امنیتترفند هاترفند های IOSترفند های ویندوزترفندهای اندرویدشبکهفایرفاکسگوگل کروممرورگر

حذف عکس های لو رفته در اینترنت

حذف عکس: در پاسخ به این سوال که اگر عکسمان پخش شد چه کنیم باید گفت بدلیل آنکه به موجب قانون جرایم رایانه ای، انتشار فیلم و عکس خصوصی دیگران جرم است ، شخصی که عکس و فیلم خصوصی وی پخش یا منتشر شده است می تواند از متهم شکایت نماید. البته راه کار هایی برای حذف عکس ها نیز وجود دارد.

چه عکس هایی را می توان از نتایج گوگل پاک کرد؟

  • برداشتن تصویر حذف شده از نتایج جستجو
  • تصاویر اطلاعات مالی، پزشکی و هویتی
  • تصاویر خصوصی منتشر شده بدون اجازه و یا هرزه نگاری
  • تصاویر جعلی
  • حذف عکس از سایت هایی که از تصاویر شما اخاذی می کنند
  • تصاویر افراد زیر ۱۸ سال
  • تصاویری که مشکلات قانونی دارند.

کدام وب‌سایت‌ها اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کنند؟

سایت‌هایی مانند راهنمای آنلاین، وبسایت‌های مخصوص یافتن آدرس وبسایت و حتی وبسایت‌هایی که سوابق کاربران را بررسی می‌کنند، در این فهرست قرار دارند. علاوه بر این وبسایت‌ها، مواردی مانند Whitepages.com داده شخصی کاربران را در آمریکا نمایش می‌دهد (سایت ۱۹۲ همین وظیفه را در بریتانیا بر عهده دارد).

معمولا، این وبسایت‌ها بخشی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند و پس از آن می‌توانند اطلاعات بیشتری از کاربران، مانند آدرس منزل و شماره تلفن بخواهند. در کنار این نوع وبسایت‌ها، موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی نیز بخش گسترده‌ای از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند که می‌توانند همانند فیسبوک از آن سوء استفاده کنند.

حذف اطلاعات شخصی از اینترنت در بخش جستجوی گوگل

حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

یکی دیگر از گام‌های تاثیر‌گذار در حذف داده‌های شخصی شما از سوابق عمومی، مدیریت نتایج جستجوی گوگل است. در حالی که گوگل تجربه جستجوی سریعی را ارائه می‌دهد، بر کسی پوشیده نیست که حریم خصوصی کاربران را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

خوشبختانه، حذف اطلاعات خصوصی در برنامه‌های گوگل آسان است و به عنوان مثال، اگر حین جستجوی خود، عکس‌های قدیمی یا محتوای دیگری ظاهر شود، می‌توانید به راحتی آن‌ها را از طریق پشتیبانی گوگل حذف کنید.

همچنین می‌توانید از گوگل درخواست کنید تا شماره حساب بانکی، شناسه، امضا و سایر اطلاعات شما را حذف کند. در صورتی که این اطلاعات مجددا دیده شد، کافی است به صفحه پشتیبانی گوگل بروید و روی شروع درخواست حذف کلیک کنید و سپس، از صفحه جدید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دلیل حذف محتوا را انتخاب کنید، کشور محل سکونت خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.
  • نوع اطلاعات شخصی را که می‌خواهید حذف کنید (آدرس، شناسه، تصاویر، امضا و غیره) را انتخاب کنید و در صورت ثبت درخواست، اطلاعات مرتبط دیگری را باید پر کنید و سپس روی Next کلیک کنید.
  • جزئیات بیشتری مانند آدرس ایمیل، URL تصویر/محتوا، تصاویر صفحه و غیره را وارد کنید.
  • checkbox تایید را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

درخواست شما ارسال خواهد شد و فوراً در ایمیل گوگل خود تأییدیه دریافت خواهید کرد. گوگل تحقیقات خود را انجام داده و هرگونه محتوای مخرب را حذف خواهد کرد. درغیر اینصورت، توضیح مختصری را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

حذف عکس شخصی از گوگل به شیوه دستی

در حالت اول شما باید دلایل کافی برای ارائه درخواست حذف عکس از نتایج جستجوی گوگل داشته باشید. اما همیشه هم اینطور نیست که بخواهید عکس خاصی (دارای مشکلات قانونی و یا مشابه مواردی که در بالا گفته شد) را از گوگل حذف کنید. در برخی از مواقع تصویری شخصی از شما در گوگل ثبت است که هیچ منع قانونی هم ندارد اما شما آن را دوست ندارید. در چنین مواقعی باید مراحل زیر را دنبال کنید تا موفق به حذف عکس شخصی از گوگل شوید.

  • به بخش جستجوی تصاویر در google Image بروید و نامی را که عکس شما با آن در گوگل ثبت شده است را جستجو کنید.
  • روی تصویر بند انگشتی (thumbnail) که تمایل دارید از گوگل حذف شود راست کلیک کنید و از منویی که باز می شود گزینه Copy link address را انتخاب کنید.
  • سپس وارد این لینک شوید.
درخواست حذف عکس از گوگل
  • روی دکمه New request کلیک کنید.
  • سربرگ Image را از بخش بالای پنجره انتخاب کنید.
  • آدرس تصویر کپی شده را در باکس مربوطه Paste کنید.
ارسال تصویر درخواستی برای حذف از نتایج گوگل

بعد از چند لحظه گوگل شرایط تصویر را بررسی می‌کند. سپس ممکن است یکی از دو حالت زیر رخ دهد:

حالت اول:

اگر تصویری که تمایل دارید حذف کنید در وب سایت شخصی خود شما میزبانی می‌شود، میتوانید محتوا دلخواهی را به جای تصویر جایگزین کنید. به این ترتیب بعد از مدت کوتاهی تصویر شما از اینترنت حذف و متن مورد نظر جایگزین آن می‌شود.

حالت دوم:

اگر تصویر در وب سایت دیگری که در اصطلاح به آن سایت شخص ثالث گفته می‌شود آپلود شده است، باید به سادگی از مدیر وب سایت بخواهید که عکس مربوطه را پاک و متنی که به جای آن جایگزین کرده‌اید را جایگزین کند.

روی گزینه Yes کلیک کنید، سپس روی گزینه Next بزنید.

مدت زمان حذف عکس از نتایج گوگل

به طور کلی ممکن است پروسه حذف عکس از گوگل یک یا دو روز زمان ببرد. صبور باشید تا این اتفاق رخ دهد و در صورت بیشتر شدن این زمان حتما این مراحل دقیق از سر بگیرید شاید در یکی از این مراحل اشتباه کرده باشید.

چگونه اطلاعات شخصی خود را از وب‌سایت‌ها حذف کنیم؟

حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

در گذشته، فهرست بندی وب‌سایت‌ها، فرایند حذف اطلاعات را با مشکل مواجه می‌کرد. در اکثر مواقع، وبسایت‌ها مراحل اضافی را مانند: چاپ و ارسال یک فرم کاغذی یا حتی درخواست از شما برای ارسال فکس برای جلوگیری از تکمیل فرایند حذف اطلاعات را ایجاد می‌کردند.

اما حالا به لطف قوانین اتحادیه اروپا، سایت‌ها باید روش‌های معقولی را برای حذف جزئیات به شما ارائه دهند. حتی اگر خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید، وب سایت مورد نظر باید اجازه حذف اطلاعات را به شما بدهد. علاوه‌بر‌این، حذف اطلاعات شخصی شما از این وب سایت‌ها رایگان است .

وبسایت‌های شخص ثالث ممکن است پیشنهاد کنند تا اطلاعات شما را در ازای پرداخت هزینه از اینترنت حذف کنند، اما اکثر وبسایت‌های بزرگ یک روش درخواست رسمی دارند که نباید هزینه‌ای برای شما به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا