اخبارامنیت

معرفی هک و امنیت معماری mvc

معرفی هک و امنیت معماری mvc

امنیت معماری mvc و سایت ها در دنیای وب نقش بسیار اساسی دارد. نبود امنیت کافی در سایت یعنی طراحی آن سایت غیر حرفه ای بوده است. معماری Mvc ارتباط مستقیمی با امنیت سایت دارد. امروز قصد داریم در خصوص امنیت سایت و انواع هکرها صحبت نماییم.

لینک کانال تلگرام

 

امنیت چیست؟

آمادگی در برابر تهدید و نفوذ را امنیت گویند .

هک به حمله و نفوذ که بر اساس یک سری اهداف از پیش تعیین شده انجام میشود میگویند .

هکر ها تنها برای سرقت اطلاعات به وب سایت ها حمله نمی کنند سرقت تنها یکی از دلال هک می باشد در ادامه شما رو با انواع هک ها آشنا می کنیم .

هکر کیست و چطور وارد کار می شود؟

هکر ها در واقع برنامه نویس هایی هستند که با تخصص ویژه ای که دارن میتوانند نفوذ لازم را در سایت اعمال کنند .

هکر ها به صورت گروهی یا فردی فعالیت میکنند و با توجه به رنگ کلاه هایشان دسته بندی می شوند .

امنیت معماری mvc از دسته گزینه های بسیار مهم بوده و هکرها تاثیر مستقیمی بر روی این بخش ایفا می نمایند.

 

تاثیر انواع هکرها در امنیت معماری mvc

هکر های کلاه سفید

این هکرها در لاین های اخلاقی فعالیت می نمایند و معمولا دلایل غیر مخربی دارند. به عنوان مثال می خواهند سیستم امنیتی خودشان را آزمایش نمایند. این هکرها بیشتر در زمینه سیستم های امنیتی مشتریان فعالیت می نمایند. بعضی از این هکرها در وردپرس کمک به شناسایی بدافزارها می کنند و همچنین در امنیت معماری mvc نقش مثبتی دارند و به نوعی به بخش کنترلر نگاه ویژه ای داشته و در آزمون های تست می توانند بهترین نقش را ایفا نمایند.

هکر های کلاه سیاه

در مقابل هکرهای کلاه سفید یک سری هکرهای کلاه سیاه دیده می شود که از دسته موارد غیراخلاقی بوده و نیت سودجویی دارند. این هکرها به سادگی تمامی اطلاعات را برداشت می کنند. صدمات وارد از سوی این هکرها در امنیت معماری mvc بسیار بزرگ بوده و می بایست از ابتدا این موضوع به درستی بررسی شود. هکرهای کلاه سیاه بر کیفیت معماری mvc تاثیر می گذارند و امکان عدم کارکرد صحیح این معماری دیده خواهد شد. با وجود این هکرها عموما بخش کنترلر این معماری به درستی فعالیت نمی کند و یا تست و آزمون های غیر اصولی برگزار خواهد نمود.

هکر های کلاه خاکستری

در بین این دو هکر، مدل های کلاه خاکستری وجود دارد که درصد تخریب متوسطی داشته و بیشتر به محققانی اطلاق می شود که قصدشان وبگردی بوده و می خواهند یک سیستم رایانه ای برای خود درآورده و یا به فروش برسانند. اگر به معماری سه لایه توجه نمایید هر بخش به صورت مجزا فعالیت دارد و در صورت هک هر قسمت در واقع تنها همان بخش را از دست خواهید داد و این موضوع امنیت معماری mvc را بهتر مشخص می نماید. به طور کلی هکرهای کلاه خاکستری دارای اهدافی چون تفریح و سرگرمی هستند و آسیب چندانی وارد نمی کنند.

هکر های کلاه صورتی

هکرهای کلاه صورتی از دسته افرادی هستند که بدون هدف برنامه هایی را خریداری نموده و به دنبال قفل شکنی هستند. این هکرها در امنیت معماری mvc نقش بسیار کمتری داشته و معمولا راهی برای ورود به این معماری پیدا نخواهند نمود. هکرهای کلاه قرمز به برنامه نویسان قدرتمندی گفته می شود که خودشان تصمیم به نوشتن برنامه های هک گرفته و به نوعی خود به چند دسته تقسیم می شوند. تاثیر این هکرها بر امنیت معماری mvc نپسبی است و نمی توان گفت که دسترسی دقیقی دارند.

امنیت معماری mvc چقدر است؟

معماری سه لایه از دسته قویترین مدل های طراحی و از امن ترین گزینه های برنامه نویسی محسوب می شود. امنیت معماری mvc در سه بخش مختلف به صورت کاملا حرفه ای اعمال می شود و نفوذ هکرها را به حداقل می رساند. اعمال امنیت به بخش کنترلر به نسب سایر بخش ها دشوارتر است. در واقع در این بخش می بایست هدف نهایی مشخص شود و این موضوع به امنیت آن سیستم بسیار بستگی دارد. معماری های سه لایه دارای دو بخش امنیتی مجزا بوده و نصب ماژول های امنیتی در هر دو بخش ضروری است. وجود این ماژول ها در هر بخش سبب جلوگیری از حملات می شود.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا