ترفند ها

نحوه تنظیم مجدد دسک تاپ در اوبونتو ۱۸.۰۴

نحوه تنظیم مجدد دسک تاپ در اوبونتو ۱۸.۰۴

ابتدا بد نیست کوتاه در مورد اوبونتو بدانید :

اوبونتو (به انگلیسی: Ubuntu) یک توزیع لینوکس بر مبنای توزیع دبیان است. واژه اوبونتو از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» (به انگلیسی: Humanity Towards Others) است.

اوبونتو یک توزیع لینوکس کاربرپسند است و توانسته رشد بالایی در جذب کاربران ویندوز و تازه‌کار داشته باشد و پشتیبانی نسبتاً خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی دارد.

اوبونتو بر اساس دسکتاپ گنوم طراحی شده و علاوه بر اپلیکیشن‌های گنوم، نرم‌افزارهای بهره‌وری دیگری مانند لیبره‌آفیس و مرورگر وب Mozilla Firefox نیز با اوبونتو عرضه می‌شود.

اوبونتو یک بسته اختیاری به نام «تقویم اوبونتو» دارد که هر ماه یک کاغذ دیواری دسکتاپ جدید را بارگذاری می‌نماید. در گذشته این کاغذ دیواری‌ها دارای تصاویری از انسان‌های نیمه‌عریان بودند که مورد انتقاد قرار گرفتند. این انتقادها منجر به رواج اسم‌های مستعار جدیدی مانند “Linuxxx” شد.

ابتدا تنظیمات Tweaks را روی سیستم خود باز کنید.( برای باز کردن تنظیمات tweak ،”Tweaks” یا “GNOME Tweaks” را روی سیستم خود جستجو کنید. با نماد مانند تصویر زیر گزینه ای را مشاهده خواهید کرد)

GNOME Tweaks

برای راه اندازی تنظیمات روی آیکون کلیک کنید.
منوی کشویی Tweaks را در نوار بالای دسک تاپ خود باز کنید. گزینه “تنظیم مجدد به حالت پیش فرض”( Reset to defaults ) را انتخاب و روی آن کلیک می کنید.

Reset to defaults
Reset to defaults

برای انجام کار خود بر روی دکمه OK کلیک کنید. این کار چند ثانیه طول خواهد کشید .

نحوه تنظیم مجدد دسک تاپ در اوبونتو 18.04
نحوه تنظیم مجدد دسک تاپ در اوبونتو ۱۸.۰۴

پس از اتمام ، این پیامی را با پیغام موفقیت آمیز روی صفحه نمایش می دهد و از شما می خواهد که سیستم را راه اندازی مجدد کنید تا این عملیات را انجام دهید. سیستم خود رو مجددا راه اندازی کنید و تمام است .

restart-ubuntu
restart-ubuntu

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا