اخبارامنیتتکنولوژی

سرویس جدید مایکروسافت لینوکس را از بدافزارها پاکسازی می‌کند!

مایکروسافت از سرویس شناسایی تهدید و ضد بدافزاری رونمایی کرده که می‌تواند امنیت سیستم‌های مبتنی بر لینوکس را به اندازه قابل توجهی ارتقا دهد.

«Project Freta» ابزاری تحت شبکه ابری است که می‌تواند فرمت‌ها و انواع جدید بدافزارها و سایر نرم‌افزارهای آلوده مانند کیت ‌های روت، و رمزکاوها را شناسایی کند که پیش از این معمولا توسط سیستم ‌های لینوکسی قابل تشخیص نبوده‌ اند.

مایکروسافت مدعی است چنین تهدیدهایی در حالت عادی می‌توانند به سرویس‌های ابری ماشین مجازی دسترسی پیدا کنند و کاربران پلتفرم متن ‌باز لینوکس را در مقابل خطرات جبران ناپذیری قرار دهند.

ردموندی‌ها از روشی کاملا نوین برای تشخیص بدافزارها استفاده کرده‌اند که کاملا با متدهای موجود متفاوت است و از سنسورهایی جهت پیش بینی تهاجم موارد ناشناخته بهره می‌برد. Project Freta می‌تواند ماشین‌های مجازی را تحلیل کرده و بیاموزد که چگونه با محیط‌های جدید تطبیق پیدا کند و چطور ممکن است توسط بدافزارها مورد استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت می‌گوید Project Freta به صورت خودکار تصاویر هزاران ماشین مجازی تحت شبکه ابری لینوکس را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد تا فرمت‌ های جدید و مخرب بدافزار را در بیش از چهار هزار نسخه کرنل موجود شناسایی کند.

این موضوع به شدت سیستم‌های امنیتی را انعطاف ‌پذیر می‌کند، به این شکل که تولید کنندگان بدافزار مجبور خواهند بود برای طراحی تهدیدات جدید سرمایه‌ گذاری بزرگی کنند و مدام در حال شناسایی روش‌های دور زدن لایه‌های امنیتی باشند. کاربران سرویس ارائه شده از سوی مایکروسافت لازم است از حساب کاربری همین شرکت استفاده کنند و همچنین گزارشی از محتوای خود را در اختیار آنها قرار دهند تا به صورت تخصصی ‌تر محافظت شوند.

در حالی که این سیستم در حال حاضر فقط از سیستم‌های مبتنی بر لینوکس پشتیبانی می‌کند، مایکروسافت اعلام کرده، قصد دارد در آینده نزدیک پشتیبانی از ویندوز را هم به Project Freta اضافه کند تا تکنولوژی هوش مصنوعی این پلتفرم هم ارتقا یابد.

«مایک واکر» کارگردان ارشد این پروژه در این رابطه می‌گوید: «ما امیدوار هستیم Project Freta به مدیران و پاسخگویان نیرو ببخشد و به صورت جهانی استفاده شود تا مایکروسافت در زمینه شکار متجاوزان و بدافزارها همیشه پیروز باشد».

“با تشکر که با ما همراه بودید”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا