بازی

موس گیمینگ و نکاتی در رابطه با انواع آن

موس گیمینگ و نکاتی در رابطه با انواع آن ،در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که موس ها در حالت عادی زیاد اهمیت ندارند.چرا که بیشتر مردم کمتر از ان استفاده می کنند.کارمندان و ادارات شاید بیشتر متکی بر صفحه کلید باشند و اهمیت کمی به موس بدهند.اما قشری که به شدت به موس متکی است و کمتر به آن اهمیت می دهد گیمر ها هستند.گیمر ها معمولا وقتی به هم می رسند اولین چیزی که در موردش صحبت می کنند گرافیک سیستمشان می باشد. در حالی که گرافیک یک المان حیاتی برای بازیست اما گیمر های حرفه ای به همان اندازه به صفحه کلید و موس نیز اهمیت میدهند.چرا که برای داشتن خاطره ای لذت بخش از بازی با سیستم باید توجه داشت که بخشی از دقت ما را کیفیت موس و کیبورد ما تشکیل می دهد.همچنین باید به خاطره ی مشترک بیشتر ما دقت کرد که بعد از یک بازی طولانی تا چند روز مچ دستهایمان درد می کرد و این برای یک گیمر خرفه ای به معنای ناتوانی دست بعد از چند سال است.با توجه به مطالب گفته شده در ذیل به شرخ چند ویژگی از موس ها می پردازیم.

تفاوت موس های گیمینگ و موس های عادی

مهم ترین تفاوت موس های گیمینگ با موس های عادی تفاوت در سرعت و دقت آنهاست .همین تفاوت کوچک باعث اختلاف قیمت زیاد و نه چندان خوشایند ان ها شده است. این موس ها با سرعت بالاتری می میتوانند حرکات و واکنش های ما را به سیستم منتقل کنند و همچنین کوچکترین تغییری را دی زاویه ها و خدود حرکت ما ایجاد نمی کنند چرا که مجهز به سنسور های دقیق و گران قیمتی هستند.

تست موس های گیمینگ

Grip

به معنای این است که شما چگونه موس را در دست های خودتان می گیرید. که عموماً به سه دسته تقسیم می شود:با پنجه (Claw Grip)
با انگشتان (Fingertip)
با کف دست (Palm Grip)

CPI

یعنی اینکه که سنسور موس در هر اینچ چندین بار سطحی که در حال حرکت روی آن است را می خواند تا مسیر و اندازه ی حرکت را تشخیص دهد. البته با نام DPI هم شناحته می شود اما CPI اصطلاح صحیح تری است. هر چقدرCPI کمتر باشد، شما باید موس را بیشتر حرکت دهید تا نشانگر روی مانیتور حرکت کند.

Jitter 

به معنای دقت نکردن و اشتباهات موس در شناسایی و خواندن سطحی که روی آن در حال حرکت هست، می باشد. این مواقعی اتفاقا می افتد که شما موس را با سرعت زیاد تکان بدهید یا CPI موس بالا باشد. البته اگر پد موس مناسب داشته باشید این المان بشدت بهبود پیدا می کند. . این اتفاق باعث می شود که نشانگر روی مانیتور شما بطور نامنظمی حرکت کند. که این اتفاقا در بازی های اکشن تیراندازی بسیار اعصاب خوردکن خواهد بود!

Angle snapping

مسیر ما را حدس میزند و اشتباهات و نوسانات را میگیرد.مثلا وقتی یک خط راست میکشیم طبعتا نوساناتی در حرکت موس ایجاد می شود ولی این نوسانات به صورت خودکار در این قسمت از بین می رود.این ویژگی در بازی مطلوب نیست به همین جهت در موس های گیمینگ غیر فعال می باشد.

Acceleration

ضریب حرکت می باشد. مثلا با توجه به سرعت حرکت موس حرکت پوینتر در مونیتور را تعیین میکند.مثلا اگر شما سریع موس را تکان دهید و ۵ سانتی جابجا کنید پوینتر در مونیتور ۸ سانتی جابجا می شود.

Perfect Control Speed یا Malfunction Rate

موس گیمینگ و نکاتی در رابطه با انواع آن ،به سرعتی گفته می شود که موس را در حالی که سطح زیرین خود را با دقت شناسایی می کند می توان حرکت داد. بیشتر موس های گیمینگ در سرعت های پایین با دقت حرکت می کنند اما موس هایی که CPI کمتری دارند در سرعت های بالا باید در فواصل بیشتری حرکت داده بشوند. در سرعت های بالا و مخصوصاً در CPI بالا ، همه سنسور های موس قادر به تشخیص سطح زیرین خودشان با دقت نمی شوند. چیزی که باعث می شود موس ها سطح را با دقت تشخیص بدهند درواقع مقدار CPI است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا