اپلیکشن هااندروید

رهایی از آپدیت های طولانی اندروید ،در اندروید جدید

رهایی از آپدیت های طولانی اندروید ،همه ی ما خاطراتی از آپدیت های ناخواسته داریم.مخصوصا اگر از کاربران ویندوز ۱۰ باشید یقینا از حجم اینترنتی که روزانه بابت به روزی رسانی صرف می شود شاکی هستید.ولی نکته ی بد تر این است که معمولا دقیقا درست در آن زمان مکانی که نیاز به سریع بالا آمدن سیستم دارید آپدیت ها نصب میشوند.

این خاطره و یا شاید هم معضل در گوشی های اندروید گاهی متفاوت تر است.شما ممکن استآپدیت دستی یک نرم افزار را مدت زیادی به تعویق بیاندازید.اما درست سر بزنگاه نیاز فوری اپلیکیشن دیگر ساپورت نمی شود و از شما به روز رسانی می خواهد.خب در اینجا ک امکان دیگر نیز وجود دارد.و ان هم این است که شما در نرم افزاری مانند اینستاگرام و یا به صورت کلی نرم افزار های مربوط به حوزه ی شبکه های اجتماعی برای دسترسی سریع به امکانات جدید آن ها را سرعا آپدیت کنید.ولی اینجا هم زمان نسبتا طولانی انتظار برای دانلود و نصب نرم افزار آزار دهنده است.

گوگل اینبار سعی کرده تا با روش پارتیشن بندی مجازی خود تمام این امور را به پشت صحنه ببرد.یعنی شما نه تنها منتظر دانلود نمی مانید بلکه حتی مراحل نصب را هم مشاهده نخواهید کرد.شما پس از بروز رسانی اپلیکیشن و یا خود اندروید و نصب آن در پس زمینه صرفا یکبار گوشی خود را خاموش و روش خواهید کرد.

نحوه ی عملکرد

گوگل نخستین‌بار قابلیت Seamless Updates را به‌همراه سیستم‌عامل اندروید ۷ نوقا (Android 7 Nougat) معرفی کرد. مزیت مهمی که Seamless Updates به‌همراه می‌آورد، این است که دستگاه هنگام دریافت و نصب به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید به‌صورت OTA خاموش نمی‌شود و بدون مشکل به کارش ادامه می‌دهد. دستیابی به چنین هدفی ازطریق ساخت پارتیشن‌های A/B مجازی امکان‌پذیر است. 

پارتیشن‌های A/B چیست؟‌ کارشناسان رسانه‌ی XDA Developers نگاهی عمیق و تخصصی به این قابلیت انداخته‌اند؛ بااین‌حال، اگر بخواهیم به‌شکلی ساده توضیح دهیم، باید بگوییم قابلیت یادشده فایل‌های ضروری سیستم را درون شکاف‌هایی خاص در دستگاه شما قرار می‌دهد که از آن‌ها با نام شکاف A و شکاف B یاد می‌کنیم.

شاید نمود ساده تر و مثال ملموس تر اینکار را در دوران بچگی شنیده باشیم.زمانی که به ما می گفتند کشاورزان برای دادن استراحت به زمین خود آن را به نیم می کنند.و هر سال یکی از آن نیمه ها را کشت می کنند.درست مانند کاری گوگل قصد دارد برای پارتیشن بندی مجازی انجام دهد.

رهایی از آپدیت های طولانی اندروید ،هنگام نصب به‌روزرسانی جدید، دستگاه فایل‌های موجود در شکاف B را به‌روز می‌کند؛ اما نرم‌افزار اصلی دستگاه ازطریق فایل‌های حیاتی شکاف A اجرا می‌شود. شکاف B که اکنون غیرفعال است، تا وقتی کاربر دستگاه را خاموش و روشن نکند، امکان به‌روزرسانی‌شدن به نسخه‌ی بعدی اندروید را دارد. پس از روشن‌شدن، دستگاه از شکاف A به شکاف B می‌رود و آن را فعال می‌کند. درواقع، هنگامی‌که فایل به‌روزرسانی روی شکاف B دانلود و نصب می‌شود، اندروید از شما می‌خواهد دستگاهتان را خاموش و روشن کنید. پس از بالاآمدن دستگاه، شکاف B که پیش‌تر غیرفعال بود، به حالت فعال درمی‌آید تا فرایند نصب به‌روزرسانی کاملا انجام شود.

مزایای طرح جدید

مهم‌ترین برتری جدید قابلیت پارتیشن‌بندی A/B مجازی این است که فرایند آپدیت نرم‌افزاری دستگاه تقریبا به‌طور‌کامل در پشت صحنه انجام می‌شود و در طول فرایند نصب نسخه‌ی جدید، می‌توانید همچنان از دستگاه خود به صورت عادی استفاده کنید. ضمنا، ایجاد تغییرات آپدیت تازه روی گوشی فقط چند ثانیه زمان می‌برد و تنها کاری که باید بکنید، خاموش و روشن کردن آن است.

علاوه بر این، اگر به‌روزرسانی جدید به‌درستی نصب نشود یا به‌هر دلیلی به‌شکلی ناقص نصب شود، قابلیت پارتیشن‌بندی A/B مجازی به کمکتان می‌آید و از تخریب فایل‌ها جلوگیری می‌کند. اگر چنین اتفاقی رنگ حقیقت به خود بگیرد، تنها پارتیشن غیرفعال (همان شکاف B) از مشکلِ پیش‌آمده متأثر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا