اپلیکشن هااخبار

پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی در سرور های ابری گوگل

پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی ،در دنیای امروز هر لحظه ممکن است ممکن است ما حجم وسیعی از حافظه و داراییهایمان را از دست بدهیم.این داراییها و حافظه دقیقا در گوشی های همراه ما ذخیره شده است.گوشی هایی که هر لحظه ممکن است در آب بیفتند،دزدیده شوند و یا معیوب شوند.همین جاست که پشتیبان گیری از گوشی ها دارای اهمیت می شود.بیشتر گوشی های جهان از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.ما نیز در اینجا به آموزش پک آپ گیری از گوشی های اندرویدی می پردازیم.

استفاده از حساب گوگل برای پشتیبان گیری

از آنجا که بیشتر گوشی های هوشمند از پلتفورم های گوگل استفاده می کنند ، لذا دستگاه شما به‌طور خودکار اکثر اطلاعات مهم مانند شماره‌های مخاطبان و… را به‌صورت خودکار در سرورهای خود ذخیره می‌کند.فقط کافی است با بررسی وضعیت همگام‌سازی حساب گوگل، از هماهنگ بودن اطلاعات موجود روی گوشی و اطلاعات ذخیره شده توسط گوگل اطمینان حاصل کنیم.

برای انجام این کارلازم است تا ، در بخش تنظیمات وارد قسمت حساب‌های کاربری (Accounts) شوید و گزینه‌ی Google را بزنید. با انتخاب این گزینه، فهرستی از آیتم‌های پشتیبان‌گیری‌شده از جمله مخاطبان، ایمیل، تقویم و… نشان داده شده و در زیر هر آیتم ساعت و تاریخ آخرین بروز رسانی همگام سازی نشان داده می‌شود.

اگر برخی از موارد اخیرا همگام‌سازی نشده‌اند، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Sync Now، آن‌ها را همگام‌سازی کنید. لازم به ذکر است که براساس نسخه و پوسته‌ی اندروید گوشی شما، گزینه‌ی Sync Now ممکن است در منوهای متفاوتی قرار داشته باشد.

ویژگی Backup and Reset

گوگل، علاوه بر امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات بالا، امکان پشتیبان‌گیری از فایل‌های موجود روی گوشی را هم در چهارچوب ویژگی Backup and Reset به کاربران گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌دهد. با این ویژگی میتوان نه تنها از فایل ها بلکه از تنظیمات اپ ها و ویژگی های تنظیم شده ی آن ها نیز می توان نسخه ی پشتیبان تهیه کرد. همچنین، در گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل، علاوه بر فایل‌ها و تنظیمات، به کمک این ویژگی، می‌توانید از پیامک‌های خود نیز نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

نکته ی جالب این است که این کار بهصورت خودکار و در بازه های زمانی خاص رخ می دهند. البته گوگل تنها امکان ذخیره‌سازی یک نسخه‌ی پشتیبان به‌ازای هر دستگاه را فراهم می‌کند و حجم اطلاعات ذخیره‌شما نیز فقط تا سقف ۲۵ گیگ ساپورت می شود.

پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی ،برای استفاده از این ویژگی، در بخش تنظیمات گزینه‌ی Backup and Reset را جست‌وجو کنید. در صفحه‌ی مربوط به این ویژگی  با دو گزینه‌ی Backup my data (پشتیبان‌گیری از داده‌های من) و Automatic Restore (بازیابی خودکار)مواجه هستید. هر دوی آنها را اگر فعال نیستند فعال کنید.

گزینه‌ی Backup Account (حساب پشتیبان‌گیری) را هم بررسی کنید و مطمئن شوید که دقیقا ایمیل درستی را وارد کرده اید.

پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی

Google Photos

این امکان به صورت پیش فرض روی سیستم شما نصب نیست و باید آن را دانلود کنید.این امکان ،این قابلیت را به شما می دهد که تصاویر خود را روی سرورهای ابری آپلود نمایید.

می توانید آن را از طریق لینک دانلود نمایید.

البته برای اطمینان از ذخیره‌شدن تمامی تصاویر در سرورهای گوگل، می‌توانید اپلیکیشن Photos را در گوشی اندرویدی خود اجرا کنید و بررسی کنید که آیا در تصویرِ ابر، یک تیک مشاهده می‌شود یا خیر. اگر پیش از این در اپلیکیشن Photos گزینه‌ی پشتیبان‌گیری ابری را غیرفعال کرده‌اید، از منوی کناری گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» یا Back up and sync شده و اطمینان حاصل کنید که گزینه‌ی Back up and sync فعال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا