اخبارترفند هاترفندهای اندرویدتکنولوژی

تنظیمات و ترفند های MIUI 12.5 گوشی های شیائومی

ترفند ها و تنظیمات گوشی های شیائومی

شیائومی در مدت زمانی کوتاهی توانسته رتبه اول فروش گوشی های هوشمند را در مقابل برندهای بزرگ جهان به دست آورد و به همین دلیل بخش بزرگی از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است. زمانی که یک شرکت تعداد بیشتری گوشی در بازار دارد، باید در همه بخش ها خود را قوی کند و در تمام اجزای آن پیشرو باشد. نرم‌افزار و رابط کاربری یکی از مهمترین اجزای گوشی های هوشمند، به ویژه گوشی های اندرویدی است، زیرا در این بخش برندها و رابط کاربری‌های زیادی وجود دارد. شیائومی با بهبود رابط کاربری و قابلیت‌های آن، به دنبال اخذ لقب بهترین رابط کاربری برای گوشی های اندرویدی است. در این مقاله قصد داریم درباره تنظیمات و ترفند های MIUI گوشی های شیائومی صحبت کنیم.

تنظیمات Wi-Fi

یکی از بخش‌های حیاتی در گوشی‌های هوشمند امروزی است. برای گیمرها و کسانی که فعالیت زیادی در فضای مجازی دارند، اتصال به Wi-Fi با سرعت بالا بسیار مهم است. در گوشی‌های شیائومی، تنظیماتی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد سرعت اتصال Wi-Fi را در بخش‌های مختلف مدیریت کنید.

تنظیمات و ترفند های MIUI 12.5 گوشی های شیائومی

برای تغییر تنظیمات Wi-Fi، به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و سپس به تنظیمات Wi-Fi وارد شوید. در این بخش، گزینه “Wi-Fi Assistant” را انتخاب کنید و سپس “Traffic Mode” را فعال کنید. حالا با دو گزینه مواجه می‌شوید: “Balanced” و “Fast Connection”. هرکدام از این گزینه‌ها تنظیمات خاص خود را دارند. وقتی شما “Balanced” را فعال می‌کنید، سرعت Wi-Fi به طور یکسان بین تمام نرم‌افزارها تقسیم می‌شود، اما اگر “Fast Connection” را فعال کنید، سرعت بیشتری به نرم‌افزاری که در حال اجرا است، اختصاص داده می‌شود و نرم‌افزارهایی که در پس‌زمینه فعال هستند، سرعت و پهنای باند کمتری دریافت می‌کنند. با این تنظیمات، می‌توانید به راحتی سرعت و پهنای باند را در هنگام بازی و وبگردی افزایش دهید و از لذت بردن از بازی و وبگردی بیشتر لذت ببرید.

تنظیمات Always-On Display

یکی از ویژگی‌هایی که تقریباً در اکثر گوشی‌های هوشمند وجود دارد، قابلیت “Always On Display” است که در نمایشگرهای سوپر آمولد و آمولد موجود است. این قابلیت یکی از ویژگی‌هایی است که مصرف شارژ گوشی را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. اما شیائومی تنظیماتی در نظر گرفته است تا بتوانید از این قابلیت با حداکثر بهره‌وری استفاده کنید.

تنظیمات و ترفند های MIUI 12.5 گوشی های شیائومی

برای تنظیمات “Always On Display”، وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس به بخش “Always-On Display & Lock Screen” بروید. حالا باید به بخش “Always-On Display” وارد شوید تا به تنظیمات این بخش دسترسی پیدا کنید. در این بخش، می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنید و مدل‌های مختلفی از “Always On Display” را برای گوشی خود انتخاب کنید. در این بخش، گزینه‌ای به نام “Display Items” وجود دارد که وقتی وارد این بخش می‌شوید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

گزینه اول مربوط به خاموش شدن “Always On Display” پس از ۱۰ ثانیه است.

دومین گزینه ، که به صورت پیش‌فرض همیشه فعال است، باعث فعال بودن مداوم می‌شود.

گزینه سوم مربوط به زمان‌بندی است و شما می‌توانید برای فعال بودن این گزینه، بازه‌ زمانی را تعریف کنید و اگر در این بازه زمانی باشید، فعال می‌شود.

آخرین گزینه این بخش، گزینه‌ای است که می‌توانید آن را فعال کنید تا هنگامی که باتری گوشی به یک حد کمتری برسد، این قابلیت غیرفعال شود. سعی کنید همیشه این گزینه را فعال کنید تا باتری کمتری مصرف شود.

علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از انیمیشن‌های موجود، اعلانات یا همان نوتیفیکیشن‌ها را در “Always On Display” نمایش دهید. برای این کار، وارد تنظیمات شوید و سپس به دنبال گزینه “Notifications & Control Center” بگردید. در این بخش، “Notification Effects” را انتخاب کنید. حالا شما می‌توانید انیمیشنی را که می‌خواهید هنگام دریافت پیام یا هر اعلان دیگری نمایش داده شود، انتخاب کنید.

تنظیمات Dolby Atmos

در مورد تنظیمات “Dolby Atmos”، احتمالاً با عبارت “صدای دالبی” آشنا هستید. این اصطلاح بیشتر در نمایش فیلم‌ها در سینماها استفاده می‌شود. صدای دالبی یا صدای سه بعدی به شما کمک می‌کند تا صدای ویدئو یا هر رسانه دیگری را به صورت سه بعدی بشنوید. گوشی‌های هوشمند، به ویژه بیشتر گوشی‌های شیائومی، از سیستم پخش صدای استریو استفاده می‌کنند که به شما اجازه می‌دهد صدای دالبی را در گوشی خود تجربه کنید.

تنظیمات و ترفند های MIUI 12.5 گوشی های شیائومی

برای تنظیمات “Dolby Atmos”، وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس به بخش “Sound & Vibration” بروید. در این بخش، گزینه‌ای به نام “Sound Effects” وجود دارد. وقتی وارد این بخش می‌شوید، گزینه “Dolby Atmos” را خواهید دید. با فعال کردن این گزینه، می‌توانید صدای دالبی را تجربه کنید. هنگام فعال شدن این گزینه، تنظیمات بیشتری برای شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید تعیین کنید که آیا می خواهید Dolby Atmos را در بخش‌های مختلف فعال کنید و یا از اکولایزرهای مختلف برای Dolby Atmos استفاده کنید. با استفاده از این تنظیمات، می‌توانید از بازی کردن یا تماشای فیلم بیشتر لذت ببرید.

تنظیمات Video Toolbox

این بخش ویژه افرادی است که با گوشی خود بیشترین ویدئو و فیلم را تماشا می‌کنند! با توجه به پیشرفت فضای مجازی و تغییر سبک زندگی، تماشای ویدئو به یک سبک زندگی تبدیل شده است و تمامی محتواهای مجازی به محتواهای ویدئویی تبدیل شده‌اند. در نتیجه، شیائومی تصمیم گرفته است قابلیت‌ها و تنظیمات مربوط به ویدئو را در گوشی‌های خود قرار دهد تا کاربران تجربه بهتری را در هنگام تماشای فیلم با گوشی‌های شیائومی داشته باشند.

تنظیمات و ترفند های MIUI 12.5 گوشی های شیائومی

برای فعال‌سازی این قابلیت، وارد بخش تنظیمات گوشی شده و سپس به “Special features” بروید و وارد این بخش شوید. حالا به دنبال گزینه Video Toolbox بگردید و وارد این بخش شوید. شما می‌توانید این تنظیمات را فعال کنید و تعیین کنید که شورتکات Video Toolbox در تصویر سمت چپ یا راست نمایش داده شود. پس از فعال‌سازی و تعیین موقعیت شورتکات، به گالری رفته و ویدئوی مورد نظر خود را اجرا کنید. حالا با کشیدن به سمت داخل نمایشگر (طبق تنظیمات تعیین شده)، شورتکاتی نمایش داده می‌شود و گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید مستقیماً از ویدئو اسکرین‌شات بگیرید، اسکرین رکورد را فعال کنید یا حتی تصویر گوشی را با دستگاه‌های دیگر مانند تلویزیون یا گوشی‌های هوشمند دیگر به اشتراک بگذارید.

پس با استفاده از تنظیمات Video Toolbox در گوشی شیائومی، تجربه بهتری در تماشای ویدئوها خواهید داشت. می‌توانید کیفیت ویدئو را افزایش داده و با تنظیمات رنگی مورد نظرتان، ویدئوها را در گوشی خود مشاهده کنید.

در بخش بعدی، از قابلیت مولتی تسکینگ نیز می‌توانید استفاده کنید، به این صورت که در حین تماشای ویدئو، برخی از نرم‌افزارهای دیگر را همزمان روی گوشی خود اجرا داشته باشید. این قابلیت برای تولیدکنندگان محتوا یا دانش‌آموزانی که درس‌های آنلاین را می‌خوانند، بسیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا