اپلیکشن هااندرویدترفند هاترفندهای اندرویدتکنولوژی

فعال کردن Night Mode در اندروید

حالت تیره یا Dark Mode یکی از پرطرفدارترین قابلیت های نرم افزاری اکثر سیستم عامل ها است که شاید شما قبلا این قابلیت را در سیستم عامل ها یا برنامه های مختلف مانند ویندوز دیده باشید ، پس بد نیست بدانید که در اندروید نیز این ویژگی با نام Night Mode وارد این سیستم عامل شده است.

حالت Night Mode ، درواقع شبیه تمی است که بخش هایی از سیستم عامل شما را دچار تغییر می کند و رنگ آن را تیره می کند ، البته که این ویژگی فقط در بخشی از سیستم عامل مانند اپ های رسمی گوگل یا بخش تنظیمات و یا اکسپلورر رسمی خود گوشی قابل مشاهده است. حالت تیره با این که در تمام سیستم عامل اندروید قابل مشاهده نیست اما در کل سیستم عامل شما را از حالت یکنواختی در می آورد و همچنین از خستگی چشم هنگام کار با دستگاه می کاهد و حالت دلنشینی به آن می دهد.

فعال کردن این حالت با دو روش ممکن است ، در ادامه با فعال کردن این حالت بر روی اندروید ۹ همراه ما باشید

روش اول

طبق عکس زیر از طریق منوی گوشی خود وارد صفحه تنظیمات شده و به قسمت Display (صفحه نمایش) بروید.

سپس به دنبال گزینه Night Mode بگردید. وقتی بر روی آن کلیک کردید با دو گزینه مواجه می شوید که اولی Night Mode را برای همیشه فعال می کند و گزینه دومی براساس زمان و تاریخ گوشی شما به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهد.

روش دوم

در روش دوم شما باید قسمت Developer Option گوشی خود را فعال کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات شده و به قسمت About Phone (اطلاعات گوشی) بروید و در صفحه باز شده به دنبال Software Option بگردید و وارد آن شوید.

سپس در قسمت Software Option به دنبال گزینه Build Number بگردید و بر روی آن هفت بار ضربه بزنید تا قسمت Developer Option در قسمت تنظیمات گوشی برای شما فعال شود.

دوباره به تنظیمات گوشی برگردید ، در آخر صفحه تنظیمات مشاهده می کنید که گزینه جدیدی به نام Developer Option برای شما فعال شده که باید وارد آن شوید. حالا به دنبال گزینه Night Mode بگردید و آن را لمس کنید. در صفحه باز شده شما می توانید از بین دو حالت فعال شدن Night Mode برای همیشه یا اتوماتیک (براساس تاریخ و زمان گوشی شما) یکی را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا