ترفند هاترفند های ویندوز

سرعت کامپیوتر ، چگونه سرعت سیستم خود را بالا ببریم؟

اولین چیزی که به ذهن همه میرسه ارتقا سخت افزاری کامپیوتر هستش. اما در این مقاله از زرین هور به شما یاد میدهیم چگونه با روش های دیگر سرعت را ارتقا دهید.

اینو یادتون باشه که سرویس کردن کامپیوتر میتونه در این زمینه بسیار کمک کنه چون شاید ندونید ولی گرد و غبار خیلی تاثیر در سرعت کامپیوتر داره.

۱-خراب شدن فایل های سیستمی

برای حل این مشکل برید به قسمت سرچ ویندوز بروید (cmd) رو سرچ کنید و (run as administrator) بزنید.

سرعت

دستوری که باید بنوسید:

sfc/scannow

این دستور مقداری طول میکشه حتی در بعضی از سیستم ها به یک ساعت هم خواهد رسید. شما میتونید کارهای دیگتون رو انجام دهید تا پروسه اسکن تمام شود.بعد از اینکه اسکن تمام شد اگر مشکلی وجود داشته باشه بهتون نمایش داده میشه و به شما میگه که فایل تعمیر شده یا نه.

۲-پاور آپشن

در منو استارت پاور رو سرچ کنید و (power & sleep setting) رو انتخاب کنید. حالا روی گزینه (Additional power setting) بزنید.

سرعت

و روی گزینه (high performance) کلیک کنید.

۳-search index

یکی از مواردی که باعث میشه ویندوز کند بشه ایندکسینگ سرچ ویندوز هستش. ویندوز دائما در حال ایندکس کردن فایل های ماست تا در سرچ بهتر باشه اما خیلی جوابگو نیست.

برای اینکه ایندکسینگ سرچ ویندوز رو غیر فعال کنید به بخش (services) برید. سپس گزینه (windows search) را پیدا کنید. روش کلیک راست کنید و (stop) رو بزنید حالا دوباره راست کلیک کنید و (properties) رو بزنید و از حالت اتوماتیک روی حالت (disable) قرار دهید.

سرعت

۴- superfech

یکی دیگر از موارد کند کردن سرعت ویندوز (superfech) یا (sysmain) هستش. سوپرفچ با گرفتن اطلاعاتی از برنامه کاری میکنه که سریعتر و راحتر بازش کنه. اگر سیستم خیلی کندی دارید این مورد رو (disabled) کنید اگر تاثیری نداشت دوباره (enabled) کنید.

ممنون که تا پایان این مقاله با زرین هور همراه بودید امیدواریم براتون مفید واقع شده باشد.


بیشتر بخوانید:

ترفند های مخفی گوگل کروم


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا