ارزهای مجازیتجارت الکترونیک

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

برای شروع و وارد شدن به دنیای ارزهای دیجتال باید کاملا در مورد تمام بخش های آن اطلاعات کافی داشت در این صورت است که احتمال ضرر آن کاهش میابد.

کیف پول که یکی از بخش های مهم در ارزهای دیجیتال است باید در مورد انواع کیف پول ارزهای دیجیتال مطالبی را بدانید.

ارزهای دیجیتال بسیاری وجود دارد مثلا : بیت‌کوین,اتریوم,زدکش,ریپل,لایت‌کوین,مونرو و…

به همین دلیل کیف پول های بسیار جامعی وجود ندارد که از همه‌‌ی ارزها پشتیبانی کند,گرچه بسیاری از کیف پول ها ارزهای برتر را پشتیبانی می کنند و اگر شما قصد ترید یا ماینینگ کردن ارزهای برتر را داشته باشید نیازی نیست که از چند کیف پول استفاده کنید.

همچنین بسیاری از ارزها خود دارای کیف پول مطمیئنی هستند مثلا ارز دیجیتال آیوتا,چندی پیش کیف پول موبایلی خود را منتشر کرد.

استفاده از کیف پول های معتبر و به روز شدن و رعایت نکات امنیتی می‌تواند تا حد بسیاری از حمله هکرها درامان نگه دارد,پیش امده است که هکرها با حمله به سایت های کیف پولی یا اپ ها توانسته اند میلیون ها دلار به جیب بزنند.

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال :

  • کیف پول نرم‌افزاری همراه
  • کیف پول سخت‌افزاری
  • کیف پول نرم‌افزاری ویژه کامپیوتر
  • کیف پول نرم‌افزاری آنلاین
  • کیف پول کاغذی

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول نرم‌افزاری همراه

این نوع ارز دیجیتال که بر روی اپلیکیشنی مخصوص گوشی های هوشمند عمل می کند.

این نوع کیف پول ها به دلیل راحتی و سادگی کار محبوبیت بسیاری در بین کاربران دارد.

در هرکجا باشید کافی است به گوشی و اینترنت دسترسی داشته و به راحتی وارد کیف پولتان شوید.

کیف پول سخت‌افزاری

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

این نوع کیف پول سخت افزاری که کلیدهای خصوصی کاربر در آن بر روی یک سخت‌افزار نظیر یواس‌بی ذخیره می‌شود از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

(دلیل:کیف پول سخت‌افزاری تراکنش مورد نظر (انتقال ارز دیجیتال) را به صورت آنلاین انجام می‌دهند,اطلاعات مربوط به ارز دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند که همین امر سبب افزایش امنیت آن می‌شود)

کار کردن با این کیف پول های سخت‌افزاری آسان است فقط کافی است شما کیف پول سخت‌افزاری رو به کامپیوترتان وصل کنید و با وارد کردن رمزی که از پیش تعین کرده اید به تبادلات خود به طور مطمئن بپردازید.

کیف پول نرم‌افزاری ویژه کامپیوتر

این نوع کیف پول را می‌توانید از وبسایت های مطمئن دانلود کنید و بر روی سیستم خود(کامپیوتر یا لپ‌تاپ)نصب کنید,

کار کردن با این نوع کیف پول ها بسیار ساده است و امنیت نسبتا خوبی دارد اما ضعف اصلی این است که اگر کامپیوتر شما دچار ویروس و هک شوید انتظار این را داشته باشید که موجودیتون را از دست بدهید.

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

نکته : دسترسی به محتوای کیف پول فقط از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپی که نرم افزار بر روی آن نصب شده است میسر است.

کیف پول نرم‌افزاری آنلاین

این نوع کیف پول ها که بر روی سرورهای ابر اجرا می شوند کاربررد بسیار راحتی دارند دلیل آن هم این است که در هرکجا باشید کافی است اینترنت داشته باشید و با لپ‌تاپ یا کامپیوتر و همچنین گوشی میتوانید آدرس سایت کیف پول را وارد و بعد از وارد کردن یوزر و پسورد میتوانید وارد شوید.

نکته : هک شدن این نوع از کیف پول ساده تر از کیف پول های دیگر است,پس برای سرمایه گذاری های بسیار سنگین و دراز مدت ترجیحا از آنها استفاده نکنید.

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول کاغذی

استفاده از کیف پول کاغذی برای ذخیره ارز دیجیتال بسیار ساده است و در عین حال از سطح امنیت بالایی نیز برخوردار است. عبارت کیف پول کاغذی به معنای نسخه فیزیکی (کاغذی) و یا پرینت شده از کلیدهای عمومی و خصوصی است و در عین حال به نرم‌افزارهایی نیز اشاره دارد که برای ایجاد کلید عمومی و کلید خصوصی و سپس پرینت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتقال بیت کوین و یا هر نوع ارز دیجیتال دیگر به حساب شما از طریق انتقال این مقدار پول از کیف پول نرم‌افزاری به نشانی عمومی مندرج بر روی کاغذ پرینت شده صورت می‌گیرد. اگر هم قصد خارج کردن پول را داشته باشید،‌کافی است آن را از کیف پول کاغذی‌‌تان به کیف پول‌ نرم‌افزاری منتقل کنید. این فرآیند که گاهی «سوییپینگ» (Sweeping) نیز نامیده می‌شود، می‌تواند به صورت دسترسی (با وارد کردن دستی کلید خصوصی) و یا با اسکن کردن کیوآرکد (QR code) مندرج روی کیف پول کاغذی صورت گیرد.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا