اینستاگرامترفند هاترفند های IOSترفند های ویندوزترفندهای اندرویدشبکه

خطا های اینستاگرام

خطا های اینستاگرام: اپلیکیشن اینستاگرام، یکی از بهترین و پرکاربردترین برنامه های موبایلی در ایران و در جهان است.الگوریتم های اینستاگرام، دائما در حال به‌روزرسانی هستند و محیطی پویا تر و جذاب تر را برای کاربران فراهم می کنند.

اگر جزو کاربران فعال در اینستاگرام باشید، اخیرا با مشکلات عجیب و غریبی مواجه شده اید که تا قبل از این وجود نداشته اند. این مشکلات برای بعضی از پیج های اینستاگرامی پیش آمده است و کاربران را نگران کرده است. در این نوشته می خواهیم درباره خطا های اینستاگرام با شما صحبت کنیم و راه حل هریک از این مشکلات را به شما توضیح دهیم.

مشکل ۱: خطا(error) هنگام ورود به اینستاگرام یا login

یکی از خطا های اینستاگرامی است که گاهی اوقات وقتی کاربران می خواهند وارد اکانت اینستاگرام خود شوند با ارورهایی مواجه می شوند. بسیاری با مشکل ورود به اینستاگرام را با نمایش پیغام Sorry There Was a Problem With Your Request مواجه می شوند اما علت آن چیست؟!

sorry there was a problem with your request

معنی این پیام این است که: متاسفیم! درخواست شما با مشکل روبرو شده است.

برخی از دلایلی که موجب بروز این مشکل می شوند عبارتند از:

  • سرعت اینترنت کم
  • اختلال در سرورهای برنامه اینستاگرام
  • مشکل ip (بلاک شدن آی پی شما به دلیل نقض کردن مکرر قوانین اینستاگرام)
  • و…

راهکارهای حل مشکل ورود به اینستاگرام:

همان گونه که قبلا بیان کردیم بسیاری از خطاها و مشکلات اینستاگرام را شما به راحتی می توانید حل کنید که در اینجا به بررسی روش های حل ارور های هنگام ورود به اینستاگرام می پردازیم.

۱_تغییر اینترنت


اتصالات اینترنت خود را بررسی کنید و اینترنت را از مودم به تلفن همراه یا بالعکس تغییر دهید. گاهی اینترنت شما قطع است که به راحتی می توانید با چک کردن مرورگر یا سایر اپلیکیشن ها متوجه این امر شوید. مورد دیگر در مورد اینترنت این است که گاهی آنقدر سرعت اینترنت شما کند است که اینستاگرام قادر به نمایش داده های خود به شما نیست از این رو به راحتی با مراجعه به سایت speed test می توانید متوجه شوید آیا این خطا به دلیل سرعت کم اینترنت شما است یا نه.

۲_رعایت قوانین اینستاگرام برای جلوگیری از اعمال محدودیت

هنگامی که از هر اپلیکیشنی استفاده می کنید باید قوانین آن شبکه اجتماعی را رعایت کنید چرا که هر یک از این شبکه های اجتماعی راهکارهایی برای جریمه و حتی جلوگیری از ادامه فعالیت اکانت های خاطی در نظر می گیرند. اینستاگرام با استفاده از قانون شادوبن اکانت های خاطی را جریمه و محدود می کند و در صورت تکرار نقض قوانین آن توسط افراد خاطی از حضور چنین افرادی در اینستاگرام جلوگیری می کند.
شاید یکی از این قوانین که بسیاری با آن اشنایی نداشته باشند ایجاد اکانت های متعددد توسط یک اکانت و یک ip ‌است. در چنین شرایطی اینستاگرام ip فرد خاطی را بلاک می کند در چنین حالتی بهترین راهکار استفاده از ابزارهای تغییر ip است.
نکته: محدود شدن ip تنها برای همان دستگاهی اعمال می شود که اکانت های زیاد و متعددی را ایجاد کرده است.

۴_غیرفعال کردن موقتی حساب کاربری شما در اینستاگرام


گاهی ارورهایی که هنگام ورود به اینستاگرام با آن مواجه می شوید ناشی از باگ های اینستاگرام است و برخی مواقع با deactive و active کردن مجدد اکانت خود این باگ به راحتی مرتفع می شود.
بنابراین به سایت رسمی اینستاگرام مراجعه نمایید و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود می توانید به طور موقت حساب خود را غیرفعال و دوباره برای ورود به آن از طریق اپلیکیشن اینستاگرام اقدام کنید.

——————————————————————————————————————–

مشکل۲: اینستاگرام شما باز نمی شود!

یکی دیگه از خطا های اینستاگرام، این است که اگر گوشی اندرویدی داشته باشید، گاهی اوقات مشاهده می کنید که اینستاگرام شما باز نمی شود و در هنگام باز شدن متوقف خواهد شد.

راه حل رفع این مشکل:

شما باید حافظه کش (Cache) و داده (Data) برنامه اینستاگرامتان را از دستگاه اندرویدی خود حذف کنید. برای حل این مشکل به بخش “Applications” رفته و برنامه “Instagram” را انتخاب کنید. در پایین همان صفحه، گزینه”Clear Cache” را مشاهده می کنید. وقتی “Clear Cache” را می زنید، تمام دیتای برنامه اینستاگرام را حذف خواهید کرد. در بسیاری از موارد، با همین کار ساده مشکل اینستاگرام شما برطرف می شود؛ اما اگر این اتفاق نیفتاد، برنامه اینستاگرامتان را به صورت کلی از موبایلتان پاک کرده و نسخه جدید اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.

مشکلات اینستاگرام جدید

——————————————————————————————————————–

مشکل۳: خطای update نشدن فید اینستاگرام

یکی دیگر از انواع خطاهای اینستاگرام زمانی رخ می دهد که شما در حال گشت و گذار در اکسپلور هستید. در این حالت،پست ها برای شما نمایش داده نمی شوند و حتی با بروز رسانی (refresh صفحه) نیز با پیام couldn’t refresh feed مواجه می شوید. 

زمانی که این مشکل به وجود بیاید، اکانت های دیگر دسترسی به محتواهای پیج نخواهند داشت و هیچ گونه لایک و کامنتی برای این حساب ثبت نمی شود. حتی ممکن است در پیام های دایرکت نیز با خطا روبرو شوید.

راهکار رفع خطای آپدیت نشدن feed

مهم ترین دلیل این مشکل را می توان خرابی اتصالات اینترنت دانست.پس در گام اول،سرعت اینترنت و متصل بودن دستگاه به شبکه اینترنت را بررسی کنید.

برای بررسی تنظیمات اینترنت در تلفن همراه به روش زیر اقدام کنید:

  • ابتدا از سایت هایی که سرعت اینترنت را چک می کنند استفاده کنید تا از کند بودن یا دیگر مشکلات اینترنت خود مطمئن شوید.یکی از این سایت ها speed test است.
  • در قدم بعدی، ساده ترین راه فعال کردن حالت هواپیما و غیرفعال کردن دوباره آن است.
  • اگر باز هم مشکل اتصال شما برطرف نشد، نقطه دسترسی در تنظیمات اینترنت تلفن همراه خود را بررسی کنید.
نقطه دسترسی در تنظیمات اینترنت تلفن

تلفن های همراه از طریق پردازش اطلاعات این بخش، اتصال میان دستگاه شما و اپراتور اینترنت را برقرار می کنند و نوع اپراتور و مسیر را تعیین می کنند.البته برای تمام مشکل های اینستاگرام راه حل هایی وجود دارد.

برای تغییر تنظیمات نقطه دسترسی یا apn می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به تنظیمات گوشی همراه خود مراجعه کنید
  2. بر روی گزینه mobile networks کلیک کنید
  3. گزینه Access Point Names را باز کنید
  4. گزینه Add a New APN را پیدا کرده و یک apn جدید وارد کنید
    یک apn

نکته: طبق اپراتور سیم کارت خود، نام و apn را تنظیم کنید.

نکته دوم: اگر اپراتور سیم کارت شما شرکت ایرانسل است:

اگر اپراتور سیم کارت شما شرکت همراه اول است:

اگر پس از بررسی تنظیمات apn، باز هم مشکل feed پست های اینستاگرام را داشتید، می توانید با بررسی حافظه کش و پاک کردن آن مشکل را برطرف کنید.

دستگاه اندرویدی:

  • به قسمت تنظیمات دستگاه خود بروید
  • گزینه “apps” را انتخاب کنید
  • برنامه مورد نظر خود را جستجو کنید
  • وارد آیکون برنامه شوید و گزینه “storage” را انتخاب کنید
    گزینه apps
  • گزینه “clear cache” را انتخاب نمایید

دستگاه ios:

  • وارد قسمت تنظیمات شوید
  • گزینه “general” را انتخاب نمایید
    گزینه general 
  • صفحه جدیدی باز می شود که در پایین آن گزینه “iPhone storage” را انتخاب می کنیم
  • برنامه اینستاگرام را از بین سایر برنامه ها پیدا و روی آن ضربه می زنیم
    گزینه iPhone storage
  • گزینه “offload app” را انتخاب می کنیم)

راهکار نهایی برای حل این مشکل

حذف فایل هایی کش ذخیره شده در برنامه اینستاگرام یکی از بهترین راه هایی است که توصیه می کنیم همیشه و به صورت مکرر این اقدام را انجام دهید حتی اگر اینستاگرام شما دچار مشکل نیست چرا که این کار به بهبود عملکرد گوشی و اپلیکیشن اینستاگرام کمک می کند.

توجه داشته باشید که اینستاگرام برخلاف سایر اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر و ویدئو است پس حجم زیادی از داده را در حافظه پنهان خود ذخیره می کند.

مراحل پاک کردن cache اینستاگرام

  1. وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید
  2. در قسمت “apps” گزینه “manage apps” را انتخاب نمایید
  3. اکنون اینستاگرام را در میان سایر اپ ها پیدا نمایید
  4. گزینه “storage” را انتخاب کنید
    گزینه storage
  5. اکنون گزینه “clear data” را انتخاب کنید و از پنجره باز شده “clear cache” را انتخاب کنید
    گزینه clear data
  6. اکنون به قسمت مدیریت اینستاگرام بروید و گزینه “force stop” را انتخاب نمایید.

——————————————————————————————————————–

مشکل۳: زمانی که می خواهید کامنت بگذارید، اینستاگرام به شما اخطار می دهد و نمی توانید کامنت بگذارید!

یکی دیگه از خطا های اینستاگرام، این است که اگر در اینستاگرام نمی توانید کامنت بگذارید، تلاش کنید تا اپلیکیشن اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه آن به‌روزرسانی کنید. اگر اپلیکیشن اینستاگرام شما آپدیت شده است، به یکی از دلایل زیر قادر به کامنت گذاری نیستید:

  • در کامنت خود، بیشتر از ۳۰ هشتگ گذاشته اید! یادتان باشد که اینستاگرام، به شما اجازه ثبت بیشتر از ۳۰ هشتگ را نمی دهد و کامنت شامل تعداد زیادی هشتگ را ارسال نخواهد کرد.
  • کامنت شما تکراری است و زیر پست های دیگر خود هم همین کامنت را گذاشته اید.
  • بیشتر از ۵ منشن را در یک کامنت گذاشته اید.
  • اینترنت شما ایراد دارد و مدام قطع و وصل می شود.

در صورت برطرف کردن مشکلات بالا، مشکل عدم ارسال کامنت های شما حل می شود.

مشکلات اینستاگرام جدید

——————————————————————————————————————–

 مشکل۴: پیج شما Action Block شده است

یکی دیگه از خطا های اینستاگرام، این است که هنگامی که Action Block می شوید، پیغامی با عنوان You’re Action Blocked را مشاهده خواهید کرد و این مشکل برای فعالیت در اینستاگرام دردسرساز می شود.

چرا اینستاگرام، پیج ها را Action Block می کند؟

اینستاگرام به چند دلیل برای پیج های اینستاگرام سخت گیری می کند؛ اگر پیج شما فعالیت اسپم گونه داشته باشد، اینستاگرام به فعالیت شما حساس خواهد شد. مثلا اگر اطلاعات غیرمفید منتشر می کنید، مزاحم دیگر اکانت های اینستاگرامی می شوید و این موضوع، شما را به عنوان یک پیج فیک معرفی می کند؛ در نتیجه اینستاگرام متوجه فعالیت های نادرست شما خواهد شد و پیجتان را جریمه می کند. وقتی شما اکشن بلاک می شوید، نمی توانید پست های دیگران را لایک می کنید، کامنت بگذارید و پیج های دیگران را فالو کنید.

با این کار، شما دیگر نمی توانید فالوئر بگیرید و پست های مختلف منتشر کنید. به همین دلیل است که با Action Block کردن، جلوی فعالیت بیشتر شما را می گیرد. قسمت بد ماجرا این است که اینستاگرام، دلیل Action Block شدن شما را نشانتان نخواهد داد.

اپلیکیشن اینستاگرام، قبل از Action Block شدن، هیچ اخطاری به کاربران خود نمی دهد. به همین دلیل، یک اشتباه کوچک ممکن است فعالیت پیج اینستاگرام شما را متوقف کند. البته در این مقاله، دلائل اکشن بلاک شدن پیج های اینستاگرامی را متوجه می شوید و می توانید پیج اینستاگرامی خود را Unblock کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا