بازیبازی سازیرایانه ایموتور بازی سازی یونیتی

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت هشتم -اضافه کردن صدا)

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت هشتم -اضافه کردن صدا)

در قسمت قبلی دوره آموزشی بازی سازی با یونیتی چگونگی نمایش امتیاز ها را آموزش دادیم.

در این قسمت (قسمت هشتم دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ) ما به مباحث زیر می پردازیم:

  1. ایجاد Create Empty و تغییر نام به Game Controller
  2. اضافه کردن Audio Source به Game Controller
  3. باز کردن اسکریپت playerController و ایجاد دو متغیر public AudioSource
  4. ایجاد دو Create Empty با نام های point و win واضافه کردن صدا به آن ها با AudioSource

 

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت هشتم -اضافه کردن صدا)

همانند تصویر زیر فولدری با نام sound ایجاد می کنیم و سه صدای که دانلود کرده ایم را درون آن قرار می دهیم.

خیلی راحت می توانید صداهای مورد نظر را با کشیدن درون برنامه یونیتی، آن ها را اضافه کنید.

در پنجره Hierarchy روی create می رویم و Create Empty را انتخاب می کنیم.

آن را Reset می کنیم به Game Controller تغییر نام می دهیم.

سپس کامپوننت Audio Source را اضافه می کنیم.

صدای مورد نظر را به قسمت AudioClip می کشیم و volume را روی ۰.۵ تنظیم می کنیم.

نکته: می توانید صدای مورد نظر را مستقیم روی Game Controller بکشیم تا مقادیر مورد نظر اضافه شوند.

اکنون شما وقتی بازی را اجرا کنید می بینید که صدای بازی در حال اجرا می باشد.

نوبت قرار دادن صداهای گرفتن امتیازها و صدای پایان بازی است، برای این کار

Player را انتخاب می کنیم و اسکریپت playerController را باز می کنیم:

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت هشتم -اضافه کردن صدا)

در کد نویسی دو متغیر public از نوع AudioSource با نام های point و win ایجاد می کنیم.

متغیرصدای point را درون تابع OnTriggerEnter اجرا می کنیم،

در واقع یعنی هر بار توپ با امتیاز ها برخورد کرد صدای موردنظر play یا پخش شود.

متغیر win هنگامی که همه ی امتیاز ها گرفته شد با قطعه کد ()win.play یک بار اجرا می شود.

اکنون باید در محیط بازی متغیری از نوع Empty با نام point ایجاد کنیم و صدای مورد نظر را روی آن می کشیم،

و یا کامپوننت Audio Source را اضافه می کنیم و صدای مورد نظر را درون AudioClip قرار می دهیم

نکته: قبل از هر چیز آن را Reset میکنیم تا همه ی متغیر های آن به حالت اولیه بازگردنند.

متغیر دیگری همانند point به نام win ایجاد میکنیم و صدای مورد نظر را اضافه می کنیم.

سپس player را انتخاب می کنیم و در قسمت اسکریپت دو متغیر ایجاد شده در Hierarchy را داخل متغیر های اسکریپت قرار می دهیم.

نکته: برای هر دو متغیر point و win حالت Play On Awake را غیر فعال می کنیم تا در هنگام آغاز بازی صدا ها اجرا نشوند.

نکته: برای صدای Background یا پس زمینه حالت Loop را فعال می کنیم تا اگر آهنگ به پایان رسید دوباره از اول پخش شود.

اگر تمامی مراحل را طبق آموزش درست پیش بروید خروجی بازی همانند کلیپ زیر می شود:

 

امیدوارم که از این آموزش خوشتون اومده باشه…هر گونه نظر انتقاد یا پیشنهادی دارید حتما با ما در میان بگزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا