اینستاگرامترفند هاترفند های IOSترفندهای اندرویدتلگرامشبکه های اجتماعی

افزایش حافظه داخلی گوشی

افزایش حافظه داخلی گوشی: با افزایش حجم اپلیکیشن ها در کنار افزایش رزولوشن تصاویر و فیلم های ضبط شده توسط موبایل ها باعث شده تا بسیاری از مخاطبان با مشکل کمبود فضای خالی در گوشی های خود مواجه شوند. خوشبختانه راه‌های مختلفی برای افزایش حافظه گوشی‌ های اندرویدی وجود دارد,  که در این مقاله به چند مورد از مفید ترین آنها می‌پردازیم.

شاید اولین راه حل برای افزایش حافظه داخلی گوشی اندرویدی، که به ذهن ما می رسد، استفاده از حافظه جانبی یا Memory Stick باشد، اما روش های دیگری که در بالا اشاره کردیم، به شما کمک می کند تا بدون صرف هزینه برای خرید حافظه جانبی، حجم حافظه اشغال شده گوشی خود را کاهش دهید. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

پاک کردن حافظه کش

قبل از هر اقدامی برای افزایش حافظه داخلی گوشی خود، به سراغ حافظه کش نرم افزارهای گوشی، به خصوص اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی بروید. اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و بسیاری دیگر از این نرم افزارها، حجم بالایی از اطلاعات را در مرور زمان در گوشی شما ذخیره می کنند. چت های صوتی، عکس های ارسال شده و یا دریافت شده در چت های خصوصی و گروهی، ویدئو های دانلود شده و بسیاری دیگر از این موارد، حجم بالایی از حافظه گوشی شما را اشغال می کنند.

کافیست سری به تنظیمات گوشی خود بزنید تا احتمالاً با حافظه کش چند گیگابایتی این اپلیکیشن ها روبرو شوید. پاک کردن این حافظه کش می تواند به شما در افزایش حافظه داخلی گوشی کمک بزرگی بکند.برای این کار به صفحه تنظیمات (Settings) بروید و سپس وارد گزینه برنامه (Apps) شوید و برنامه مورد نظر خود را در لیست انتخاب کرده و وارد آن شوید. در بخش حافظه (Storage) از گزینه پاک کردن حافظه پنهان (Clear Cache Memory) استفاده کنید.

نرم افزار Files برای افزایش حافظه گوشی

اپلیکیشن Files توسط google ساخته شده است، به طور default در اکثر موبایل های اندرویدی وجود دارد. اپلیکیشن Files گزینه ای مناسب برای حذف فایل های اضافی در اختیار کاربر قرار می دهد که با استفاده از آن می توان حافظه های اضافی را حذف کرد. اگر این عنوان را در بین اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه خود پیدا نکردید، می توانید به راحتی آن را از طریق گوگل پلی دانلود کنید.

download google play

download myket

برای استفاده از قابلیت ذکر شده در برنامه Files ابتدا وارد آن شده و سپس به تب Clean مراجعه کنید. اکنون تعداد فایل های غیر ضروری در زیر فایل های Junk Files لیست می شود و می توانید با لمس دکمه Clean در کنار آن فایل ها را حذف کنید. شما با انجام دادن این مراحل به افزایش حافظه گوشی خود کمک بسیاری میکنید.

  1. ابتدا وارد نرم افزار files شوید
  2. حال به تب clean بروید
  3. سپس در تب clean گزینه clean را از بالا انتخاب کنید
  4. در اخر گزینه clear را انتخاب کنید 

استفاده از حافظه ابری (Cloud)

برای افزایش حافظه داخلی گوشی ، شما می توانید عکس و ویدئوهای خود را مستقیماً به روی فضای ابری گوگل و یا سرویس های دیگر ذخیره کنید. اگر سری به گالری خود بزنید، متوجه می شوید تعداد زیادی عکس و فیلم در گوشی شما ذخیره شده است، که به علت ارزش معنوی علاقه ای به حذف آنها ندارید، اما به ندرت از آنها استفاده می کنید. شما می توانید این عکس ها و ویدئوها را به فضای ابری رایگانی که در اختیار دارید انتقال دهید.

در تمامی گوشی های با سایت اکانت google، یک فضای ابری رایگان با ظرفیت ۱۵ گیگابایت در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید علاوه بر فایل های رسانه (عکس و فیلم) هر فایل دیگری را در این حافظه ذخیره کنید و در هنگام نیاز آنها را دانلود کنید. علاوه بر این شما می توانید با اضافه کردن اکانت مایکروسافت و drop box به فضای ابری بیشتری دسترسی پیدا کنید. همچنین با نصب اپلیکیشن های این سرویس ها دسترسی به فایل ها و بارگذاری فایل بسیار ساده تر خواهد بود. بعد از آپلود فیلم ها و عکس های قدیمی و یا همه آنها می توانید آنها را از گوشی خود حذف کنید و فضای زیادی را در گوشی خود خالی کنید

حذف برنامه‌های غیر کاربردی و تبلیغ افزارها

همانطوری که در ابتدا اشاره کردیم، برنامه های موبایل امروزی حجم نسبتاً قابل توجهی را نسبت به گذشته اشغال می کنند که می تواند باعث کمبود فضای خالی در دستگاه شود. این موضوع در مورد بازی های موبایل نیز صدق می کند و برخی از آنها تا چند گیگابایت حافظه را اشغال می کنند.

افزایش حافظه گوشی با حذف فایل های اضافه

شما میتوانید با حذف برنامه ها یا ابزارهای تبلیغاتی اضافی که به طور پیش فرض روی دستگاه نصب شده اند، مقدار قابل توجهی از فضای اشغال شده توسط حافظه خود را آزاد کنند. و موفق به افزایش حافظه گوشی خود شوید, برای حذف اپلیکیشن ها در اندروید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا وارد تنظیمات موبایل خود شوید
  2. وارد بخش apps شوید
  3. سپس وارد بخش manage apps شوید
  4. بعد وارد شدن به این بخش سه نقطه بالا سمت راست را تاچ کنید
  5. و در پنجره باز شده بر روی show all apps تاچ کنید

بعد طی کردن مراحل بالا تمامی نرم افزار ها و بد افزار های که در موبایل شما نصب شده اند نمایش داده میشوند و شما با انتخاب کردن آنها و انتخاب گزینه Uninstall میتوانید آنها را حذف کنید. این کار شما میتوانید به شما در افزایش حافظه گوشی کمک ویژه ای کند.

استفاده از اپلیکیشن های استریم موسیقی

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که حجم زیادی از حافظه گوشی شما به فایل های موسیقی تخصیص داده شده است و دائما در حال استفاده از اینترنت هستید، می توانید به جای ذخیره فایل های موسیقی در گوشی خود از سرویس های آنلاین استریم موسیقی برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. بسیاری از کاربران علی رغم وجود فایل های موسیقی فراوان در گوشی، فرصت کمی برای گوش دادن به موسیقی دارند و در صورت استفاده از سرویس های استریم آنلاین، حجم اینترنت دانلودی آنها افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

نرم افزاری مانند Spotify یکی از محبوب ترین گزینه ها در این زمینه است. علاوه بر این می توانید با استفاده از برنامه Google Music فایل های موسیقی خود را در فضای ابری آپلود کنید و در زمان نیاز استریم کنید. علاوه بر این می توانید برای افزایش حافظه داخلی گوشی، آهنگ های مورد نظر خود را که دائماً به آنها گوش می دهید را دانلود کرده و بقیه فایل ها را از طریق استریم در دسترس داشته باشید.

حذف فایل های پنهان با نرم افزار!

در تیتر مقاله به 20 گیگ افزایش حافظه گوشی اشاره کردیم! حال قصد داریم روش ایجاد این فضا را به شما بگوییم. البته لازم به ذکر است این حجم متغیر است امکان دارد برای برخی از کاربران 1 گیگ باشد و برای برخی از کاربران ۵۰ گیگ!.

نرم افزار drives یکی از بهترین نرم افزار برای حذف فضای پنهان موبایل و افزایش حافظه گوشی است. در ادامه لینک دانلود نرم افزار را قرار خواهیم داد, بعد از دانلود مراحل زیر را دنبال کنید.

download google play

download myket

افزایش حافظه موبایل با drives

بعد از اینکه موفق به دانلود و نصب نرم افزار files شدید, برای استفاده از نرم افزار و افزایش حافظه گوشی مراحل زیر را دنبال کنید

  1. ابتدا وارد نرم افزار شوید
  2. در ادامه دسترسی های که نرم افزار از شما میخواهد را تایید کنید
  3. حال باید چند دقیقه صبر کنید تا نرم افزار اسکن خود را انجام دهد ( این زمان بستگی به حافظه گوشی شما دارد)
  4. بعد از اتمام اسکن صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید و گزینه ( veiw all types ) را انتخاب کنید
  5. در صفحه باز شده به بخش others بروید 
  6. حال یکی از فایل ها را به حالت انتخاب در بیاورید 
  7. و از بالا سمت راست اخرین گزینه را انتخاب کنید تا تمامی فایل ها به حالت انتخاب در بیایند
  8. حال بر روی سطل آشغال بالا تاچ کنید و در آخر ok را انتخاب کنید.

❌نکاتی درمورد اپلیکیشن : 

اگر بازی های انجام میدهید که دیتای جدا دارند مانند call of duty یا pubg و… حواستان باشد تا دیتا بازی شما نیز انتخاب نشده باشد, و اگر ایمیل شما بر روی بازی ثبت نشده باشد بعد از پاک شدن دیتا قادر به بازگردانی اکانت خود نخواهید بود.

( نرم افزار لوگوی اپلیکیشن های که قصد پاک کردن کش آنها را دارد را نشان میدهد و شما باید اپلکیشن های که نمیخواهید کش آنها پاک شوند را از حالت انتخاب خارج کنید.)

لازم به ذکر است که این نرم افزار به هیچ وجه فایل های مهم شما از جمله تصاویر, ویدیو, موزیک و … را پاک نخواهد کرد, و شما با انجام مراحل بالا میتوانید به افزایش حافظه گوشی خود بسیار کمک کنید.

امیدوارم که با خواندن این مطالب بتوانید فضای بیشتری برای ذخیره خاطره هایتان داشاه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا