امنیتاندرویدترفند هاترفند های IOSترفندهای اندرویدنرم افزار

شکستن قفل گوشی بدون نیاز به پسورد

یکی از مواردی که بسیاری از افراد گاهی با آن درگیر هستند، فراموش کردن رمز گوشی موبایل است. در چنین شرایطی افراد دوست دارند که با کمک گرفتن از هر روشی به سراغ باز کردن قفل گوشی خود بروند. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

باز کردن قفل گوشی سامسونگ با تماس اضطراری

اگر قصد دارید گوشی سامسونگ را با استفاده از کد اضطراری باز کنید از روش زیر کمک بگیرید:
۱) ابتدا روی تلفن در پایین صفحه را به بالا بکشید تا صفحه Emergency Call ظاهر شود.
۲) داخل صفحه شماره‌گیر چندین بار * را تایپ کرده سپس آن را کپی کنید.
۳) این مرحله را ۱۱ بار انجام دهید.
۴) پس از انجام مراحل فوق مجدد به صفحه قفل برگردید و icon دوربین و نوار بالای صفحه را همزمان بکشید.
۵) با این کار نوار چرخ دنده تنظیمات برایتان ظاهر می‌شود و با زدن روی آن می‌توانید قفل گوشی را بشکنید.
۶) در صورتی که موفق به باز کردن قفل گوشی سامسونگ یا LG با استفاده از تماس اضطراری نشدید، مراحل ۱ تا ۳ را مجدد تکرار کنید.

به دلیل آشنایی اندک کاربران با روش بازیابی رمز عبور به کمک ایمیل (در سالهای دور البته) بسیاری ترجیح می‌دادند نرم‌افزاری را دانلود و نصب کنند که به کمک آن قفل گوشی آنها باز شود. شاید انتظار داشتند یکی از صحنه‌های فیلم‌های جیمز باند یا ماموریت ناممکن را نیز تجربه کنند. اما در حقیقت این موارد برای فیلم‌ هاست و دنیای واقعیت کمی متفاوت است. البته برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند قفل صفحه گوشی شما را باز کنند؛ اما استفاده از آنها شرایط خاص خودش را دارد. بنابراین انجام این‌کار چندان توصیه نمی‌شود. اما اگر اصرار به انجام آن دارید؛ برنامه‌های گوناگونی در Google Store وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. در ادامه یکی از این برنامه‌ها معرفی می‌شود.

شکستن قفل گوشی با کد

باز کردن قفل گوشی اندروید

یکی از روش‌های بسیار مرسوم برای باز کردن رمز، شکستن قفل گوشی با کد است. این روش روی اکثر گوشی‌های موبایل اندرویدی کار می‌کند و به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را تست کنید. استفاده از این روش کمی دشوار است اما اگر بتوانید تمامی مراحل زیر را به درستی اجرا کنید، احتمالا بدون از دست دادن اطلاعات گوشی قفل آن را باز خواهید کرد.

نکته‌ی بسیار مهم: 

فقط در صورتی می‌توانید از این روش استفاده کنید که قابلیت USB debugging را قبلا روی گوشی خود فعال کرده و در گذشته نیز بین کامپیوتر و گوشی خود اتصال برقرار کرده باشید.

اکنون برای استفاده از این روش باید چندین مرحله را به ترتیب طی کنید که این مراحل عبارتند از:

۱) در ابتدا به سراغ دانلود و نصب ADB بر روی کامپیوتر خود بروید.

۲) سپس برنامه را باز کنید و تمام موارد ضروری و پیش نیازها را در آن فعال نمایید.

۳) در این مرحله شما باید گوشی موبایل اندرویدی خود را با کمک کابل USB به رایانه وصل کنید.

۴) حال یک پنجره ظاهر می‌شود که شما باید دستور adb shell rm/data/system/gesture.key را در آن بنویسید.

کد باز کردن قفل گوشی سامسونگ

۵) روی کلید Enter ضربه بزنید.

۶) در این مرحله شما باید گوشی موبایل خود را مجددا راه اندازی کنید.

۷) در نهایت نیز شما به تمامی اطلاعات گوشی موبایل خود بدون استفاده از رمز قبلی خود دسترسی خواهید داشت. به همین سادگی!

باز کردن قفل گوشی آیفون بدون پاک شدن اطلاعات

راه‌های گوناگونی برای باز کردن قفل صفحه نمایش شما وجود دارد که بستگی به تلفن همراه شما و سیستم عامل آن دارد. در آیفون‌ها که خطر پاک شدن اطلاعات به دلیل فراموشی رمز عبور، بسیار بالاست؛ بازیابی رمز و باز کردن گوشی بدون پاک شدن اطلاعات کار دشواری نیست! تنها کافی است که apple ID خود را بازیابی کنید و به دستگاه اجازه راه‌اندازی مجدد دهید. آیفون شما در صورتی‌که مطمئن شود خود شما رمز را فراموش کرده‌اید و خطری دستگاه را تهدید نمی‌کند؛ اجازه می‌دهد رمز را بازیابی کرده و با تنظیم یک رمز عبور جدید، گوشی خود را باز کنید. برای انجام این کار البته پاسخ به پرسش‌های امنیتی نیاز است. بنابراین اگر پرسش‌های امنیتی خود را تنظیم نکرده‌اید؛ هرچه سریع‌تر این‌کار را انجام دهید.

خط مشی و سیاست‌های apple، حفظ و نگه‌داری از اطلاعات کاربران است. برای این شرکت تفاوتی ندارد اطلاعات شما چیست! از تصاویر سلفی گرفته تا یادداشت‌ها، پیام‌ها، مخاطبین و اطلاعات دیگری که روی آیفون شما وجود دارد؛ برای سیستم عامل این شرکت مهم است و از آن محافظت می‌کند. البته محافظت اطلاعات در iOS به این معنا نیست که هیچ‌کس جز شما نمی‌تواند وارد تلفن همراه‌تان شود! هکرها راه‌های فراوانی برای دست‌یابی به این اطلاعات دارند؛ اما با این همه محافظت اطلاعات در این سیستم عامل و سخت‌افزار، بهتر از تلفن‌های همراه دیگر است.

همان‌گونه که بیان شد؛ در گوشی‌های آیفون بهترین راه استفاده از توانایی‌های سیستم عامل است. اینکه با اتصال به iTunes، وارد کردن رمز Apple ID و سپس پاسخ به پرسش‌های امنیتی، رمز عبور خود را بازیابی کرده و به دستگاه‌تان وارد شوید. استفاده از برنامه‌های متفرقه را به‌کل فراموش کنید! متاسفانه اپل قدری حساس است و اگر متوجه شود که برنامه یا دستگاه دیگری قصد وارد شدن به تلفن همراه شما را دارد؛ به سرعت دستگاه‌تان غیر فعال می‌شود که امکان دارد اطلاعات خود را نیز از دست بدهید. بنابراین از برنامه‌هایی که چنین ادعایی دارند؛ دوری کنید.

استفاده از قابلیت Find My Device

باز کردن قفل گوشی

این روش مختص باز کردن قفل گوشی هواوی است. اگر تلفن هوآوی شما با اکانت گوگل همگام‌سازی شده باشد، می‌توانید از طریق قابلیت Find My Device رمز عبور یا الگوی صفحه نمایش آن را به راحتی باز کنید. در ابتدا مطمئن شوید که گوشی خود را به وای‌فای متصل نموده‌اید و سپس گزینه‌های موقعیت مکانی و Find My Device را روشن کنید.

نکات مهم:

  • این روش تمام اطلاعات موجود در تلفن همراه شما را پاک می‌کند. پس اگر به فکر باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات آن هستید، این روش اصلا برای شما مناسب نخواهد بود.
  • اگر موبایل هواوی خود را با اکانت گوگل همگام‌سازی نکرده باشید و موقعیت مکانی و همچنین ویژگی Find My Device را فعال نکرده باشید، این تکنیک کار نخواهد کرد.
  • دقت داشته باشید که برای انجام درست این کار به اینترنت نیاز خواهید داشت.

حال برای استفاده از این قابلیت باید چندین مرحله را به ترتیب طی کنید که این مراحل عبارتند از:

۱) در ابتدا به سراغ باز کردن Find My Device در مرورگر رایانه و یا یک تلفن همراه دیگر بروید.

۲) حالا وارد حساب گوگل خود شوید.

۳) مدل تلفن همراه خود را انتخاب نمایید و روی Next ضربه بزنید.

۴) سپس ERASE DEVICE را فشار دهید.

۵) دوباره رمز اکانت گوگل خود را وارد کنید و سپس روی Erase ضربه بزنید.

۶) اکنون باز کردن قفل تلفن همراه هوآوی شما موفقیت‌آمیز خواهد بود و دوباره می‌توانید از گوشی موبایل خود (بدون اطلاعات قبلی موجود در تلفن همراه) استفاده کنید.

باز کردن قفل گوشی بدون حذف اطلاعات با استفاده از Back Up Pin

اگر قبلا برای گوشی کد پشتیبان تعیین کرده‌اید با طی کردن مراحل فوق می‌توانید بدون حذف اطلاعات و بازکردن رمز گوشی با کد دستگاه را باز کنید.
۱) بعد از اینکه چندین بار رمز گوشی را اشتباه زدید، شما به صفحه هشدار هدایت می‌شوید که اعلام می‌کند گوشی برای ۳۰ ثانیه قفل شده و باید مجدد برای زدن پسورد صبر کنید.
۲) در این مرحله در پایین صفحه گزینه‌هایی ظاهر می‌شود که از بین این گزینه‌ها باید Back Up Pin را انتخاب کنید.
۳) در مرحله بعد کد پشتیبانی که از قبل روی گوشی وارد کرده بودید را بزنید، اگر این مرحله را درست انجام دهید قفل گوشی باز می‌شود.

چرا نباید از نرم‌افزار‌های قفل شکن استفاده کنیم؟

تنها دلیلی که استفاده از این نرم‌افزارها را منتفی می‌کند؛ تهدید امنیت دستگاه و اطلاعات شماست. زمانی که از جیمیل استفاده می‌کنید؛ دسترسی بیشتری به شخص یا برنامه‌ای نمی‌دهید. تنها از سیستم عامل گوشی خود و شرکت سازنده آن می‌خواهید که در باز کردن قفل صفحه نمایش تلفن همراه‌تان، به شما کمک کنند. هم سیستم عامل و هم شرکت سازنده آن (گوگل) پیش از این هم دسترسی به اطلاعات شما داشته‌اند و شما نیز با اعتماد به آنها این اجازه را برایشان صادر کرده‌اید.

اما هنگامی که از نرم‌افزار دیگری می‌خواهید که قفل صفحه نمایش شما را بشکند؛ در واقع به آن نرم‌افزار اجازه می‌دهید که به اطلاعات دستگاه شما دسترسی پیدا کند. اینکه اطلاعات شما روی سرورهای این برنامه آپلود شود یا چه کسانی با پوشش این نرم‌افزار به گوشی شما وارد شوند؛ چیزی نیست که بتوان آن را متوجه شد. تنها ممکن است مدت‌ها بعد از سوی شما اقدامی خرابکارانه صورت گیرد یا با استفاده‌هایی نا‌به‌جا از اطلاعات شما به دردسر بزرگی دچار شوید. بنابراین تا می‌توانید کسی را به حریم شخصی خود راه ندهید و اجازه ندهید نرم‌افزارهای گوناگون به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا