برنامه نویسی

در مورد زبان برنامه نویسی پایتون-کوتاه

در مورد زبان برنامه نویسی پایتون-کوتاه

در مورد زبان برنامه نویسی پایتون-کوتاه

پایتون از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی قدرتمندی است که در زمینه علم داده‌ها، یادگیری ماشینی، خودکارسازی سامانه‌ها، توسعه وب، واسط‌های برنامه‌نویسی و… به کار گرفته می‌شود.

پایتون یکی از آن زبانهای نادر است که می تواند ادعا کند ساده و قدرتمند است. شما خود را با تعجب خوشحال خواهید دید که می توانید تمرکز خود را بر روی حل مسئله آسان کنید

تاریخچه پایتون

پایتون اواخر دهه ۱۹۸۰ (میلادی) توسط خودو فان روسوم در کشور هلند ایجاد شد. هدف خَودو ایجاد جانشینی برای زبان برنامه‌نویسی ای‌بی‌سی بود .

کتابخانه های گسترده

یکی از ویژگی های برتر و جامع پایتون وجود کتابخانه های متعدد است .

کتابخانه استاندارد پایتون واقعاً بسیار بزرگ است. این می تواند در انجام کارهای مختلفی از جمله عبارات منظم ، تولید اسناد ، آزمایش واحد ، رشته‌سازی ، پایگاه داده ، مرورگرهای وب ، CGI ، FTP ، ایمیل ، XML ، XML-RPC ، HTML ، فایلهای WAV ، رمزنگاری ، GUI (رابط کاربری گرافیکی) ، به شما کمک کند. و سایر موارد وابسته به سیستم. به یاد داشته باشید ، همه این موارد همیشه در هر کجا که پایتون نصب شود ، موجود است. فلسفه پایتون به این باتری ها گفته می شود.

علاوه بر کتابخانه استاندارد ، کتابخانه های با کیفیت بالا و مختلف نیز وجود دارد که می توانید در آن جستجو کنید.

ویژگی های شاخص پایتون :

ساده
آسان برای یادگیری
منبع آزاد و آزاد
زبان سطح بالا
قابل حمل
شی گرا
قابل توسعه
قابل جاسازی
کتابخانه های گسترده

پایتون یک محیط کاملاً پویا را برای برنامه‌نویسی در اختیار برنامه نویس ها قرار داده و همچنین از آنجایی‌ که این زبان برنامه‌نویسی کاملاً رایگان و اپن‌ سورس است، بسیاری از برنامه نویس ها از پایتون برای پروژه های عظیمی استفاده می کنند که در زیر به چند مورد از معروف ترین های آنها اشاره می کنیم :

گوگل

دراپ باکس

یاهو مپ

اینستاگرام

یوتیوب

و …

ار مهمترین پروژه های که در ایران با پایتون نوشته شده است ، کافه بازار است ، که با فریم ورک جنگو(یکی از فریم ورک های برتر پایتون)است انجام شده است .

منابع :

python

swaroopch

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا