جام جهانی2018ورزشی

نگاهی کلی به جام جهانی۲۰۱۸

نگاهی کلی به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ و ساعات و تاریخ بازی های یک هشتم تا فینال

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸:

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشور روسیه برگزار خواهد شد.حق امتیاز این مسابقات در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به روسیه اهدا شد.این اولین جام جهانی در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می‌گردد. مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه می‌باشد که در ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد.

قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۲۱ صعود خواهد کرد.

انتخاب میزبان

در مراسمی که در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ برای معرفی میزبانان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در شهر زوریخ برگزار شد، روسیه توانست در مرحله انتخابی دوم، به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ دست یابد. پرتغال/اسپانیا و بلژیک/هلند به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم رسیدند. نامزدی انگلستان برای میزبانی مسابقات نیز که گفته می‌شد نزدیک‌ترین رقیب روسیه خواهد بود، در همان مرحله نخست با کسب تنها دو رای حذف شد.

از شگفتی های جام جهانی۲۰۱۸ به حذف ایتالیا که چهار دوره کاپ قهرمانی را بالا سر بوده بود میتوان اشاره کرد که حذف شد!و همچنین تیم ملی فوتبال هلند فینالیست ۳ دوره از صعود به این دوره جاماندند.

گروه بندی جام جهانی ۲۰۱۸

 

گروه بندی جام جهانی 2018
گروه بندی جام جهانی ۲۰۱۸

اولین گل جام جهانی روسیه۲۰۱۸

اولین گل این رقابت‌ها را یوری گازینسکی بازیکن تیم ملی فوتبال روسیه در بازی افتتاحیه وارد دروازه عربستان کرد.

ساعت و تاریخ بازی های مرحله یک هشتم

بازی های یک هشتم در چهار رو برگزار میشود و هر روز دو بازی شروع خواهد شد که بازی اول ساعت ۱۸:۳۰ و بازی دوم ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.بازی ها از نهم تیر تا دوازدهم تیرماه برگزار خواهند شد.

اولین بازی مرحله یک هشتم در ورزشگاه کازان آرنا،که در شهر قازان است برگزار می شود که تیم اول گروه C با تیم دوم گروه D باهم دیدار خواهند داشت،که تاریخ نهم تیر ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران برگزار میشود،و آخرین بازی در دوازدهم تیر ساعت ۲۲:۳۰ در شهر مسکو ورزشگاه اوتکریتیه آرنا برگزار خواهد شد.

ساعت و تاریخ بازی های مرحله یک چهارم

بازی های یک چهارم نهایی سه روز بعد از آخرین بازی یک هشتم شروع خواهد شد یعنی ۱۵ تیرماه،در ورزشگاه نیژنی نووگورود،ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران شروع خواهد شد.

این مرحله از بازی ها هم در دو روز برگزار خواهد شد۱۵و ۱۶ تیرماه در ساعت های۱۸:۳۰ و ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد،یعنی بازی آخر ۱۶تیر ساعت۲۲:۳۰ در ورزشگاه کاسموس آرنا که در سامارا روسیه واقع شده است برگزار خواهد شد.ناگفته نماند این ورزشگاه که این دیدار آخر و حساس در آن برگزار می شود سال ۲۰۱۴ به قول خودمونی کلنگش زده شد و همین اردیبهشت ماه خودمون تموم شد و افتتاح شد.(حرف خودمونی:یاد اون ورزشگاه های خودمون افتادم که کلنگش شده یه امضا و زمینش همون کاغذ سفیده و بوجه چند میلیاردی و ایشلا باز بوجه برسه شروع میکنن…).

کاسموس آرنا
ورزشگاه کاسموس آرنا

نیمه نهایی و رده بندی

دو بازی نیمه نهایی که ۱۹ و ۲۰ و هردو ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران به ترتیب در ورزشگاه کرستوفسکی و ورزشگاه لوژنیکی برگزار خواهد شد.دو تیم مغلوب در این ورزشگاه ها ۲۳ تیر ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه کرستوفسکی باهم بر سر رده سوم روبرو می شوند.

بازی فینال

بازی فینال جام جهانی فوتبال روسیه در شهر زیبای مسکو و باشگاه ۸۱۰۰۰ نفری لوژنیکی برگزار خواهد شد.جالب است در مورد این ورزشگاه بدانید که این وزشگاه میزبان رویدادهای ورزشی مهم همچون بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۰، فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۸ و فینال جام یوفا ۱۹۹۹ و مسابقات جهانی دو و میدانی ۲۰۱۳ بوده است.

ورزشگاه لوژنیکی
ورزشگاه لوژنیکی

(جدولهای یک هشتم تا فینال رو رو به صورت دقیق در پستهای آتی بر روی سایت منتشر می گردد)

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا