شبکه های اجتماعی

میزان نفوذ شبکه های اجتماعی

میزان نفوذ شبکه های اجتماعی

میزان نفوذ شبکه های اجتماعی

آمار دقیقی از این که چند شبکه اجتماعی در سراسر دنیا وجود دارد موجود نیست، چرا که شبکه های اجتماعی به زبانهای مختلف وجود دارند، مثلا در زبان فارسی شاید بتوانید بیش از ۳۰ شبکه اجتماعی فعال پیدا کنید. اما میخواهیم مهمترین و در عین حال فراگیرترین آن ها و نفوذشان در جهان را در این مطلب بررسی کنیم .

گزارش جهانی

موسسات We Are Social و Hootsuite در گزارش «سالنامه دیجیتال جهانی ۲۰۱۹» به تعیین محبوب ترین شبکه های اجتماعی و میزان نفوذ آنها در کشورهای مختلف پرداخته اند که از محبوبیت بالای این پلتفرم ها در خاورمیانه حکایت دارد.

در این گزارش از اطلاعات و داده های ارائه شده توسط منابع و گروه های تحقیقاتی مختلف استفاده شده و در نهایت دیدی جامع را از وضعیت جهانی اینترنت ارائه می کند. بر این اساس استفاده کاربران ایرانی از اینترنت در سال گذشته با رشد قابل توجه ۱۸ درصدی همراه بوده، با این حال هیچ یک از شبکه های اجتماعی محبوب نظیر فیسبوک، توییتر یا حتی اینستاگرام در ایران از ضریب نفوذ بالایی برخوردار نیستند.

رتبه بندی

فیسبوک علی رغم مشکلات متعددی که در سال گذشته با آن مواجه بوده کماکان با برخوردار بودن از ۲.۲۷ میلیارد اکانت فعال ماهیانه بین شبکه های اجتماعی و پیام رسانی رتبه اول را در دست دارد. پس از آن یوتیوب، واتس اپ و فیسبوک مسنجر به ترتیب با ۱.۹، ۱.۵ و ۱.۳ میلیارد کاربر فعال در هر ماه قرار گرفته اند.

این موسسات برای بررسی ضریب نفوذ پلتفرم های اجتماعی در کشورهای مختلف به جای تعداد صرف کاربران؛ مخاطبان در دسترس برای تبلیغات را مد نظر قرار داده اند؛ به عبارت دیگر کاربرانی که از سرویس بدون تبلیغ استفاده کرده یا تبلیغات را بلاک کرده اند، در نظر گرفته نشده اند.

از آنجا که واتس اپ و توییتر در ایران کاربرد چندانی ندارد طبیعتا در لیست مربوط به ضریب نفوذ آنها نامی از ایران دیده نمی شود اما نکته جالب توجه نفوذ پر رنگ شبکه های اجتماعی و پیام رسانی در کشورهای خاورمیانه است تا جایی که امارات متحده، ترکیه و عربستان به ترتیب در صدر فهرست های فیسبوک، اینستاگرام و توییتر قرار گرفته اند.

فیس بوک

فیس بوک همچنان به عنوان بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در جهان یاد می شود. تنها در کشور آمریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی های تبلیغاتی خو د را روی فیس بوک منتشر می کنند و همچنین گفته می شود سازمان های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس بوک اختصاص می دهند

اینستاگرام

بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی می دانند و توجه ویژه به آن دارند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان های تصویری است و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد

لینکدین

از این سایت به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد می شود. این سایت شبکه های تخصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند.

اسنپ چت

اسنپ چت یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری ست که توسط سه دانشجوی دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد.

توییتر

توییتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیام های کوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه اجتماعی محسوب می شود. توییت های کوتاه طی چند سال گذشته توانسته اند دنیای شبکه های رسانه ای را متحول کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا