ترفند هاترفندهای اندرویدگوگل پلی

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید : گاهی اوقات یک اپ یا فایل در اندروید شروع به دانلود شدن می‌کند و شما خیلی زود متوجه می‌شوید که آن اپ یا برنامه مورد نظر شما نیست، نگران نباشید، در اکثر موارد می‌توانید به راحتی دانلود را متوقف و یا لغو کنید.

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید

دانلود یک اپ را از گوگل پلی استور متوقف کنید

در گوگل پلی استور ( و البته استورهای دیگر) برنامه‌ها و اپ‌های زیادی وجود دارند که عمداً شبیه بسیاری از اپ‌های محبوب می‌باشند. اگربرنامه گوگل را جستجو کنید، کپی‌کت‌ها یا همان کپی‌کاری‌های زیادی را شاهد خواهید بود. اگر به صورت تصادفی روی Install در یکی از این کپی‌کاری‌ها تقه بزنید، می‌توانید بلافاصله با تقه زدن روی X در کنار نوار پیشرفت دانلود، آن را متوقف کنید.

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید

آموزش لغو دانلود خودکار اندروید

اولین کاری که می توانیم برای مشکل دانلود خودکار برنامه اندروید انجام دهیم غیرفعال کردن آپدیت خودکار برنامه ها است. برنامه گوگل پلی استور را باز کنید و روی منو که به شکل سه خط افقی است تپ کنید و بعد Settings را انتخاب کنید. در صفحه تنظیمات Auto-update apps را تپ کنید. در صفحه بعدی شما سه گزینه در اختیار خواهید داشت که باید Do not auto-update apps را انتخاب کنید تا بروز رسانی خودکار برنامه ها حذف شوند.

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید

بعد از انجام مراحل بالا شما باید به صورت دستی برنامه را دانلود کنید. برای نصب هر گونه آپدیت برنامه در گوگل پلی استور روی منو تپ کنید. بعد از لیست My apps را انتخاب کنید. به صفحه Installed بروید و برای عنوان Updates جستجو کنید که وقتی برای برنامه های شما آپدیتی وجود داشته باشد ظاهر می شود. اگر می خواهید تمام برنامه ها را به صورت همزمان آپدیت کنید دکمه Update all را انتخاب کنید. اگر هم می خواهید به صورت تک به تک برنامه ها را آپدیت کنید روی دکمه Update تپ کنید.

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید

غیر فعال کردن نمایش اخطار و اعلان آپدیت های برنامه

برای غیر فعال کردن نمایش و اعلان بروزرسانی برنامه در مارکت های ایرانی نظیر بازار وارد بخش تنظمیات (تپ بر روی آیکن چرخدنده) شوید و تیک گزینه اعلان بروزرسانی برنامه ها را بردارید.

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید

در برنامه گوگل پلی نیز با تپ بر روی آیکن منو (همبرگری) انتخاب Setting > Notification و برداشتن تیک گزینه Updates (notify when updates for your apps are available) میتوانید از نمایش پیغام آپدیت برنامه ها گوگل پلی در اندروید جلوگیری کنید.

متوقف کردن دانلودهای خودکار در اندروید

گزینه آخر:

گاهی اوقات یک دانلود می‌تواند عملکرد گوشی هوشمند شما را تحت تاثیر قرار دهد، مثلاً آن را کُند کند یا حتی برخی ویژگی‌ها را غیرفعال نماید. در این صورت، بهترین کار این است که گوشی را به تنظیمات اولیه بازگردانید یا به اصطلاح فکتوری ریست نمایید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. ☺

آرزو حسینی

مدیر گروه فنی مهندسی زرین هور آرزوهای زندگیمان را به اهداف زندگیمان تبدیل کنیم تا برای رسیدن به آنها تلاش کنیم نه اینکه فقط دعا کنیم...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا