اخبارتجارت الکترونیکشبکه های اجتماعی

به یک بلاگر مشهور در اینستاگرام تبدیل شوید ۲

به یک بلاگر مشهور در اینستاگرام تبدیل شوید ۲ ، به قسمت دوم بلاگر ها پست خوش آمدید .همانطور که مستحضر هستید میخواهیم با ادامه این پست شما را به یک بلاگر حرفه ای در دنیای اینستاگرام تبدیل کنیم.

ادامه معرفی سایر بلاگر ها

بلاگر خودرو – car influenster

این نوع بلاگر ها در زمینه خودرو های سبک و سنگین فعالیت می کنند، برای مثال یک بلاگر خودرو می تواند به نقاط قوت و ضعف انواع خودرو بپردازند یا اینکه یک تعمیرکار خوب باشد که در این زمینه آموزش می دهد و… بلاگر های خودرو اغلب مورد توجه سازندگان خودرو و نمایندگی های آنها یا افراد علاقه مند به خودرو وحواشی آن قرار میگیرند.

بلاگر دکوراسیون – interior blogger

این دسته از بلاگر ها در زمینه استایل داخلی و دکوراسیون فعالیت می کنند و ممکن است تیم اجرایی داشته باشند و یا با شرکت های مختلف همکاری داشته باشند.

بلاگر طنز – Intertainment influencer

این دسته از بلاگرها در سالهای گذشته بسیار درخشیدند و چون ویدیوهای طنز مخاطب زیادی دارد طبیعتاً افراد بیشتری هم در این حوزه ورود کردند، این افراد دارای مهارت طنزپردازی هستند و می توانند سوژه های مختلف را پرورش دهند و به یک موضوع خنده دار تبدیل کنند.

این دسته از اینفلوئنسر ها مورد توجه هر کسب و کاری می تواند باشد اما اکثراً کسب و کارهای این دسته از بلاگرها را برای هدف تبلیغاتی خود برمیگزینند که مخاطبان آنها عموم مردم هستند، مانند فروشگاه های اینترنتی، ساعت فروشی ها، طلافروشی ها، آرایشگرها و…

چند نمونه از بلاگرهای طناز اینستاگرام عبارتند از: محمد امین کریم پور، حسن ریوندی، علی صبوری، محسن ایزی و…

بلاگر گیمر – Video Game Blogger

بلاگر های گیمر کسانی هستند که عاشق Game های کامپیوتری و یا کنسول های خاصی هستند، این افراد به واسطه مهارتی که در بازی دارند، می توانند آموزشی برای دیگران باشند و در عین حال مناسب شرکت های بازی سازی، یا فروش کنسول هستند.

بلاگر اقتصادی – Economy Blogger

بلاگر اقتصادی کسی است که در حوزه های مختلف اقتصادی و یا کسب و کار فعالیت می کند و اغلب مخاطبان آنها کسانی هستند که به چالش های اقتصادی و یا مالی دارند، بلاگر های اقتصادی جامعه مخاطبین محدودی دارند اما می توانند بسیار هدف مناسبی برای شرکت های همکار در این زمینه باشند.

آشنایی با برخی اصطلاحات رایج در این زمینه

  1. اینفلوئنسر Influencer : به کسی که از بین مردم تاثیرگذار باشد را اینفلوئسر میدانیم، اینفلوئنسر در لغت به معنی (تاثیرگذار) می‌باشد. یک اینفلوئنسر در اینستاگرام می تواند یک بازیگر مشهور باشد یا یک خواننده مطرح و یا یک طنزپرداز پرمخاطب و…
  2. تولید محتوا: به ساخت محتوا که شامل محتوای متنی، تصویری یا صوتی می باشد می گویند، تولید محتوا توسط بلاگر با هدف خاصی صورت می پذیرد
  3. ویدیو مارکتینگ: مدلی از تولید محتوا تصویری میباشد که بلاگر در این روش به ساخت یک ویدیو می‎پردازد.
  4. اینفلوئنسر مارکتینگ: نوعی روش بازاریابی می باشد که در این روش برای بازاریابی و معرفی محصول به جامعه مخاطبین از اینفلوئنسر ها کمک گرفته می شود.
  5. اصطلاح وایرال: کلمه وایرال در لغت به معنای ویروس است، اما در اینستاگرام به محتوای که جذابیت بسیار بالای دارد و به سرعت پخش می شود و به قولی بین کاربران دست به دست می شود، وایرال گفته می شود. (محتوای وایرال مانند یک ویروس به سرعت توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.)

از ویژگی های یک بلاگر موفق در اینستاگرام

شاید در نگاه اول کار یک بلاگر بسیار ساده به نظر بیاد اما بد نیست که با بعضی از ویژگی های یک بلاگر موفق آشنا شویم.

  • ظاهری زیبا و موجه
  • صورتی دلنشین و تاثیر پذیر
  • فن بیان عالی
  • اعتماد به نفس
  • دارای صدای مناسب
  • قابلیت متقاعد کردن دیگران
  • اکتیو (فعال)
  • ماجرا جو
  • خلاق
  • مهارت اجتماعی بالا
  • ایده پرداز
  • متخصص در یک زمینه یا حتی چند زمینه مختلف
  • دارای روابط اجتماعی
  • آشنایی با عکسبرداری و فیلمبرداری و میکس و ترکیب ویدیو
  • مسلط به تولید محتوا

به برخی از موارد و ویژگی های مهم یک بلاگر موفق در اینستاگرام پرداختیم، شاید بلاگری کاری آسان به نظر برسد اما اصلاً اینطور نیست، مهم تر از هرچیزی شما باید به اینکار علاقه داشته باشید نه یک حس زودگذر و یا برای تجربه مدت زمان کوتاهی اینکار را انجام دهید.

در بالا برخی از موارد مانند زیبایی چهره چیزی هست که تا حد زیادی دست ما نیست، اما اکثریت موارد دست ماست که آنها را تقویت کنیم، مانند فن بیان، روابط اجتماعی بالا، خلاقیت، تسلط بر انواع تولید محتوا و… پس اگر پیشفرض های اولیه را دارید می توانید روی سایر موارد نیز کار کنید تا به یک بلاگر حرفه ای تبدیل شوید.

به یک بلاگر مشهور در اینستاگرام تبدیل شوید ۲.

این پست ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا