ترفند های ویندوزگوگل کروممرورگر

نصب دستی افزونه(extension)در مرورگر کروم

چند سال پیش،‌این امکان وجود داشت که به سادگی فایل افزونه‌ گوگل را با فرمت CRX، دانلود و به سادگی آن را روی مرورگر کروم نصب کنید. ولی با توجه به وجود افزونه‌های آلوده و ویروسی که از این راه وارد مرورگر و سیستم کاربران میشد، گوگل به کاربران هشدار داد که از این روش استفاده نکنند و بعد از مدتی، امکان نصب افزونه‌ها به صورت دستی در دسترس کاربران قرار گرفت و به آن‌ها گفت که فقط میتوانند از افزونه‌هایی که در Chrome Web Store قرار دارد استفاده کنند!

این استدلال بسیار منطقی است، ولی اگر شما در شرایطی قرار دارید که باید یک افزونه را به صورت دستی روی Chrome نصب کنید، ابتدا لازم است که ریسک این کار را بپذیرید،‌ سپس از روشی که در ادامه خواهیم گفت استفاده نمایید.

توجه: استفاده از افزونه‌هایی که روی Chrome Web Store قرار ندارند، ممکن است به سیستم و اطلاعات شما آسیب بزند و شما را با خطر مواجه کند. این کار را با ریسک خود انجام دهید!

آموزش نصب دستی افزونه(Extension)در مرورگر کروم :

۱. افزونه ی مورد نظر خود را با فرمت (.crx) بر روی سیستم خود نصب نمایید. بر روی Continue کلیک کنید تا مراحل ادامه یابند. سپس افزونه دانلود خواهد شد.

۲. بر روی سه نقطه موجود در گوشه ی سمت راست مرورگر خود کلیک کنید تا منو برای شما ظاهر شود. سپس  بر روی Settings کلیک کنید تا به تنظیمات مرورگر خود هدایت شوید.

۳. هنگامی که صفحه ی تنظیمات باز شد بر روی “Extensions” در سمت چپ صفحه ی خود کلیک کنید. این صفحه شما را به جایی هدایت می کند که تمام افزونه های مروگر را در آن جا نصب شده اند.

۴. در صفحه ی باز شده ی افزونه ها شما بایستی تیک مربوط به Developer mode را بزنید. سپس بر روی آن کلیک کنید.

۵. فایل مورد نظر با فرمت .crx را درگ (بکشید) کنید و آن را بر روی صفحه ی برنامه های افزودنی قرار دهید.

۶. هنگامی که فایل ها را در آن صفحه منتقل کردید، مروگر از شما می پرسد که آیا می خواهید این افزونه به مرورگر شما اضافه شود یا خیر؟ بدین ترتیب بر روی “add” کلیک کنید.

“با تشکر که با ما همراه بودید”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا