cssطراحی سایت

بوت استرپ چیست-معرفی TWITTER BOOTSTRAP

معرفی تویتر بوت استرپ

تویتر بوت استرپ با HTML، CSS و جاوااسکریپت برای مولفه های اینترفیس وب ها و یوزرهای مختلف تجهیز می شود.

تویتر بوت استرپ چیست؟

تویتر بوت استرپ یک چارچوب قدرتمند برای توسعه ی سریعتر و آسانتر وب می باشد. این برنامه برای مولفه های اینترفیس یک کاربر عادی دارای الگوهای طراحی براساس HTML و CSS می باشد که عبارتند از فن چاپ، فرم ها، دکمه ها، جدول ها، مسیریابی ها، dropdowns ، کیفیت ها، تب ها، Accordion، carousel و بسیاری دیگر به علاوه ی ضمیمه های انتخابی جاوا اسکریپت. بوتاسترپ همچنین به شما توانایی ایجاد یک طرح کلی (Layout) واکنش گرا را با تلاش کمتر می دهد.

مزیت های بوت استرپ تویتر

بزرگترین مزیت استفاده از بوتاسترپ این است که این برنامه با مجموعه ای رایگان از ابزار برای ایجاد Layout های واکنش دار و تغییرپذیر و همچنین مولفه های متداول اینترفیس همراه است. به علاوه استفاده ازداده های API ، بوتاسترپ می تواند بدون نوشتن حتی یک خط از جاوا اسکریپت، مولفه های اینترفیس پیشرفته ای ایجاد کند مانند Scroll spy و Typea heads. در اینجا مزیت های بیشتری از تویتر بوتاسترپ را مشاهده می کنید

ذخیره ی زمان

شما میتوانید با استفاده از الگوها و گروهها ی از پیش تعریف شده ی بوتاسترپ زمان زیادی را ذخیره کرده و روی توسعه ی دیگر کارها تمرکز کنید.

ویژگی های پاسخگو

با استفاده از بوتاسترپ می توانید به آسانی طرح های پاسخگو ایجاد کنید. ویژگی های پاسخگوی بوتاسترپ صفحات وب شما را دارای این قابلیت می کنند تا در دستگاه های مختلف و با وضوح صفحه نمایش متفاوت و بدون تغییر در نشانه گذاری ظاهر شوند.

طراحی منسجم

همه ی مولفه های بوتاسترپ الگوها و استایل های یکسان را از طریق یک کتابخانه ی مرکزی به اشتراک می گذارد، طوری که طرح ها و Layout های صفحات وب شما طی پیشروی منسجم هستند.

استفاده ی آسان

استفاده از بوتاسترپ بسیار آسان میباشد. هرکسی با دانشی درحد HTML و CSS پایه می تواند کار با تویتر بوتاسترپ را آغاز کند.

سازگار با مرورگرها 

تویتر بوتاسترپ با مرورگرهای مدرن ایجاد میشود و باهمه ی مرورگرهای مدرن مانند موزیلا، فایرفاکس، گوگل کروم، Safari، اینترنت اکسپلورر و Opera سازگار می باشد.

منبع باز

و بهترین قسمت این که دانلود و استفاده از آن کاملا آزاد می باشد.

نکته:

برخی از ویژگی های CSS، از قبیل ویژگی هایی برای گوشه های گرد، شیب ها و سایه ها توسط تویتر بوتاسترپ استفاده می شوند، اما در ورژن های قدیمی تر مرورگرها به ویژه اینترنت اکسپلورر، پشتیبانی نمی شوند.

محمد فرجی

تلاش بیهوده نیست...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا