ترفند هاترفندهای اندروید

برنامه هایی که طول عمر باتری گوشی را کم میکند(همراه با راه حل)(۱)

برنامه هایی که طول عمر باتری گوشی را کم میکند(همراه با راه حل)

مشکلات شایعی که برای کاربران پیش می آید، کاهش طول عمر باتری است.

خالی شدن باتری گوشی یکی از مشکلاتی است که پس از نصب برخی اپلیکیشن‌ ها روی گوشی به‌وجود می‌آید. 

 این مشکل باعث کاهش زمان شارژ ماندن دستگاه و مشکلات آزار دهنده دیگر می شود.

شاید بخواهید با این اپلیکیشن‌ های پرمصرف آشنا شوید.

در ادامه با معرفی این اپلیکیشن که قاتل باتری گوشی شما هستند، همراه ما باشید.

این اپلیکیشن‌ها در پس زمینه گوشی، حتی زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید هم اجرا می‌شوند.

مسئله مهم این است که برخی از این اپلیکیشن‌ها جزو محبوب‌ترین برنامه‌هایی هستند که از آن‌ها استفاده می‌کنیم و دل کندن از آن‌ها کار چندان آسانی نیست.

این اپ‌ها را به لطف تحقیقات انجام شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه، سازندگان آنتی‌ویروس Avast و AVG و همچنین علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی شناسایی کنیم.

در ادامه با بدترین اپلیکیشن‌هایی که باتری گوشی شما را زود خالی می‌کنند، آشنا می‌شوید.

برنامه هایی که طول عمر باتری گوشی را کم میکند(همراه با راه حل)

برنامه هایی که طول عمر باتری گوشی را کم میکند(همراه با راه حل)
تیندر (Tinder)

تیندر (Tinder)

اگرچه اپلیکیشن تیندر به زندگی اجتماعی شما سرعت می‌بخشد، اما خوب است بدانید که باعث خالی شدن باتری گوشی شما می‌شود و قاتل باتری گوشی شما است. تیندر همواره در حال پیدا کردن افرادی است که در نزدیکی شما  قرار دارند، از این رو همیشه موقعیت مکانی شما را زیر نظر دارد و مطابق آن اطلاعات را تازه‌سازی می‌کند.

  • برای رفع مشکل چه کار کنیم

شما می‌توانید از یک کاربر همیشه فعال در تیندر به یک کاربر معمول‌تر تبدیل شوید.

امکان اجرای اپلیکیشن در پس زمینه را خاموش کنید تا از اجرای اپلیکیشن تیندر در صورت عدم استفاده از آن جلوگیری شود. همچنین شاید بخواهید تمامی اعلان‌ها را هنگام استفاده از آن غیرفعال کنید. با توجه به گزارش‌های موجود، این ترکیب به عملکرد بهتر باتری منجر می‌شود.

یک راهکار دیگر این است که می‌توانید از نسخه تحت وب اپلیکیشن تیندر استفاده کنید.

  • چه برنامه‌ای را می‌توانیم جایگزین تیندر کنیم؟

برای اپلیکیشنی نظیر تیندر باید به دنبال جایگزینی باشید که دارای ویژگی‌های مشابه باشد.

 OkCupid و Match.com از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مورد نظر هستند.

 با این حال، اگر شما یک کاربر «همیشه فعال» هستید، خوب است بدانید که تمام این اپ‌ها از منابع مشابه استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانید از تیندر استفاده کنید و تنها تنظیماتی را که قبلا به آن اشاره شد، انجام دهید.

برنامه هایی که طول عمر باتری گوشی را کم میکند(همراه با راه حل)
مایکروسافت Outlook

مایکروسافت Outlook

مایکروسافت Outlook یکی از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های باتری و قاتل باتری گوشی است.

مایکروسافت اپ‌های اندرویدی زیادی را توسعه می‌دهد که در این میان اپلیکیشن اندرویدی ایمیل Outlook، توانسته نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کند. متاسفانه، مایکروسافت Outlook در لیست Avastدارای رتبه ۱۰ است که شاید زمان تجدید نظر کاربران در استفاده از آن باشد.

  • برای رفع مشکل چه کار کنیم؟

اگر اپلیکیشن‌های ایمیل در پس‌زمینه گوشی غیر فعال شوند، بی کارامد خواهند شد. اگرچه می‌توان اعلان‌های این اپلیکیشن را حذف کرد، اما شاید بهترین راهکار، استفاده از اپ جایگزین برای آن باشد.

  • چه برنامه‌ای را می‌توانیم جایگزین Outlook کنیم؟

هیچ گونه کم و کاستی از نظر اپلیکیشن‌های مدیریت ایمیل در پلی استور گوگل وجود ندارد و همواره شاهد وجود اپ‌های زیادی در این زمینه هستیم. بنابراین می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را در میان همه آن‌ها انتخاب کنید. البته به شخصه پیشنهاد من به شما استفاده از اپلیکیشن Inbox است که توسط Gmail طراحی شده است. با این اپلیکیشن قادر خواهید بود چندین حساب خود را مدیریت کنید. به عنوان یک کاربر گوشی تمام‌وقت و کسی که هر روز صدها ایمیل دریافت می‌کند، با استفاده از این اپ می توانم از طول عمر و بازده باتری خود اطمینان حاصل کنم.

فیسبوک و مسنجر

فیسبوک و مسنجر

بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان، یکی از بزرگترین قاتل‌های باتری گوشی هم است. اپلیکیشن فیسبوک و خواهر آن مسنجر در این تمام این گزارش‌ها  در بالاترین رده قرار داشته‌اند. زمانی‌که نگاهی به دسترسی‌های اندرویدی فیسبوک بر روی گوشی خود داشته باشید، لقب بزرگترین قاتل باتری برای آن مناسب خواهد بود.

  • برای رفع مشکل چه کار کنیم؟

اپلیکیشن‌های اصلی را حذف کنید و نسخه کم حجم جایگزین آن‌ها یعنی Facebook Lite و Messenger Lite را نصب کنید. هر دو اپلیکیشن از داده، منابع و باتری کمتری استفاده می‌کنند. درست است که شما برخی عملکردهای آن نظیر برقراری تماس ویدیویی را از دست خواهید داد، اما تجربه کلی بسیار عالی است.

  • چه برنامه‌ای را می‌توانیم جایگزین فیسبوک و مسنجر کنیم؟

بهتر است با واقعیت روبه رو شویم، هیچ شبکه اجتماعی وجود ندارد که یک جایگزین واقعی برای فیسبوک باشد. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از هیچ یک از اپلیکیشن‌های آن استفاده نکنید و به جای آن از نسخه تحت وب فیسبوک استفاده کنید.

اپلیکیشن Musical.ly

اپلیکیشن Musical.ly

این شبکه اجتماعی نسبتا جدید که برای تحقق رویای ستاره موسیقی شدن است، محبوبیت فراوانی به دست آورده و سهمی در از بین بردن شارژ باتری گوشی دارد. موزیکال لی، جایگزینی مناسب برای اپلیکیشن Vine است، اما فرایندی که در پس زمینه توسط این اپ انجام می‌شود، قاتل باتری گوشی نیست. بلکه هنگامی که اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، از حجم وسیعی از منابع سخت افزاری استفاده می‌کند که می‌تواند مصرف داده بالایی داشته باشد. نتایج نشان می‌دهد که بسیار بیشتر از یک اپ معمولی باتری را خالی می‌کند.

  • برای رفع مشکل چه کار کنیم؟

همانند اپ‌های فیسبوک و مسنجر، می‌توانید نسخه لایت اپلیکیشن Musical.ly را برای گوشی اندرویدی خود دانلود کنید (البته در حال حاضر Musical.ly lite در دسترس نیست). این نسخه کم حجم بسیاری از ویژگی‌های برنامه اصلی را با خود به همراه دارد، اما در عین حال از منابع و اطلاعات کمتری استفاده می‌کند.

  • چه برنامه‌ای را می‌توانیم جایگزین Musical.ly کنیم؟

این اولین برنامه از نوع خود نیست. شما می توانید داب اسمش را برای تجربه مشابه امتحان کنید.

 اپلیکیشن های LionMobi Power Battery and CleanMaster

 اپلیکیشن های LionMobi Power Battery and CleanMaster

به طرز ناباورانه‌ای اپ‌های مدیریت باتری و پاک کننده‌های سیستم یکی از بزرگترین قاتل‌های باتری گوشی هستند. جالب است بدانید که اپلیکیشن LionMobi در لیست Avast جزو ۱۰ اپلیکیشن اول تمام کننده باتری گوشی قرار گرفته است.

همچنین AVG استفاده از اپلیکیشن مشهور CleanMaster را به کاربران هشدار داده است.

  • برای رفع مشکل چه کار کنیم؟

در واقع ساده است. دست از تلاش برای پیدا کردن اپلیکیشنی برای بهینه کردن گوشی بردارید و این اپلیکیشن‌های محبوب و مشهور را از روی گوشی خود حذف کنید.

  • چه برنامه‌ای را می‌توانیم جایگزین اپ‌های مدیریت باتری کنیم؟

تنها برنامه بهینه سازی باتری که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، Greenify است.

 این اپ اجرای خودکار اپلیکیشن‌ها را در پس زمینه تا زمانی که شما از آن‌ها استفاده کنید،متوقف می‌کند. این یکی از راهکارهای عالی ما برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما است.

امیدوارم این پست کاربردی بوده باشه،موفق باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا