PowerPoint

خیز پایتون برای ورود به دنیای موبایل

خیز پایتون برای ورود به دنیای موبایل ،پایتون به سرعت و توسط توسعه دهندگانی سرسخت در حال توسعه و بزرگ شدن است.و این بار آن خا در حال برداشتن خیزی برای ورود به دنیای گوشی ها هستند.

این زبان برنامه نویسی به خاطر کاربرد های فراوانش دز حوزه های مختلف خصوصا در حوزه ی یادگیری ماشین ،در چند سال اخیر به شدت پرطرفدار شده و وارد حوزه های مختلفی شده است.یکی از حوزه هایی که هنوز در آن به صورت چشم گیر و پر رنگ همکاری ای دیده نمی شود حوزه ی مربوط به گوشی های هوشمند است. صاحب نظرانبر این باورند که چالش‌های زیادی بر سر راه توسعه‌دهنده‌های پایتون قرار دارد تا اپلیکیشن‌های مبتنی بر این زبان را در مارکت‌‌های رسمی منتشر کنند.

تلاش های صورت گرفته

دروازه ی ورود پایتون به دنیای موبایل را شاید با پروژه‌ی متن‌بازی به‌نام BeeWare بتوان تصور کرد. پروژه‌ی فوق که توسط راسل کیت مگی مدیریت می‌رشود، CPython را به اندروید پورت می‌کند. درنتیجه می‌توان امیدوار بود که اپلیکیشن‌های پایتون به‌صورت بومی در اندروید اجرا شوند.

او موفق شد با استفاده از ابزارهای BeeWare یک اپلیکیشن پایتون را به‌صورت کاملا بومی در اندروید اجرا کند. اطلاع‌رسانی پیرامون پیشرفت‌های انجام‌شده در رویداد Python Language Summit انجام شد که امسال به‌خاطر بحران ویروس کرونا، به‌صورت آنلاین برگزار می‌شد.

خیز پایتون برای ورود به دنیای موبایل ،پروژه‌ی BeeWare این قابلیت را به توسعه دهندگان می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را به زبان پایتون توسعه دهند و سپس با استفاده از ویجت‌های رابط کاربری، آن را به پلتفرم‌های مقصد پورت کنند. این پروژه در نظر دارد تا امکان توسعه‌ی اپلیکیشن را با استفاده از پایه کد iOS، اندروید، ویندوز، مک، لینوکس، مرورگرهای و tvOS در اختیار توسعه‌دهنده‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون بگذارد.

بنیاد نرم‌افزاری پایتون (Python Software Foundation) سال گذشته کمک‌هزینه‌ایبالغ بر ۵۰ هزار دلار به پروژه‌ی BeeWare کمک کرد تا پشتیبانی مناسب مانند اندروید را از iOS هم به عمل بیاورد.

چالش های پیش رو

یکی از بزرگترین مشکلات ورود برنامه های پایتونی به دنیای اپلیکیشن ها ابعاد آن‌ها است. اپلیکیشن‌هایی که در زبان پایتون نوشته می‌شوند، ابعاد بزرگی دارند، چون باید نسخه‌ی اختصاصی از پایتون ران‌تایم را در داخل خود داشته باشند.

درنهایت، برخی توسعه‌دهنده‌های پایتون اعتقاد دارند وضعیت پایتون و دنیای موبایل، مانند وضعیت نامشخص مرغ و تخم مرغ است! سرمایه‌گذاری سازمانی برای توسعه‌ی موبایلی پایتون وجود ندارد، چون پایتون از اکوسیستم موبایل پشتیبانی نمی‌کند. درنتیجه انگیزه‌‌ای برای حمایت از پروژه‌های موبایلی پایتون به‌وجود نمی‌آید و افراد علاقه‌مند زیادی در این حوزه دیده نمی‌شوند.

امیدوارم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا