رایانه ایسایت و اپلیکیشن

بالابردن سرعت جستجوگر گوگل‌کروم درچند دقیقه

کاهش سرعت مرورگر یکی از مشکلاتی است که برخی کاربران گوگل‌کروم با این مرورگر محبوب دارند. در این مطلب، سعی کرده‌ایم دو روش ساده برای رفع این مشکل به شما معرفی کنیم.

چنانچه شما هم از مرورگر گوگل‌کروم استفاده می‌کنید، ممکن است بعد از مدتی احساس کنید مرورگر سرعت اولیه‌ی خود را از دست داده و درمقایسه‌با قبل کُندتر کار می‌کند. در این مقاله، سعی می‌کنیم روشی به شما آموزش دهیم که در کمتر از پنج دقیقه، سرعت مرورگر را به حالت اول برگردانید.

اگر در اینترنت به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دنبال راهی برای بهبود سرعت مرورگر کروم بگردید، صفحات فراوانی پیدا خواهید کرد که هرکدام روش‌های زیادی برای این‌ کار به شما آموزش می‌دهند. دراین‌بین، نکته‌ی مهم این است که هیچ کسی نمی‌خواهد زمان زیادی برای بهبود سرعت مرورگر خود صرف کند؛ چراکه همه‌ی ما کارهای مهم‌تری برای انجام داریم و ترجیح می‌دهیم وقت خودمان را صرف انجام آن‌ها کنیم. بنابراین سؤالی که پیش می‌آید این است:

بهترین و سریع‌ترین راه برای بهبود سرعت گوگل کروم چیست؟؟؟

در جواب این سؤال، باید بگوییم آزمایش‌های زیادی انجام دادیم و دو روش برای این‌ کار پیدا کردیم که می‌توانید سرعت مرورگر خودتان را بهبود دهید.

روش اول

این روش شامل راه‌اندازی مجدد مرورگر است. نگران از‌دست‌دادن تب‌هایی نباشید که روی مرورگرتان باز است. کافی است قبل از بستن مرورگر مراحل زیر را انجام دهید:

  • نشانی chrome://settings/onStartup را در نوار آدرس مرورگرتایپ کنید و Enter را بفشارید.
  • در On start-up تیک Continue where you left off را بزنید.

حالا می‌توانید گوگل‌کروم را ببندید و دوباره بازکنید.

chrome

هنگامی‌که مرورگر را مجددا راه‌اندازی کردید، به تب‌های بازشده نگاه کنید. اگر تبی اضافه باز شده است که شما آن‌ را باز نکرده‌اید، احتمالا این تب می‌تواند بخشی از مشکل مرورگر شما باشد؛ چراکه تب‌های باز منابع سیستم را دریافت می‌کنند و باعث کُندشدن کروم می‌شوند. دو راه می‌توان برای این مشکل پیشنهاد داد:

  • از نشانک‌های مرورگر بهتر استفاده کنید. باز‌نگه‌داشتن تب‌ها برای یادآوری مطلب عادت درستی نیست.
  • از افزونه‌ی مدیریت تب استفاده کنید. ما One Tab و Session Buddy و The Great Suspender را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روش دوم

در این روش، کاربران ویندوز می‌توانند از امکان اسکن سریع گوگل‌کروم برای پیداکردن بدافزارها استفاده کنند. برای این منظور کافی است در سمت راست و بالای مرورگر، روی سه‌نقطه کلیک کنید و سپس Settings و بعد از آن Advanced را بزنید. درادامه از Reset and clean up روی Clean up computer کلیک کنید و در آخر Find را بزنید.

گروه فنی مهندسی زرین‌هور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا