ترفند هاترفند های ویندوز

چگونه در ویندوز ۱۰، دسترسی به کنترل پنل را مسدود کنیم؟

چنانچه مدتی است که از کاربران ویندوز هستید. حتما متوجه شده اید که ویندوز راه های گوناگونی برای حذف برنامه ها در اختیار ما و شما قرار میدهد. برنامه ها را میشه از منو استارت و صفحه کنترل حذف کنید. همچنین میتوانید یک برنامه را از پوشه نصب نصب آن حذف کنید. با این حال باز هم کنترل پنل همچنان پرکاربردترین روش برای حذف برنامه ها است. ولی کنترل پنل میتواند برای مواردی نامناسب مورد استفاده قرار بگیرد. خصوصا زمانی که سیستم خود را با دیگران به اشتراک میگذارید. کنترل پنل هسته دسترسی به همه برنامه ها است و از طریق آن میتوان همه برنامه ها را حذف و پروکسی ها را دچار اختلال کرد. به همین دلیل اگر افرادی از سیستم شما استفاده میکنند بهتر است کنترل پنل را غیر فعال کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

در این مقاله از زرین هور به شما آموزش میدهیم که چگونه در ویندوز ۱۰، دسترسی به کنترل پنل را مسدود کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

مرحله اول

روی منوی استارت کلیک کرده و عبارت gpedit را تایپ و روی آن کلیک کنید.

کنترل پنل

مرحله دوم

در سمت چپ پنجره باز شده، وارد مسیر زیر شوید:

User Configuration > Administrator Templates > Cotrol Panel

کنترل پنل

مرحله سوم

در کادر سمت راست، روی prohibit access to control panel and pc settings دابل کلیک کنید.

کنترل پنل

مرحله چهارم

تیک گزینه enable را فعال کرده و با کلیک روی ok پنجره را ببندید. برای دوباره فعال کردن دسترسی به تنظیمات، همین مسیر را دنبال کرده و گزینه disable را انتخاب کنید.

ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید امیدواریم برایتان کاربردی و مفید واقع شده باشد. اگر برایتان مفید بود لطفا با دوستانتون به اشتراک بگذارید و نظرات و پیشنهادات خود را برای برای ما بنویسید.

بیشتر بخوانید:

زبان های برنامه نویسی فرانت اند کدامند؟


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا