجام می شود.البته بیشتر سوالات استفاده کنندگان از Ask توسط سایر مخاطبین پاسخ داده می شود اما در کنار این ویژگی قابلیت جستجوی عادی برای یافتن جواب یک سوال هم وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا