اپلیکشن هاترفند هاترفند های ویندوز

پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰

پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ ،همه ی ما در هنگام خرید سیستم به حجم هارد سیستم دقت میکنیم.کسانی که مثل من کمی سن داشته باشند خاطرشون هست که با هارد ۱۶ گیگ و ویندوز ۹۸ کار کردن و تبادل اطلاعات با فلاپی دیسک چقدر سخت بود.به مرور و با پیشرفت دنیای فناوری این روند تغییر پیدا کرد و این تغییرات منجر به حذف واژه ی گیگ و پیدایش واژه ترا شد.امروزه بیشتر سیستم ها دارای هارد های یک یا دو ترابایتی هستند و همین حجم بالا این امکان رو به ما میده تا بتونیم حجم زیادی از اطلاعات رئ داشته باشیم.

اما مدیریت این حجم زیاد از اطلاعات که گستره ی زیادی رو از اطلاعات شخصی گرفته تا فلم ها و عکس ها و خاطرات و البته سرگرمی ها و بازی ها ،کار به نسبت سخت و دشواری هست از همین رو ما سعی کردیم تا آموزش پاتیشن بندی رو براتون به اشتراک بزاریم .

در ادامه

اگر اطلاعاتی بر روی هارد نداشته باشید انجام اینکار ساده و بدون نگرانی می باشد و شما می توانید تمام تنظیمات این بخش را به صورت کامل ، مرحله به مرحله و برای چندبار متوالی تکرار کنید . در ادامه میخواهم روش اضافه ، حذف ، کم یا زیاد کردن حجم یک درایو در ویندوز ۱۰ را توضیح بدهم .دقت داشته باشید زمانیکه شما می خواهید پارتیشن بندی هارد را انجام دهید اگر درایوهای ساخته شده شما Primary باشد.

و باید حتما مجموع پارتیشن های Primary شما بیشتر از ۳ پارتیشن نباشد زیرا زمانیکه می خواهید مراحل زیر را انجام دهید برای ساخت پارتیشن چهارم به شما اخطار می دهد که در صورت ساخته یک پارتیشن دیگر به صورت Primary هارد شما از حالت Active خارج شده و به Dynamic تبدیل می شود و ویندوز غیر قابل استفاده می شود و در این صورت باید کل هارد را فرمت کنید پس زمانیکه ۳ پارتیشن شما Primary است چهارمین پارتیشن را Logicaly بسازید .

پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰

بر روی منوی استارت کلیک راست کرده و گزینه Disk Managment را انتخاب کنید .

پس از چند لحظه پنجره Disk Managment نمایش داده شود .

و برای پارتیشن بندی کردن یعنی بخش بندی کردن و قسمت کردن یک درایو از هارد دیسک شما ، اگر در هنگام نصب ویندوز فقط یک درایو ایجاد کرده اید باید درایو را انتخاب کنید و آن را تقسیم بندی کنید ، برای این کار روی یکی از درایوها که به صورت گرافیکی در وسط و پایین صفحه نشان داده شده راست کلیک کرده وگزینه Shrink Volumeرا انتخاب کنید. برای مثال میتوانید به عکس زیر توجه کنید.

 بعد از انتخاب گزینه Shrink Volumeپنجره ای باز میشود که در آن پنجره از شما خواسته میشود تا حجم درایو جدیدی را که میخواهید بسازید تعیین کنید. شما باید مقدار را به مگابایت وارد کنید. برای مثال هر 1024 مگابایت یک گیگابایت ( یک جی بی ) میشود. پس اگر میخواهید درایو جدید شما ۲۰ گیگابایت فضا داشته باشد باید ۲۰ را ضرب ۱۰۲۴ کنید و حاصل را در پنجره وارد کرده و گزینه Shrink را فشار دهید.

 حالا پس از زدن گزینه shrink یک پارتیشن یا درایو جدید برای شما ساخته میشود که خام هست و لازم هست تا شما این پارتیشن را یک بار Format کرده و نامی برای آن ازAتا Z انتخاب کنید. برای این منظور ابتدا روی پارتیشن خام ساخته شده که یک نوار سیاه یا سبز رنگ دور آن کشیده شده کلیک راست کرده و گزینه new simple volume را انتخاب کنید. به تصویر زیر دقت کنید.

 و سپس دو بار روی گزینه Next کلیک کرده تا صفحه ای به شکل زیر ظاهر شود که در قسمت بالای صفحه از لیست کشویی باید نام درایو را انتخاب کنید. مثلا من نام درایو را K انتخاب میکنم و روی گزینه next کلیک کنید.

در ادامه

در صفحه جدید از لیست کشویی اول گزینه NTFS را انتخاب کنید و از لیست کشویی دوم گزینه Default را انتخاب کنید. در قسمت Volume Label میتوانید یک نام برای درایو خود تایپ کنید. مثلا من نام درایوم را Data تایپ میکنم.

و سپس مربع اولی را که نوشته Perform a quick format ( یعنی فرمت کردن سریع ) را چک مارک کنید یعنی علامت دار کنید و مربع دومی را به حال خود باقی بگزارید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید. برای درک بیشتر به تصویر زیر توجه نماید.بر روی کلید Finish کلیک کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا