ترفند ها

چک کردن آی پی در اوبونتو

چک کردن آی پی در اوبونتو

روش اول – چک کردن آی پی در اوبونتو(استفاده از ترمینال)

برای استفاده ابتدا شما ترمینال خود را باز کنید ( برای باز کردن ترمینال می توانید از کلیدهای ترکیبی CTRL + ALT + T ) استفاده کنید

سریعترین و ساده ترین روش برای بررسی آدرس IP شما ، استفاده از دستور ip است. می توانید از این دستور به روش زیر استفاده کنید:

ip adder show

در واقع ، شما می توانید دستور را کوتاهتر کنید تا فقط ip a. همین نتیجه دقیقاً به شما می دهد

اگر ترجیح می دهید اطلاعات جزئی را دریافت کنید ، می توانید از نام میزبان نیز استفاده کنید:

hostname -I

بد نیست بدانید

طبق عادت همیشگی در این قسمت نگاهی کوتاه به اوبونتو کنیم :

اوبونتو (به انگلیسی: Ubuntu) یک توزیع لینوکس بر مبنای توزیع دبیان است. واژه اوبونتو از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» (به انگلیسی: Humanity Towards Others) است.

اوبونتو یک توزیع لینوکس کاربرپسند است و توانسته رشد بالایی در جذب کاربران ویندوز و تازه‌کار داشته باشد و پشتیبانی نسبتاً خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی دارد.

اوبونتو بر اساس دسکتاپ گنوم طراحی شده و علاوه بر اپلیکیشن‌های گنوم، نرم‌افزارهای بهره‌وری دیگری مانند لیبره‌آفیس و مرورگر وب Mozilla Firefox نیز با اوبونتو عرضه می‌شود.

اوبونتو یک بسته اختیاری به نام «تقویم اوبونتو» دارد که هر ماه یک کاغذ دیواری دسکتاپ جدید را بارگذاری می‌نماید. در گذشته این کاغذ دیواری‌ها دارای تصاویری از انسان‌های نیمه‌عریان بودند که مورد انتقاد قرار گرفتند. این انتقادها منجر به رواج اسم‌های مستعار جدیدی مانند “Linuxxx” شد.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا