اپلیکشن هااینستاگرامترفند هاترفند های IOSترفندهای اندرویدنرم افزار

بازگردانی پیام های اینستاگرام

بازگردانی پیام های اینستاگرام: اگر طرفدار اپلیکیشن اینستاگرام و پیام رسان آن یعنی همان دایرکت مسیج در اینستاگرام باشید، احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پیامهای خود را بطور تصادفی و ناخواسته پاک کرده باشید و به دنبال راهی برای بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام خود باشید.

به طور کل سه روش رسمی از طرف این شرکت برای بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام ارائه شده است. استفاده از گزینه دانلود اطلاعات (Data Download) در اپلیکیشن و وبسایت اینستاگرام امن ترین راه برای ریکاوری پیام های دایرکت اینستاگرام است. البته مشکل اینجاست که برخی کاربران اعلام کرده اند که در انتهای عملیات بازیابی اطلاعات ، موفق به دریافت تمامی اطلاعات خود نشده اند.

بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام

بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام از سه روش رسمی قابل انجام است. در دو روش، این کار از طریق گزینه ای که شرکت اینستاگرام در نرم افزار و سایت خود قرار داده است، با نام (Data Download) انجام می شود. در این روش اطالاعات شما در نهایت به صورت یک فایل فشرده با پسوند Zip به آدرس ایمیلی که شما تعیین می کنید ارسال می شود.

در صورتی که این فرایند را از طریق اپلیکیشن Instagram انجام دهید فایل ها با پسوند Jason برای شما ارسال می شوند و شما به اپلیکیشنی مانند  Json Genie (Editor) برای مشاهده اطلاعات نیاز خواهید داشت. اما با بازیابی پیام های پاک شده در دایرکت اینستاگرام در سایت این شرکت، اجازه انتخاب بین دو فرمت Jason و HTML را خواهید داشت. روش سوم استفاده از پلتفرم Facebook است. البته به این شرط که شما قبلا حساب کاربری اینستاگرام را به اکانت فیسبوک خود متصل کرده باشید.

استفاده از گزینه دانلود دیتا در اینستاگرام

برای استفاده از این روش، می توانید از طریق گوشی و یا مرورگر کامپیوتر خود اقدام بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام کنید. اما توصیه می شود از مرورگر کامپیوتر خود استفاده کنید. در ادامه به توضیح هر دو روش خواهیم پرداخت.

در گوشی های آیفون و اندروید:

پیش از هر چیز سعی کنید تا اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید. ابتدا وارد پروفایل شخصی خود شوید. برای اینکار کافیست بر روی عکس پروفایل خود در گوشه پایین و سمت راست صفحه بزنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

در گوشه بالا سمت راست صفحه پروفایل، بر روی منوی سه خط بزنید و وارد گزینه تنظیمات (Settings) شوید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

در صفحه تنظیمات گزینه (Security) را پیداکنید. در ورژن های قدیمی تر اینستاگرام (Privacy and Security) را پیدا کنید و وارد آن شوید. با ورود به این بخش، در قسمت پایین گزینه (Download Data) را برای بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام مشاهده خواهید کرد. وارد آن شوید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

در صفحه باز شده، ایمیل خود را وارد کرده و دکمه (Request Download) را بزنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

حال باید منتظر ایمیل از اینستاگرام باشید تا اطلاعات شما را در قالب یک فایل فشرده شده (Zip) برای شما ارسال شود. متناسب با حجم اطلاعات و قدمت اکانت شما، این فرایند ممکن است تا چند روز (۴۸ ساعت) طول بکشد. پس کمی صبور باشید و روزانه ایمیل خود را کنترل کنید. عنوان ایمیل شما چیزی شبیه به (Your Instagram Data) خواهد بود. ایمیل را باز کنید و بر روی دکمه (Download Data) بزنید تا موفق به بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام شوید.

اطلاعات شما، شامل عکس، چت، و بقیه موارد در قالب یک فایل فشرده دانلود خواهد شد. وقتی اطلاعات را از حالت فشرده خارج کردید، فایلی با نام messages.jason خواهید یافت. پیام های شما در این فایل قرار دارد. برای خواندن این پیغام ها اپلیکشن (Json Genie (Editor)) را دانلود کرده و نصب کنید. فایل messages.jason را در این نرم افزار باز کنید. شما می توانید چت های قدیمی خود را مشاهده کنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

ریکاوری پیام های دایرکت اینستاگرام:

در سایت اینستاگرام لاگین کنید و بر روی شکلک آدمک در گوشه سمت راست و بالا کلیک کنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

و سپس بر روی آیکون چرخ دنده یا تنظیمات (Settings) کلیک کنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

در منوی ظاهر شده گزینه (Privacy and Security) را انتخاب کنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

در صفحه جدید باز شده، در بخش (Data Download) بر روی (Request Download) کلیک کنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

در این بخش ممکن است از شما بخواهند تا دوباره وارد حساب کاربری خود شوید. بر روی (Login Again) کلیک کنید و در صفحه باز شده آدرس ایمیل خود را وارد کنید. فایل فشرده اطلاعات شما برای بازیابی پیام های پاک شده در دایرکت اینستاگرام به این ایمیل فرستاده خواهد شد. در صورتی که ایمیل مشخصی را در حساب کاربری اینستاگرام ثبت کرده اید، بهتر است که همان آدرس ایمیل را در این بخش وارد کنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

سپس پسورد حساب کاربری اینستاگرام را وارد کنید و بر روی دکمه (Request Download) کلیک کنید. در حال حاضر شما می توانید اطلاعات را در یکی از دو فرمت HTML و یا json دریافت کنید.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

در این بخش نیاز است کمی صبر کنید. ممکن است انتقال به صفحه بعد کمی طول بکشد. در صفحه جدید متنی با عنوان (Download Requested) مشاهده خواهید کرد که مبنی بر اتمام کار است. با کلیک بر روی (Go to Feed) به صفحه اصلی اینستاگرام خود باز خواهید گشت. ارسال اطلاعات به ایمیل شما ممکن است تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

پس کمی صبور باشید. و روزانه ایمیل خود را کنترل کنید. عنوان ایمیل شما چیزی شبیه به (Your Instagram Data) خواهد بود. ایمیل را باز کنید و بر روی دکمه (Download Data) بزنید. اطلاعات شما، شامل عکس، چت، و بقیه موارد در قالب یک فایل فشرده دانلود خواهد شد. وقتی اطلاعات را از حالت فشرده خارج کردید، اگر فرمت درخواستی شما Jason باشد، فایلی با نام messages.jason خواهید یافت. پیام های شما در این فایل قرار دارد.

بازگردانی پیام های اینستاگرام

بازگردانی پیام های اینستاگرام از طریق Facebook

با خرید اینستاگرام توسط شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۲، تمامی اطلاعات این اپلیکیشن و عملیات های انجام شده در آن با پلتفرم فیسبوک مرتبط شد. حال اگر شما ارتباط بین حساب کاربری اینستاگرام و فیسبوک خود را فعال کرده باشید، می توانید از فیسبوک برای بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام کمک بگیرید.

برای اینکار، با استفاده از یک مروگر (البته در کامپیوتر یا مرورگر گوشی)، به صفحه فیسبوک خود بروید و وارد حساب کاربری فیسبوکی که به اینستاگرام شما متصل است بروید. حالا به بخش صندوق پیام های فیسبوک (Facebook Inbox) بروید و در پنل سمت چپ بر روی گزینه (Instagram Direct) کلیک کنید. به احتمال زیاد به تمامی پیام های دایرکت اینستاگرام خود دسترسی خواهید داشت.پس بنابراین میتوان گفت که بازگردانی پیام های اینستاگرام کار چندان سختی نیست فقط به مهرات نیاز دارد.

امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا