ترفند هاسایت و اپلیکیشن

معرفی بهترین هاست های رایگان

امروزه شرکت‌های مختلفی در حال ارائه سرویس‌های هاستینگ می‌باشند. در این میان برخی از هاستینگ‌ها با اهدافی مانند تبلیغات، خدمات جانبی و… در حال ارائه‌ی هاست می‌باشند. از این هاست ها می‌توان برای طراحی سایت آزمایشی که بیشتر برای پروژه‌های دانشجویی و نمونه کار استفاده می‌شود بهره برد. همچنین می‌توان برای آرشیو فایل‌های یک وب‌سایت از چند هاست مختلف استفاده نمود. محدودیت در پهنای باند، فضای کم هاست با توجه به رایگان بودن آن، و نبودن مرکز پاسخ‌گویی در صورت خرابی هاست از نکات منفی هاست‌های رایگان می‌باشد. اما با این حال باز هم برای این نوع موارد انتخاب مناسبی هستند که در این مقاله به معرفی بهترین هاست رایگان ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

https://www.zarrinhoor.com/معرفی-بهترین-هاست-های-رایگان/

بهترین هاست رایگان ایرانی و خارجی

با توجه به اینکه سایت‌های حرفه‌ای باید از یک هاست مناسب، امن، قابل اطمینان و با کیفیت استفاده کنند، طبیعتا باید هزینه‌های آن را نیز بپردازند. اما برای کاربری‌های معمولی و سایت‌های با مخارج کم و غیر حرفه‌ای می‌توان از هاست رایگان استفاده نمود. در این مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین هاست‌های رایگان می‌پردازیم.

پیش از شروع بهتر است با برخی از مزایا و معایب هاست‌های مجانی آشنا شده و ببینیم که آیا واقعا باید از هاست رایگان استفاده کنیم؟

مزایا و معایب هاست رایگان چیست؟

تنها مزیتی که می‌تواند این هاست داشته باشد استفاده برای کار موقتی است که بیشتر برای نمونه کار و پروژه‌های دانشجویی انجام می‌گیرد؛ وگرنه استفاده از این نوع هاست برای سایتی که تا سال‌ها فعالیت دارد اصلا کاربردی و درست نیست.

محدود بودن امکانات

امکانات در هاست رایگان محدود است. به عنوان مثال فضا، پهنای باند یا بک‌آپ گیری در ااین هاست در سطح پایین است یا اینکه ممکن است اصلا به قابلیت بک‌آپ دسترسی نداشته باشید.

از سوی دیگر برخی موارد مثل نسخه‌های php، گواهینامه امنیتی SSL یا ساخت ساب‌دامین مختلف هم با محدودیت موجه خواهد بود.

عدم پشتیبانی خوب

در برخی هاست‌های رایگان، پشتیبانی به هیچ وجه ارائه نمی‌شود یا اگر هم وجود داشته باشد، شاید تا هفته‌ها زیر پایتان علف سبز شود تا پاسخی دریافت کنید. چرا که تا وقتی فروشی وجود ندارد، مسئولیتی هم برای پشتیبانی و راهنمایی کاربران وجود نخواهد داشت.

بهترین هاست‌های رایگان ایرانی

هاست‌های رایگان ایرانی در صورتی که در سرور ایرانی ارائه شده باشند نسبت به نوع خارجی سرعت بالاتری دارند.

۱. هاست b6b

این هاستینگ که با دامنه b6b.ir فعالیت دارد توسط کاربران میزبان‌جو پیشنهاد شده و ما هم در اینجا به معرفی آن پرداختیم. این هاستینگ در حال حاضر فضای نامحدود در اختیارتان قرار خواهد داد که تبلیغاتی هم بابت ارائه این هاست درج نمی‌کند. در رابطه با سایر مشخصات آن اطلاعاتی در دسترس نیست، پیشنهاد می‌کنیم در سایت ثبت نام کرده و مشخصات را ببینید.

۲. هاست گیگفا

این هاستینگ با دامنه gigfa.com در دسترس است. فضای ۵ گیگ و پهنای باند ۲۰۰ گیگ در اختیار شما قرار خواهد داد. در صورتی هم که از دامنه بیشتری بخواهید در هاست استفاده کنید امکان افزودن ۵۰ دامنه را خواهید داشت. ساخت پایگاه داده نیز تا ۵۰ عدد فراهم است.

۳. هاست XZN

این هاستینگ نیز با دامنه xzn.ir در دسترس است فضای ۱۰ گیگ با پهنای باند ۱۰۰ گیگابایت را در اختیارتان قرار می‌دهد. امکان افزودن دامنه و دیتابیس نیز تا ۱۰ عدد فراهم است. علاوه بر این، از SSL نیز برخوردار خواهید بود.

۴. هاست cpanel

این هاستینگ هم با دامنه cpanel.ir در دسترس است که هاست با فضا ۱۰۰ مگابایت و پهنای باند ۱ گیگ در اختیار قرار می‌دهد. اما با این وجود امکان دریافت دامنه ir. ملی رایگان را از آن دارید. امکان ساخت یک دیتابیس و دو ساب‌دامین را نیز دارید.

بهترین هاست‌های رایگان خارجی

هاست‌های رایگان خارجی نیز با امکانات و قابلیت‌های خوبی ارائه می‌شوند که اگر تمایلی به هاست رایگان ایرانی نداشتید می‌توانید از آنها استفاده کنید. هاستینگ‌های رایگان خارجی در مقایسه با نمونه‌های ایرانی امکانات و دسترسی بیشتری به شما خواهند داد.

۱. هاست رایگان Byte host

شرکت Byte host به آدرس https://byet.host  یک شرکت انگلستانی می باشد که به عنوان تبلیغات برای طرح های خود، اقدام به ارائه ی هاست رایگان نموده است. از مزایای مهم هاست این شرکت، دسترسی به فضای نامحدود، پهنای باند ۱۰۰ گیگابایتی، یک دیتابیس my SQL و قابلیت اتصال نامحدود دامین ها می باشد.

۲. هاست رایگان Free Hosting

این شرکت به آدرس https://www.freehosting.com ارائه دنده ی هاست رایگان، ۱۰ گیگابایت فضا به مشتری اختصاص می دهد. پهنای باند ماهانه ۲۵۰ گیگابایتی به همراه یک دیتابیس my SQL  از دیگر مزایای آن می باشد. مشترک حداکثر ۱ ایمیل متصل به سایت دارد. وجود کنترل پنل سی پنل و قابلیت پشتیبانی از فایل منیجر FTP از دیگر مزایای آن می باشد.

۳. هاست رایگان ۰۰۰web host

سایت http://000webhost.com فضای اختصاصی برای هر مشترک ۱.۵ گیگابایت می باشد. پهنای باند ماهانه ۱۰۰ گیگابایت و وجود ۲ دیتا بیس مجزای my SQL به همراه قابلیت پشتیبانی از ۵ دامنه و ۵ ایمیل آنرا به یک هاست رایگان کاربردی بدل کرده است. مزیت دیگر آن، عدم تبلیغات می باشد.

۴. هاست رایگان Hostinger

سایت https://www.hostinger.com هاستی رایگان با ۲ گیگابایت فضا، ۱۰۰ گیگ پهنای باند ماهانه وکنترل پنل سی پنل می باشد. قابلیت اتصال نامحدود دامین ها از ویژگی های جالب آن می باشد. این هاست رایگان حداکثر از یک ایمیل پشتیبانی می کند.

۵. هاست رایگان ۵GB free

سایت https://www.5gbfree.com همانطور که از اسم شرکت این هاست رایگان متوجه میشویم، فضایی ۵ گیگابایتی با پهنای باند ۲۰ گیگابایت، به مشترکان خود ارائه می دهد. از مزیت های دیگر آن ارائه ی ۳ عدد دیتا بیس مجزای my SQL و پشتیبانی از فایل منیجر FTP می باشد. حداکثر دامنه ی قابل اتصال به آن یک عدد می باشد.

جمع‌بندی نهایی

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم، تنها مزیتی که هاست رایگان دارد در استفاده برای نمونه کار و پروژه‌های موقتی خواهد بود. استفاده از این هاست برای سایتی که فعالیت مستمر خواهد داشت اصلا توصیه نمی‌شود؛ چرا که پس از متی محدودیت‌هایی که دارد برایتان مشکل ساز شده و هنگام انتقال سایت به هاست پولی با مشکل مواجه خواهید شد. یا باید از خود هاستینگ پلن پولی تهیه کنید، یا اینکه قید این مدتی که مشغول ساخت و پیاده‌سازی سایت بودید را زده و از نو شروع کنید. در صورتی که در خصوص این مقاله سوال یا مشکلی دارید می توانید از بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

محمد فرجی

تلاش بیهوده نیست...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا