دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت پنجم -قرار دادن امتیاز ها)
در قسمت قبلی دوره آموزشی بازی سازی با یونیتی، ساخت بازی چرخش توپ ما به
چگونگی ساخت دیوار های محیط بازی پرداختیم و اینکه کاربرد دیوار ها، مانع افتادن توپ به بیرون از محیط بازی می شدند.
دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت پنجم -قرار دادن امتیاز ها)
در این قسمت پنجم از دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی،
ما به مطالب زیر می پردازیم و آن ها را در بازی آموزش می دهیم.
- ایجاد ۱۲ تا cube یا مکعب به عنوان امتیاز
- ایجاد پوشه prefabs و توضیح کاربرد آن در بازی سازی
- استفاده از کلید Ctrl + D برای کپی کردن اشیا بازی
- ایجاد متریال زرد رنگ با مقادیر ۲۵۵ ۲۵۵ ۰ ۲۵۵
- نحوه فعال کردن و غیرفعال کردن اشیا در محیط بازی
دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت پنجم -قرار دادن امتیاز ها)
مراحل آموزش این فیلم را بصورت متن در زیر خدمت شما قرار گرفته شده است:
- ایحاد کردن یک cube یا مکعب و تفییر نام آن به point و سپس مقادیر آن را Reset می کنیم.
- بصورت موقت Player بازی را غیر فعال می کنیم تا کار کردن با point راحت تر باشد.
- موقعیت یا position را به x:0 y:0.5 z:0 و چرخش یا Rotation را به x:45 y:45 z:45 و اندازه یا Scale را به x:0.5 y:0.5 z:0.5 تغییر می دهیم.
- به شی point یه اسکریپت با نام Rotator اضافه می کنیم و درون اسکریپت در تابع Update کد زیر را می نویسیم:
;((transform.Rotate(new Vector3(15,30,45) * Time.deltaTime
5. ساخت فولدر و تغییر نام آن به prefabs و قرار دادن شی point در پوشه prefabs
6. ایجاد Create Empty تغییر نام آن به points و سپس آن را Reset می کنیم و شی point را زیر مجموعه آن قرار می دهیم.
۷. با استفاده از دستور Ctrl + D از اشیا کپی می گیریم.
۸. متریال زرد رنگ با مقادیر ۲۵۵ ۲۵۵ ۰ ۲۵۵ ایجاد می کنیم و متریال را به اشیا point می دهیم.
در قسمت بعدی، آموزش می دهیم که چگونه امتیاز های بازی را بگیریم.