WordPressاخبار

قابلیت ساخت نقشه سایت XML به نسخه‌ی جدید وردپرس افزوده خواهد شد!

قابلیت جدید تولید نقشه‌ی سایت XML به نسخه‌ی جدید WordPress 5.5 افزوده می‌شود. این قابلیت ایندکس‌شدن سایت‌های وردپرس به‌وسیله‌ی موتورهای جست‌وجو مانند گوگل را آسان‌تر می‌کند.

وردپرس، سیستم مدیریت محتوا، در یک‌سوم از سایت‌های اینترنتی امروزی به‌کار می‌رود. در این سیستم، امکان پشتیبانی از ساخت نقشه‌های سایت XML فراهم می‌شود. این ویژگی در WordPress 5.5 و اواخر پاییز امسال عرضه خواهد شد.

همان‌طورکه می‌دانید، از نقشه‌ی سایت برای معرفی سایت به موتورهای جست‌وجو بهره برده می‌شود و خزنده‌های وب می‌توانند با شناسایی URL های نقشه‌های سایت، سریع‌تر صفحات سایت را شناسایی کنند. نقشه‌های سایت XML، فایل‌های خاصی هستند که فهرستی از تمامی صفحات سایت، پست‌های وبلاگ، تگ‌ها و محتوای دیگر را دربر می‌گیرند. اگر مطلب سایتی به‌روزرسانی یا محتوای جدیدی به آن افزوده شود، موتورهای جست‌وجو مانند گوگل و بینگ از نقشه‌های سایت، ازجمله نقشه‌های سایت مبتنی‌بر XML استفاده می‌کنند تا به سایت سربزنند و محتوای آن را بررسی یا ایندکس نمایند.

وردپرس از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۰۳، از قابلیت تولید نقشه‌ی سایت پشتیبانی نمی‌کند و تاکنون این کار را برعهده‌ی پلاگین‌های واسطه (مانند Google XML Sitemaps) گذاشته است. بسیاری از مدیران سایت‌های وردپرس اغلب از SEO یا پلاگین ایجاد نقشه‌ی سایت استفاده می‌کنند تا نقشه‌ی سایت XML بسازند و آن را در موتورهای جست‌وجو بارگذاری کنند تا به رتبه‌های بهتری در نتایج آن‌ها دست پیدا کنند.

به‌تازگی، تیم وردپرس درباره‌ی تولید نقشه‌ی سایت در نسخه‌ی جدید وردپرس گفت:‌

وردپرس در نسخه‌ی ۵.۵، ایندکس نقشه‌ی سایت را در /wp-sitemap.xml نشان می‌دهد. درواقع، این فایل اصلی XML است و فهرستی از تمامی صفحات نقشه‌ی سایت نشان ‌داده‌شده‌ی وردپرس را شامل می‌شود. وردپرس فایل robots.txt را نشان می‌دهد که ایندکس نقشه‌ی سایت دارد و موتورهای جست‌وجو به‌راحتی می‌توانند آن‌ را کشف کنند.

باتوجه‌ به درخواست مداوم کاربران، تیم وردپرس از سال گذشته روی قابلیت پشتیبانی داخلی برای تولید نقشه‌ی سایت در هسته‌ی وردپرس کار می‌کنند. همچنین، تیم توسعه‌دهنده‌ی وردپرس درباره‌ی ویژگی جدید گفتند هر سایت وردپرسی فایل اصلی ایندکس نقشه‌ی سایت را می‌سازد که می‌تواند تا ۵۰،۰۰۰ نقشه‌ی سایت XML ارجاع دهد. هرکدام از نقشه‌های سایت بیش از ۲،۰۰۰ ورودی (URL) را نگه می‌دارند و درنتیجه، محتواهای مختلف ایندکس می‌شوند.

به‌طور پیش‌فرض، نقشه‌های سایت برای انواع طبقه‌بندی‌ها و پست‌های عمومی، بایگانی‌های نویسنده و صفحه‌ی اصلی سایت ساخته شده‌اند. علاوه‌براین، فایل‌های جدید نقشه‌ی سایت وردپرس با استانداردها و فرمت‌هایی سازگار هستند که موتورهای بزرگ جست‌وجو مانند گوگل و بینگ از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین محتوای سایت‌ها بلافاصله پس از انتشار، برای ایندکس‌شدن آماده می باشند.

“با تشکر که با ما همراه بودید”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا