اینستاگرامشبکه های اجتماعی

چرا در اینستاگرام بلاک می شویم

چرا در اینستاگرام بلاک می شویم اگر مشغول خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد اینستاگرام شما بلاک شده است و دیگر نمی‌توانید کارهایی معمولی مانند فالو، لایک و کامنت گذاشتن را انجام دهید. در این حالت شما با پیغام Action Blocked روبرو خواهید شد. دقت داشته باشید که بلاک شدن در ایسنتاگرام برای فعالیت‌های اینستاگرامی مثل کامنت گذاشتن است و با تعلیق کامل اکانت (Instagram suspension) تفاوت دارد.

عمده دلایلی که اینستاگرام ما را بلاک می‌کند؟

چرا در اینستاگرام بلاک می شویم اینستاگرام در بسیاری موارد سخت‌گیری‌ دارد. تمام آنها هم به مواردی مربوط می‌شوند که احساس کند شما مشغول اسپم کردن (یعنی تولید اطلاعات هرز و بی‌فایده، ایجاد مزاحمت برای کاربران دیگر یا حتی ساختن اکانت‌های تقلبی و فیک) هستید. وقتی اینستاگرام کوچک‌ترین نشانه‌ای از اسپم را ببیند، یک اکانت را بلاک خواهد کرد. که یعنی دسترسی شما را برای کامنت گذاشتن، لایک کردن یا فالو کردن افراد محدود می‌کند. پس به صورت کلی، پیشنهاد ما این است که از فعالیت بیش از حد برای جذب فالوورهای بیشتر یا ارسال پیام‌هایی که ممکن است برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند، خودداری نمایید.

توجه داشته باشید که سیستم بلاک Instagram به طور اتوماتیک افراد خاطی را تشخیص می‌دهد و بنابراین گاهی پیش می‌آید که حتی در نتیجه یک اشتباه کوچک و غیر عمدی، اکانت شما مسدود شود. بدترین قسمت این سناریو آن است که هیچ نشانه ای برای اینکه بدانید چرا در اینستاگرام مسدود شده‌اید وجود ندارد. اینستاگرام حتی هشدار یا پیغامی در مورد مسدود شدن به شما نخواهد داد و دلیل آن را هم به شما نمی‌گوید.

بله! همانطور که متوجه شدید، ۱ حرکت اشتباه کافی است تا خشم خدایان اینستاگرام را احساس کنید و هیچ دلیلی هم برای این موضوع به شما داده نمی‌شود. اما لازم نیست نگران نباشید! ما در این پست دیدوگرام به شما دلایل مختلف بلاک شدن و روش خارج شدن از بلاک اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

۱- عدم وجود پست یا عکس پروفایل در صفحه خود

خب، ممکن است که شما به تازگی اکانت خود را ایجاد کرده باشید و اکنون امکان لایک و کامنت گذاشتن نداشته باشید. دلیل این موضوع آن است که اینستاگرام شما را به عنوان یک ربات در نظر گرفته، چون هیچ پستی در صفحه خود منتشر نکرده‌اید. پس همیشه هنگام باز کردن حساب، مطمئن باشید که چندین عکس مختلف در پروفایل خود قرار داده‌اید. شاید ۱۰ پست مختلف برای شروع معقول باشید. البته، خواهشاً همه این پست‌ها را به صورت یک باره در صفحه خود قرار ندهید و به مرور زمان آنها را منتشر کنید.

۲- اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید

آیا پروفایل اینستاگرام خود را کامل نکرده‌اید؟ مثلاً پروفایل شما دارای عکس اصلی یا بیوگرافی کوتاهی نیست؟ پس به احتمال زیاد، اینستاگرام به دلیل ناقص بودن حساب، شما را به عنوان یک ربات (یعنی یک کاربر غیر واقعی) شناسایی کرده است و تصمیم گرفته اکانت شما را مسدود کند. پس بهتر است برای خارج شدن از بلاک اینستاگرام، هر چه زودتر اطلاعات پروفایل خود را کامل کنید.

۳- از گذاشتن پست های بی رویه خودداری کنید

آیا به صورت پشت سر هم پست می گذارید؟ پس احتمالاً دلیل بلاک شدن شما همین باشد. اینستاگرام اکانت هایی که پست‌های بیش از اندازه می‌گذارند را به عنوان اسپمر (حسابی که اسپم می‌کند) می‌شناسد و ممکن است آنها را مسدود کند. راه حل ساده است. به طور منظم پست ارسال کنید و عکس های خود را در Instagram بگذارید. اما از زیاده‌روی کردن خودداری کنید.

۴- بیش از حد لایک کردن باعث بلاک می‌شود

لایک بیش از حد پست‌های دیگران هم، قطعا موجب ممنوعیت و بلاک شدن شما می شود. چرا که بسیاری از افراد همه پست ها را لایک می‌کنند تا بیشتر توسط دیگران دیده شوند. طبق قوانین اینستاگرام، شما در یک ساعت حداکثر ۳۵۰ بار مجاز هستید که عکس‌ها و ویدئو‌های دیگران را لایک کنید. پیشنهاد می کنیم برای رهایی از بلاک شدن در Instagram، بیشتر از این حد مجاز لایک نکنید.

۵- فالو کردن بیش از حد هم مسدودی می‌آورد

فالو کردن بیش از حد افراد در اینستاگرام هم یک فعالیت اسپم در نظر گرفته شده است و Instagram شما را به عنوان یک ربات شناسایی می‌کند. پس اگر در چند وقت گذشته بیش از حد افراد دیگر را دنبال کرده‌اید، شاید به همین دلیل است که اکانت شما بلاک شده است. در چنین شرایطی، برای حل بلاک اینستاگرام خود، بهتر است از این به بعد، در یک ساعت بیش از ۲۰ نفر را فالو نکنید. همچنین به این نکته هم دقت داشته باشید که حداکثر تعداد فالوهای شما می‌تواند ۷۵۰۰ نفر باشد. پس لازم نیست چندان عجله‌ای برای فالو کردن غریبه ها به خرج دهید.

۶- از منشن کردن بیش از حد افراد دیگر پرهیز کنید!

یکی دیگر از مواردی که به بلاک شدن در اینستاگرام منجر می‌شود، منشن (mention) کردن یا خطاب قرار دادن بیش از حد دیگران است. اگر معنی منشن کردن را نمی‌دانید، منظور وقتی است که شما از علامت @ استفاده می‌کنید.

بهتر است که در پست‌ها و کامنت‌های خود، بیش از حد دیگران را mention نکنید. در واقع، اینجا هم همان بحث تکرار و زیاده‌روی وجود دارد. این مساله به خصوص زمانی حائز اهمیّت است که شما افرادی را منشن کنید که در لیست فالوورهای شما نباشند. تا جای ممکن از اینکار پرهیز کنید تا حساب کاربری شما در امنیت باقی بماند. همچنین لازم می‌دانم بگویم که این اتفاق بیشتر زمانی می افتد که عکس شما در رقابت‌های اینستاگرامی برنده شده باشد و بخواهید ازکسانی که به شما تبریک گفته اند، تشکر کنید

۷- از ربات‌های لایک و فالو اینستاگرام به دقت استفاده کنید

همانطور که احتمالاً می‌دانید، ربات‌هایی در اینستاگرام وجود دارند که از طرف شما به لایک، فالو و کامنت گذاشتن برای بقیه می‌پردازند. برای مثال، می‌تواند به ربات افزایش فالوور اینستاگرام خود ما اشاره کرد. این ربات ها هر چند در افزایش فالوورهای شما بسیار تاثیرگذارند، اما زیاده‌روی در آنها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. چون اینستاگرام فعالیت این ربات‌ها را تائید نمی‌‌کند (چون درآمد تبلیغات خود Instagram را کاهش می‌دهند.) پس شما باید با ملاحظه از این ربات ها استفاده کنید.

برای اینکه مطمئن شوید ربات شما هیچوقت باعث مسدودی حسابتان نمی‌شود، به دو مساله دقت کنید. اول اینکه هنگام تنظیم ربات، از زیاد کردن بیش از حد فعالیت آنها خودداری کنید (برای مثال، تعداد معقول لایک، همان ۱۵ یا ۲۰ لایک است). به علاوه رباتی را انتخاب کنید که فعالیت های آن متنوع و طبیعی باشد. هر دو این موارد در ربات اینستاگرام خود دیدوگرام لحاظ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا